Qashqai 2008g

diegos

Well-known member
Evo jednog ne-citroena 😆 Tražio sam nešto jeftino sa dosta mjesta i da posluži godinu-dvije. Obični benzinac da izbjegnem potencijalne probleme sa starim dizelom, ovaj je 2.0 103 kW sa 224k km.

Prednji pogon i najjači paket opreme Takna. Čak bi mi bilo draže da ima manje opreme, jer čega nema ne može crknut 😂 Npr. keyless, xenon, panorama krov, a ni kožna sjedala baš ne preferiram, ali dobro...

Nije pretjerano očuvan, ima nedostataka po karoseriji ali su uglavnom kozmetički. Ostalo je sve ispravno, jedino mi desni far baca jače svjetlo nekih 2-3 m ispred auta, a dalje od toga svjetli sasvim normalno. Budem po mraku jedan dan probao ako se da naštimat.
Motor lijepo tiho radi, navodno znaju popit dosta ulja pa ću to sad bolje pratit. Stavljano je do sad 5W30, a neki preporučaju 5W40 zbog potrošnje jer je gušće? Ako netko ima savjet koje ulje koristiti za ovaj motor nek napiše, planiram napraviti servis uskoro tako da budem miran neko vrijeme... Auto se neće puno ni voziti, sigurno ispod 10k godišnje.

Gume su istrošene, to prvo naručujem...





 

Jovan Avramovic

Well-known member
Sto je ulje gusce auto bi trebalo da trosi vise (ne verujem nesto mnogo), a ne obrnuto, nekako mi je i logicki tako, verujem da taj motor nije nov toliko, pa bih ja licno sipao malo gusce ulje..
Kad god sam kupovao ulja 5W-30 gradacije najcesce su bila kao voda, mada zavisi i do proizvodjaca.. Sve najbolje sam cuo za Ravenol ulja, navodno jedna od najboljih na trzistu.
Inace svaka cast sto si se odlucio za racionalan izbor kako bi izbegao dizel boljke, meni djavo ne da mira, pa samo gledam ono sto je "problematicno" 😁
 

Cutac

Prèkaroš
Fora! Sretno!

Ja bih koristio Shell Helix Ultra 5W40 u njemu. Kvalitetno, a jeftino.
Za far prvo vidi jel žarulja odgovarajuća i jel dobro sjela, onda ga tek namještaj. Ak hoćeš, slikaj ga pred zidom pa da čuješ komentare.
 

diegos

Well-known member
Hvala!

Sto je ulje gusce auto bi trebalo da trosi vise (ne verujem nesto mnogo), a ne obrnuto, nekako mi je i logicki tako, verujem da taj motor nije nov toliko, pa bih ja licno sipao malo gusce ulje..
Govorimo o potrošnji ulja? Tako je, motor nije nov, evo ga na 224.000 km cca (15 god - prosječni auto na hr cestama hehe).

Inace svaka cast sto si se odlucio za racionalan izbor kako bi izbegao dizel boljke, meni djavo ne da mira, pa samo gledam ono sto je "problematicno"
Je, ovo nam je kako se kaže "drugi auto" u kući (pored mazde i još 2 službena 😅 ), tako da je cilj bio kupiti nešto lako za održavanje. Što se tiče potrošnje goriva, board mi kaže 8L vangradske vožnje u ovih cca 200 km koliko ga imam. A diesel mi je mazda al u njega sam siguran da sve štima jer je kod mene već duže vrijeme...

Za far prvo vidi jel žarulja odgovarajuća i jel dobro sjela, onda ga tek namještaj. Ak hoćeš, slikaj ga pred zidom pa da čuješ komentare.
Može! Inače auto ima tvornički xenon u faru bez leće, vjerojatno jedan od rijetkih s takvom kombinacijom...
 

diegos

Well-known member
Za potrošnju goriva znam da je nešto viša od današnjih modernih auta, to me ne brine. Mislio sam na potrošnju ulja - kažu da ulja potroši više nego bi trebalo
 

sir.Oliver

Well-known member
Sto je ulje gusce auto bi trebalo da trosi vise (ne verujem nesto mnogo), a ne obrnuto, nekako mi je i logicki tako, verujem da taj motor nije nov toliko, pa bih ja licno sipao malo gusce ulje..
Kad god sam kupovao ulja 5W-30 gradacije najcesce su bila kao voda, mada zavisi i do proizvodjaca.. Sve najbolje sam cuo za Ravenol ulja, navodno jedna od najboljih na trzistu.
Inace svaka cast sto si se odlucio za racionalan izbor kako bi izbegao dizel boljke, meni djavo ne da mira, pa samo gledam ono sto je "problematicno" 😁
gušće ulja a troši više ???? aj molim te pojasni malo .... možda saznam nešto što ne znam
 

Cutac

Prèkaroš
Niži viskozitet znači manje gubitke. Em znači nižu potrošnju, em znači više snage (veća iskoristivost), manje zagrijavanja, ...

