Citroën C4, 1,6 VTI

mali_BB

Active member
Autić mi je okrenuo 155.000 km, servisni interval mi pada na 158.000 (15.000 od zadnjeg) i u travnju mu je roćkas, jubilarni, 10.!

Sve se svodi na to da bi u travnju radio servis. Pa Vas molim za nekoliko savjeta.

Naime, budući sam od tasta kupio auto i imam sve račune znam što je sve točno rađeno, podaci su fascinantni...

- 04/2012 auto je plaćen 110.935,33 kune
- prosjek potrošnje je oko 6,2 l/100 km i ako uzmem u obzir da je prosjek cijene goriva 10,20 kn zavezeno je 98.022 kn goriva
- 10 registracija i osiguranja vozila po cca 2500 kuna - 25.000 kuna
- odrađenih 9 redovnih servisa koji su uključivali izmjene ulja u motoru, filter ulja i svaki drugi put filter kabine i zraka, 2x mijenjane svjećice i jednom akumulator te jednom natezač micro V remena - 9.127,21 kuna
- nenadan trošak bila je zamjena hladnjaka klime s punjenjem klime i dijagnostika kvara - 1.800 i kučište osigurača - 1.350 ukupno bi bilo 3.150 kuna
- 2 seta guma (Good year 4season) i Good Year Ultra grip 9+ (zimske) - ukupno s montažama 6.491,50
- od dodataka sam kupio čelične felge x4 (hvala Cutac :) super su!), kadicu prtljažnika i deflektore za prozore - 1.450,00 kuna.

U auto koji je plaćen 110.935,33 kune nakon 10 godina i 155.000 kilometara "uloženo" je 143.240,71 kuna.

Naravno, auto se kupuje s namjenom, da služi svrsi, da se vozi, putuje, stječu lijepa iskustva i uspomene, zarađuje za život itd., ali zaključak bi bio da pri kupovini novog auta najmanje košta redovno održavanje i uz malo pažnje i sreće da izostanu neke nepredviđene situacije najveći trošak su gume i naravno tehnički pregled s održavanjem.
Budući da bi mojem cijena bila između 30.000 i 35.000 da ga prodajem, a pošto nisam trgovac prodao bih ga valjda za 27.000 :) odlučio sam da ostane u mom vlasništvu i služi me i dalje makar dok ne dosegne prosječne godine starosti automobila u RH (14,3).
E sad,
za naredne 3.000 km, na ukupnih 158.000 radio bih servis (10 godina starosti - 10. servis).
- izmjena ulja u motoru
- izmjena svih filtera
- mijenjao bih svjećice
- stavio novi akumulator.
Zanimaju me savjeti što bi još bilo dobro sada zamijeniti ili makar obratiti pažnju (mada mi majstor uvijek sve pregleda i veli "samo peglaj sve je u redu") budući da kočnice nisu nikada ni taknute (pakne, diskovi, kočiono ulje), remenje (lanac?), getriba, amortizeri?
Svaki savjet i iskustvo je dobrodošlo!
Lanac nisi mijenjao?
 

zulufer

Active member
Nisam, majstor kaže da nema potrebe. Da nije razvučen, da se ne čuje i da je sve ok. Čak sam ja malo i inzistirao ali me razuvjerio. Kaže da se lanac mijenja po potrebi a kod mene da to još nije slučaj. Spomenuo da je da taj motor i nije toliko loš, da ima i gorih :)
 

zulufer

Active member
Danas sam na 164.355 km, promijenio filter zraka jer nije zadnji puta mehaničar mijenjao, a mijenjao sam i svjećice koje su mijenjane prije više od 50.000 km.
Budući sam svjećice mijenjao prvi put, radio sam sve po uputstvu, odgledao sam hrpu videa :)
Uglavnom sve svjećice su imale onako nauljen navoj, ali svjećica na drugom cilindru je doslovno kupala se u ulju, kad sam skinuo bobinu, čak je i keramički dio bio mastan, vjerojatno se zamastio kad sam skinuo bobinu, ključ je bio mastan, doslovno je ulje kapalo. Pobrisao sam sve koliko sam mogao i stavio novu svjećicu. Napravio sam test vožnju i sve se čini ok. Imam li razloga za brigu?
 

zulufer

Active member
K jarcu. Jel bi to išlo u diy verziji? Na roditeljskom dopustu sam pa mi se hoće zezat :D.

