Zamjena ulja u C1

gambler072

C5 enthusiast
Dobrodosla :)
Citroen preporucuje Total, ali realno postoje i kvalitetnija ulja koja zadovoljavaju standarde PSA grupacije, npr. Motul. Cutac Cutac moze detaljnije reci o tome.
Ako se tvoje pitanje odnosi na gradaciju ulja, u tom slucaju ce nam trebati dodatne info o autu - motor i godiste.
 

Iva

New member
Dobrodosla :)
Citroen preporucuje Total, ali realno postoje i kvalitetnija ulja koja zadovoljavaju standarde PSA grupacije, npr. Motul. Cutac Cutac moze detaljnije reci o tome.
Ako se tvoje pitanje odnosi na gradaciju ulja, u tom slucaju ce nam trebati dodatne info o autu - motor i godiste.
Citroen C1 elle, star 5 godina, snaga motora 53kW, vrsta motora OTTO-REG-KAT. Trebala bih promjeniti ulje i filter goriva.
Hvala Vam na odgovoru😊
 

gambler072

C5 enthusiast
Znas li koje je trenutno ulje u autu? Ukoliko imas servisnu knjigu, trebalo bi biti upisano u njoj, ili zakaceno na ceduljici ispod haube. Googlanjem bi trebalo biti 5w30, ali iskreno nisam 100% siguran. Svaka prodavnica autodijelova bi trebala imati katalog gdje mogu vidjeti koje ulje je propisano za taj motor.
Sto se tice proizvodjaca filtera (za zrak, klimu, ulje, gorivo) drzi se provjerenih brendova kao sto su Purflux, Mahle, Mann. Sto si tice proizvodjaca ulja, ja bih stavio ili propisani Total ili Motul koji zadovovoljava propisani PSA standard.
 

Iva

New member
Znas li koje je trenutno ulje u autu? Ukoliko imas servisnu knjigu, trebalo bi biti upisano u njoj, ili zakaceno na ceduljici ispod haube. Googlanjem bi trebalo biti 5w30, ali iskreno nisam 100% siguran. Svaka prodavnica autodijelova bi trebala imati katalog gdje mogu vidjeti koje ulje je propisano za taj motor.
Sto se tice proizvodjaca filtera (za zrak, klimu, ulje, gorivo) drzi se provjerenih brendova kao sto su Purflux, Mahle, Mann. Sto si tice proizvodjaca ulja, ja bih stavio ili propisani Total ili Motul koji zadovovoljava propisani PSA standard.
Evo upravo našla ispod haube, total ow 30, tako su u servisu promjenili. Sada sam odlučila sama promjeniti, ali poslušati ću vaš savjet i vidjeti sa trgovcima u ciaka.
Hvala Vam na informacijama. ☺
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Lično bih sipao 5w30, Acea C3. Sto se motora tiče, modeli do 2015 su imali Daihatsu. Jedino ako su nakon toga prešli na PSA.
 

Iva

New member
Lično bih sipao 5w30, Acea C3. Sto se motora tiče, modeli do 2015 su imali Daihatsu. Jedino ako su nakon toga prešli na PSA.
Neznam
Lično bih sipao 5w30, Acea C3. Sto se motora tiče, modeli do 2015 su imali Daihatsu. Jedino ako su nakon toga prešli na PSA.
Neznam mislim da ću Total, ili Motul, ali svejedno ću pitati u Ciaka preporuku. A što se tiče modela, 5 god star, benzin,(mislim da sam našla da je PSA) malo troši, gradski autić, nešto su najavljivali sa prestankom poizvodnje C1 ili razmatraju prelazak na elektične. Sve u svemu zadovoljna sam. 😊
 

Cutac

Prèkaroš
Sad kad me kolega označio, red je da odgovorim :D

To je Toyotin motor, realno nećeš fulati za Total Ineo ECS 5W30, iako bih ja osobno koristio Shell Helix Ultra 5W30.
Filtere bih Purflux za ulje, Hengst za usis, za kabinu najjeftiniji sa aktivnim ugljenom.
Nakon 5 godina trebaš mijenjati antifriz, preporuka za Motul 5110.
 

