Citroen C5 2.7 Temperatura

Cutac

Prèkaroš
I jednostavni uređaji se mogu pokvariti :)
A možda je i normalno ponašanje, ovo preko interneta je nagađanje. Niski okretaji, kontinuirano opterećenje, vani vrućina i eto...
 

Milosh

Test
Nema termostat veze ako je temperatura rashladne bila dobra.
Temp. rashladne nije bila dobra, o tome se i radi u originalnom postu. Termostat ima veze ako nije do kraja otvoren, nema punog protoka ni punog kapaciteta hlađenja. A slažem se da pri 100 km/h ventilator nema nikakve veze sa hlađenjem motora.
 

h1t1991

New member
Temp. rashladne nije bila dobra, o tome se i radi u originalnom postu. Termostat ima veze ako nije do kraja otvoren, nema punog protoka ni punog kapaciteta hlađenja. A slažem se da pri 100 km/h ventilator nema nikakve veze sa hlađenjem motora.
Ne znam sta se podrazumijeva pod temperaturom rashladne, ako mislis na lijevi displej onda je bio u normalo
 

Milosh

Test
Ne znam sta se podrazumijeva pod temperaturom rashladne, ako mislis na lijevi displej onda je bio u normalo
Sad tek vidim da je tebi temp. ulja otišla gore. Ja sam pretpostavio da je to temp. rashladne tečnosti (antifriza) jer kad neko kaže da mu je temp. otišla gore, uvijek se misli na temp. antifriza. Nikad (skoro nikad) se ne priča o temp. ulja, a ti u prvom postu nisi naglasio da se radi o ulju.
 

h1t1991

New member
Sad tek vidim da je tebi temp. ulja otišla gore. Ja sam pretpostavio da je to temp. rashladne tečnosti (antifriza) jer kad neko kaže da mu je temp. otišla gore, uvijek se misli na temp. antifriza. Nikad (skoro nikad) se ne priča o temp. ulja, a ti u prvom postu nisi naglasio da se radi o ulju.
a brate bio sam pod utiskom kad sam pisao post haha
 

h1t1991

New member
Kazaljka vode ima okomiti pipak u vodi za simbol, a kazaljka ulja ima taj nagnuti sa kojeg kaplje.
Tacno. Vidio sam post slican ovomeod prije 2 god, cak je i 2.7 bio u pitanju i vidio sam da si ti pisao. Ne znam sta je na kraju bilo i kakav je bio rezultat toga jer tema nije bila zavrsena. A sto se mog auta tice, i dalje ne znam sta kako
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ako se podigla temperatura ulja znači da motor radi naporno. I to je sve normalno ukoliko nije prešlo u crveno. Ulja su napravljena za te visoke temperature. Temperatura ulja nam zapravo govori koliko su sve mehaničke komponente motora zagrijane. Zato se auto ne tjera dok se nije zagrijalo ulje i ne gasi se dok se nije ohladilo ulje. I ulje hladi tamo gdje voda ne dopire.
Važno je da je temperatura vode/antifriza na uobičajenoj razini. Jer glavno hlađenje motora ide preko vode. Kod tog auta se i ulje hladi preko izmjenjvača voda/ulje.

Kao što su već napisali drugi, provjeriti radi li termostat.
I jako je važno da ti ventilatori rade u svim brzinama. Radiator Fan Motor Original C5 C6 C8 407 607 807 2.2 HDI 1253K5 9682627080 i Radiator Fan Motor Original C5 C6 C8 407 607 807 1253K6 9682626680
 

Cutac

Prèkaroš
Mislim, u uputama piše da je normalno da kod značajnog opterećenja pokazivač dođe u crveno.
A 40 kilometara uzbrdo u sred ljeta pri 100 km/h jest značajno opterećenje.

Tako da, ja se ne bih više sekirao. Provjeri razinu ulja. Ako je oko minimuma, to "pomaže" kod pregrijavanja, što ga je više, teže će se pregrijati.
 

h1t1991

New member
Update:
Isao do prvog sledeceg grada kod lika koji ima diagnostiku za citroena. Bez ikakve greske je ali u povratku(20km uzbrdica) je opet podigao temperaturu ulja. Sto nikad ranije nije bio slucaj jer sam tim putem mjesecno 20x prolazio. Mozda da zamijenim filtere i ulje komplet ( 9 000 prosao od poslednje zamjene) ili hladnjak ulja...ne znam sta moze biti trece
 

Cutac

Prèkaroš
Hladnjak ulja prvo probaj isprati.

Treba ti dobar servis koji će provjeriti jesu li fizički sve komponente ispravne. Onda da provjeri smjesu jer se možda nešto pregrijava ulje, da provjeri tlak ulja, senzor temperature ulja (koji je vjerojatno ispravan)...

Ne znam, ako je sve čisto i ispravno, provjerio bih smjesu da nije presiromašna. I treba provjeriti stanje DPF-a i EGR-a.
 

ExOduS442xb

Racing
Meni je na pamet pala pumpa ulja i uljni pritisak. Samo što C5 ima senzor koji mjeri pritisak, i čim je van granica normale on bi se trebao upaliti. Ali kao što je kolega Cutac naveo, treba temeljito ispitati sve komponente, redom.
 

ExOduS442xb

Racing
Također bih stavio Total Quartz INEO ECS 5W-30 radi FAP-a, to je ulje koje je i propisano za C5. Koliko mi je poznato to ulje je specifično razvijeno za modele koji imaju FAP/DPF. Ono što bih savjetovao je to da se ne držiš propisanog servisnog intervala od 2g i 30.000km. Već da ulje mjenjaš redovito svake godine po mogunosti na 10.000km ili 15.000km max. Također, bitno je spomenuti da ako ces često putovati tom rutom gdje su 'otežani' radni uvjeti da ne prekoračiš spomenuti interval, jer kao i sve drugo i ulje se troši i gubi svoja svojstva.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja ne bih to stavljao u motor koji ima tendenciju pregrijati ulje.
Ja bih Motul X-Clean Gen2 5W-40, Aral HighTronic 5W-40 ili Ravenol VMO 5W-40.
 

ExOduS442xb

Racing
Ja bih prvo provjerio sve komponente. Motor sigurno nije dizajniran da se tako lako pregrijava. Pitanje je dali bi sada izmjena ulja uopce pomogla. Kod mene je temperatura ulja ista i pri 180 kao i pri 130km/h. Radi se o praktički istom motoru, iste uljne pumpe, istog kartera i iste količine ulja (mada u papirima pise nesto drugo). Ne smije se pregrijavati, treba pronaći razlog kao što si ranije naveo, temeljitim pregledom svih komponenti, a tek onda razmišljati o potrebi za drugim uljem.
 
Na vrh