Mislim, ako je to isto kaj i dihtung glave motora, to ne mogu sam :)
Išao sam gledati. Vidim 10+ vijaka, nekoliko konektora, imam dojam da ako sve po redu odšarafim i rastavim da ću skinuti taj plastični pokrov gdje bi trebao biti dihtung između motora i tog poklopca ventila. Nakon promjene dihtunga ću sve vratiti obrnutim redom.
Sutra ću otići do CIAK-a naručiti dihtung pošto sumnjam da ga imaju na stanju ali ga dobave isti dan. Plan mi je to riješiti za ovaj produženi vikend.
Ima li kakvih savjeta na što bi trebalo pripaziti ili posebno obratiti pažnju i treba li još što mijenjati osim tog dihtunga?
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
Ma ništa posebno, na dva oštra kuta na glavi motora staviti malo diht mase i pažljivo dotezati poklopac. Mene je malo zezao dihtung jer mi je padao iz utora poklopca kad sam ga vraćao na glavu, pa i na to pripazi , možeš i na poklopac malo namazat diht mase da drži brtvu na mjestu
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Par konektora, bobine, vijci, PCV crijevo, kućište filtra zraka.
Vijci idu na 10 Nm, a crno brtvilo za karter stavi na ta dva spoja s desne strane i na polumjesec s lijeve.

Ako ti brtva ispada iz poklopca, kroz rupe za vijke provuci plastične vezice i laaaagano stegni taman toliko da ju drži. Kad namjestiš poklopac, prerežeš vezice, izvučeš i brtva ostaje.
 

zulufer

Active member
Hvala momci na savjetima, ovako gledajući sinoć činilo mi se izvedivo ali uz vaše savjete i ovaj video, sve će biti u redu. Naručio sam brtvu, danas dolazi ali ću u subotu to mijenjati.
Vidim gospodin u videu nije dirao svjećice iako mu je prva svjećica bila u ulju. Ja naravno, u toku posla, poskidam svjećice i malo počistim to ulje koje pretpostavljam da opet bude?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pred koji dan mi se kroz ulicu zavlači C4, tvoja boja, SK tablice. Već sam mislio da si me uspio doxat pa došao na cugu...
Taman da ću dignut ruku i mahnut kad skužim prazan bejbi sic iza... hehhe e to nije forumski kolega :D
559 table, dan danas lepi autić
 

zulufer

Active member
Hvala Dinku i Cutacu na svim sugestijama i podijeljenom videu.
Promijenio sam brtvu još prije 10ak dana ali nisam htio ništa pisati dok se ne uvjerim da je sve ok.
Napravio sam oko 500 km i nigdje nema propuštanja, oko svjećica je sve suho tako da smatram da je posao uspješno odrađen.
Baš sam sretan.
Slijedeće mi je u planu zamjena akumulatora i zamjena ulja u mjenjaču, ali o tome ćemo kasnije :D
 

Cutac

Prèkaroš
zamjena akumulatora
To znaš?

zamjena ulja u mjenjaču
Možeš malo varati i olakšati si posao ako imaš rampe.
To jest, da ne duljim. Digneš ga, skineš šuspleh, lociraš čep za ispuštanje na getribi (ne diraš ga!), lociraš čep za dolijevanje (mogu ti ga probat slikat, ovako ne mogu opisati koji je jer je šaraf :D). E, onda smisliš kako ćeš naliti 1.9 litara ulja u getribu. Ono što ja radim kad je auto na kotačima (graba, rampe) jest da smotam volan u neku stranu (zvoni mi lijevu, ali nisam 100% siguran) i otpojim plastiku iznad (oko) kotača da ju mogu savijati i provučem crijevo (sa ili bez šprice, sa špricom je lakše ako imaš) nekuda da može ući kroz rupu za dolijevanje.

Ako ti je kotač u zraku, onda ga skini, lakše ti je onda.

Tek kad sam 110% sigran da ulje može ući u getribu, onda ispustim staro. I promijeni brtve (bakrene) na oba čepa. ELRING 813.052 Ja mislim da ove idu, ali ja ih imam hrpu doma, pa ne znam jel to to. 99% da je, ali nisam 100%.

Koristi Motul Motylgear 75W80 i opcionalno Liqui Moly 1040 aditiv (2 komada). Vjeruj mi za ulje, bolje nećeš naći.
 

zulufer

Active member
Za akumulator sam prije odgledao nekoliko videa i sjećam se da je pimplavo, ali izvedivo. Treba poskidati dosta toga, ali mislim da ću se snaći.
Glede izmjene ulja u mjenjaču, to se moram još malo okuražiti, ali isto mislim da bude izvedivo. Gledao sam nekog Francuza koji je pokazao kako se ulje ispušta dolje kako je prikazano na ovoj gore slici, ali mjesto gdje se toči novo ulje je baš ispod akumulatora. Kad se skine akumulator onda je to mjesto dostupno.
Ne budem ja to napravio samo ovak na prepad. Napravit ću dobru pripremu i onda kad budem siguran, rokam :)
Isto kao kad sam mijenjao svjećice, skužim da nemam dvanaesterokutni nastavak od 14mm, :D
 
Na vrh