o snazi ovisi kojom će se brzinom udariti u ogradu, a o momentu koliko će se daleko ograda odgurati.
Ma da, najbolja je ta mudrost, plus onaj čiča koji pruža kažiprst na slici.
O brzini ovisi kojom će brzinom udariti, a o kinetičkoj energiji, masi ograde, trenju i cvjetnoj gredici ovisi koliko će ju daleko odgurati
je li brži tvoj 180 ili 130 može se prilično točno procijeniti iz dijagrama momenta i snage motora u odnosu na okretaje.
Di ti je getriba? Di ti je dif? Di ti je promjer kotača?
u običnim autima snaga je bitna samo za krajnju brzinu
običan vozač svojeg ne-ferrarija tijekom vožnje osjeti najprije slab moment motora
Ne, vozač OSJETI manje ubrzanje(od nekog referentnog). Točno je da je sila na klip uvjetovana, ajmo jednostavno, kubikažom motora/količinom zraka i kisika u cilindru, no između klipa i kotača(koji je jedino što tebe zapravo pokreće) imaš klipnjaču(tu dobiš moment na radilici), pa getribu(u nju "ulazi" moment koliki je na radilici, izlazi taj pomnožen sa prijenosnim omjerom), pa imaš dif, koji opet ima neki omjer promjera ulazne i izlazne osovine, pa onda imaš kotač koji pak ima neki određeni promjer.
Zapravo mi se ne da objašnjavati jer sam samo na ovome forumu bar 10 puta tupio o razlici između konja i momenta i na radilici i u AUTOMOBILU.
Znači ako ti usporediš dizel koji ima 200Nm na 2000 okretaja i benzinac koji ima 100Nm, naravno da dizel razvija više snage na radilici. Ali dok ta snaga dođe do kotača, to je druga stvar. Evo da ti dam početak od kud da kreneš razmišljati, na koliko je okretaja dizel u drugoj na 40, a na koliko benzinac istih snaga(uzmi moj VTi i ZlatkoC4-jev HDi)?
A još više druga stvar je to što netko vozi turbo dizela, stisne ga na 2000 okretaja i on ide, stisne malog atmo benzinca iste max snage na tim okretajima i onda se čudi ko pura dreku zaš ne ide. E pa ne ide jer ne zna voziti auto.
Kad si već kod grafova momenta i snage, pogledaj nagibe na turbacima i atmosfercima.