Autić mi je okrenuo 155.000 km, servisni interval mi pada na 158.000 (15.000 od zadnjeg) i u travnju mu je roćkas, jubilarni, 10.!
Sve se svodi na to da bi u travnju radio servis. Pa Vas molim za nekoliko savjeta.
Naime, budući sam od tasta kupio auto i imam sve račune znam što je sve točno rađeno, podaci su fascinantni...
- 04/2012 auto je plaćen
110.935,33 kune
- prosjek potrošnje je oko 6,2 l/100 km i ako uzmem u obzir da je prosjek cijene goriva 10,20 kn zavezeno je
98.022 kn goriva
- 10 registracija i osiguranja vozila po cca 2500 kuna -
25.000 kuna
- odrađenih 9 redovnih servisa koji su uključivali izmjene ulja u motoru, filter ulja i svaki drugi put filter kabine i zraka, 2x mijenjane svjećice i jednom akumulator te jednom natezač micro V remena -
9.127,21 kuna
- nenadan trošak bila je zamjena hladnjaka klime s punjenjem klime i dijagnostika kvara - 1.800 i kučište osigurača - 1.350 ukupno bi bilo
3.150 kuna
- 2 seta guma (Good year 4season) i Good Year Ultra grip 9+ (zimske) - ukupno s montažama
6.491,50
- od dodataka sam kupio čelične felge x4 (hvala Cutac
super su!), kadicu prtljažnika i deflektore za prozore -
1.450,00 kuna.
U auto koji je plaćen 110.935,33 kune nakon 10 godina i 155.000 kilometara "uloženo" je
143.240,71 kuna.
Naravno, auto se kupuje s namjenom, da služi svrsi, da se vozi, putuje, stječu lijepa iskustva i uspomene, zarađuje za život itd., ali zaključak bi bio da pri kupovini novog auta najmanje košta redovno održavanje i uz malo pažnje i sreće da izostanu neke nepredviđene situacije najveći trošak su gume i naravno tehnički pregled s održavanjem.
Budući da bi mojem cijena bila između 30.000 i 35.000 da ga prodajem, a pošto nisam trgovac prodao bih ga valjda za 27.000
odlučio sam da ostane u mom vlasništvu i služi me i dalje makar dok ne dosegne prosječne godine starosti automobila u RH (14,3).
E sad,
za naredne 3.000 km, na ukupnih 158.000 radio bih servis (10 godina starosti - 10. servis).
- izmjena ulja u motoru
- izmjena svih filtera
- mijenjao bih svjećice
- stavio novi akumulator.
Zanimaju me savjeti što bi još bilo dobro sada zamijeniti ili makar obratiti pažnju (mada mi majstor uvijek sve pregleda i veli "samo peglaj sve je u redu") budući da kočnice nisu nikada ni taknute (pakne, diskovi, kočiono ulje), remenje (lanac?), getriba, amortizeri?
Svaki savjet i iskustvo je dobrodošlo!