Ova 0W8 i 0W16 ulja su top shit pod uvjetom da su HTHS i NOACK iole "normalni" i da su motori dizajnirani oko njih. Problem nastaje kad se slična ulja koriste u motorima iz 80ih.

Ja bih bio sretan da mi auti idu na to, da ne trošim gorivo na pumpanje ulja :D

Može! Inače auto ima tvornički xenon u faru bez leće, vjerojatno jedan od rijetkih s takvom kombinacijom...
Da, to je inače bilo rezervirano za Volvo i Hondu tih godina.
 

sir.Oliver

Well-known member
Manji viskozitet = manja frikcija motora = manja potrošnja?
niži viskozitet - slabije mazanje - veće habanje ....... a da ne govorim o motorima sa načetim karikama ( povećan zazor na karikama )..... tu je i potrošnja ulja veća ..... ili možda griješim ?
 

Jovan Avramovic

Well-known member
sir.Oliver sir.Oliver
"Synthetic oil allows for lower viscosity without compromising wear protection and better cold-flow, both of which improve fuel economy."
"You could save as much as 1 percent on your fuel economy simply by switching from a 15W-40 engine oil to a 10W-30 engine oil "
"Remember that 5W-30 and 0W-30 oils reduce fuel consumption by around 3%, compared to 10W-40 and 5W-40 oils."

Ima ili nema ovde istine, kako god bilo, moja je poenta bila da je lose sipati retko ulje u starije motore kako bi se navodno ustedelo na gorivu...
 

Cutac

Prèkaroš
niži viskozitet - slabije mazanje - veće habanje
Nije točno.
Niži viskozitet znači niži otpor tečenju, tj. lakše pumpanje ulja u motoru, no to ne znači veće habanje.
Bitno je jel motor dizajniran za takvo ulje, jer ako je, nema većeg habanja. Problem nastaje kad se koristi "rijetko" ulje u starijem motoru s većim tolerancijama jer dolazi do pada tlaka ulja, tj. nedovoljnog tlaka i pucanja filma ili dolazi do pregrijavanja ulja i onda opet ovog prvog.
 

diegos

Well-known member
Očito desni far ne štima, probao sam povisiti snop svjetla, krene malo prema gore pa se samo od sebe spusti natrag 😆 Pomislio sam da nije neki senzor za autonivelaciju crko,ali onda bi se isto događalo na oba fara? Rekao bih da na samom faru nešto nije u redu sa mehanizmom za podešavanje, i iz razloga što kad se okreće šaraf (imbus ključ), on se okreće prilično lagano u usporedbi s lijevim (lijevi se naštimava ok).

Kratka:


Kratka + duga:
 

Cutac

Prèkaroš
Ovo em slabo svijetli, em stvarno baca u pod.
Ako se far lako skida, skini ga i probaj rukom podići reflektor i vrtiti imbus kao da ga "uvrneš", možda je netko spuštao, pa mu je spao dolje. Prije toga samo provjeri jel žarulja stavljena kako treba i jel uopće izgleda kako treba (možda je kinez sa lošim dimenzijama).

Jel far odradi ples kad daš kontakt ili upališ auto?
 

diegos

Well-known member
Jel far odradi ples kad daš kontakt ili upališ auto?
Da ti pravo kažem nisam uopće primjetio. Provjerit ću to što si rekao i ako se može nešto sredit kad uhvatim malo vremena, pa napišem update! Hvala! 👍
 

diegos

Well-known member
Evo bio kod frenda koji je inače mehaničar pa smo usput pogledali far, uglavnom nekakav plastični klin nije dobro bio u svojem ležištu pa prilikom namještanja to se šarafilo u prazno. Sad se ponovo može naštimavat, kasnije sam bio đir po mraku pa sam malo i spustio far jer prvo smo ga malo previše dignuli.
Ovako na zid ne znam najbolje procjeniti ali u vožnji se vidi da sada normalno svjetli, još nitko nije blicao iz suprotnog smjera pa valjda će biti ok.



Jel far odradi ples kad daš kontakt ili upališ auto?
Napravi neki trzaj jedva primjetno, kao da nije to to
 
Na vrh