Iva

New member
Sad kad me kolega označio, red je da odgovorim :D

To je Toyotin motor, realno nećeš fulati za Total Ineo ECS 5W30, iako bih ja osobno koristio Shell Helix Ultra 5W30.
Filtere bih Purflux za ulje, Hengst za usis, za kabinu najjeftiniji sa aktivnim ugljenom.
Nakon 5 godina trebaš mijenjati antifriz, preporuka za Motul 5110.
Odlično, tako ću i napraviti. 😀Hvala Vam na savjetu, također i ostalima👍🏻
 

nero81

Well-known member
Donator foruma
Sad kad me kolega označio, red je da odgovorim :D

To je Toyotin motor, realno nećeš fulati za Total Ineo ECS 5W30, iako bih ja osobno koristio Shell Helix Ultra 5W30.
Filtere bih Purflux za ulje, Hengst za usis, za kabinu najjeftiniji sa aktivnim ugljenom.
Nakon 5 godina trebaš mijenjati antifriz, preporuka za Motul 5110.
Ima neko obrazlozenje zasto shell umjesto totala?
 

Cutac

Prèkaroš
Ima neko obrazlozenje zasto shell umjesto totala?
Jer Helix Ultra ima GTL bazu, a INEO ECS je HC.
Helix Ultra je najbolje ulje u Europi za prosječne aute koji se prosječno koriste. Nudi izvrsne karakteristike za sasvim prihvatljive novce.

Postoje ulja koja nude bolju zaštitu, niže gubitke, kombinaciju, ali to košta, a osim ako se auto koristi u ekstremnijim uvjetima, nema potrebe za time.
 

Iva

New member
Odlično, tako ću i napraviti. 😀Hvala Vam na savjetu, također i ostalima👍🏻
Ps. jučer sam vidjela na toj kartici ispod haube taman 1 godina od mjenjanja, ulja, filtera i antifriz, ali prijeđeni kilometri samo oko 7600. 🤦🏼‍♀️Tako da mi kažu da još nema potrebe za tim. Ali svejedno hvala Vam na svim ovim informacijama, nešto korisno naučila.👍🏻
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Ps. jučer sam vidjela na toj kartici ispod haube taman 1 godina od mjenjanja, ulja, filtera i antifriz, ali prijeđeni kilometri samo oko 7600. 🤦🏼‍♀️Tako da mi kažu da još nema potrebe za tim. Ali svejedno hvala Vam na svim ovim informacijama, nešto korisno naučila.👍🏻
Kako nema potrebe? Godinu dana ili 10kkm, ovisno što ti dođe prije. Pogotovo na tako malim i kratkim relacijama di je puno kondenzata ne bi puno čekao za prominit ulje.
 

Iva

New member
Kako nema potrebe? Godinu dana ili 10kkm, ovisno što ti dođe prije. Pogotovo na tako malim i kratkim relacijama di je puno kondenzata ne bi puno čekao za prominit ulje.
U servisu je zapisano kada je mjenjano, datum i tad kilometraža, i sljedeća kilometraža kad treba ponovno mjenjati, odnosno ponovni servisi po njihovom ispada da još ne. Ako je tada stanje bilo 53213km, na kartici piše slijedeći mjenjanje na 68213km. A ja sam napravila 61022km trenutno.🤷🏼‍♀️
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
U održavanju se uvijek gleda što prije dođe, kao što je kolega rekao gore. Znači imaš:
1) broj prijeđenih kilometara (15tkm) - u tvom slučaju nije zadovoljen uvjet.
2) prijeđeno razdoblje (1god) - u tvom slučaju je prešla godina dana. Ulja i ostale tekućine gube svojstva sa vremenom i eksploatacijom, zato to postoji.

Dodatno, imaš još i uvjete vožnje, većina proizvođača propisuje:
1) normalna vožnja (30tkm)
2) otežana vožnja (15tkm)
Za što je tebi servis i stavio procjenu na 68213km...Mislim da se i većina ovdje slaže da treba i ranije raditi servise, na 10tkm mijenjati, barem ulje i filter ulja, da bi motor imao što 'svježije' ulje sa boljim svojstvima, te radio dugovječnije...a i zbog osobnog mira, valjda :)
 

Iva

New member
U održavanju se uvijek gleda što prije dođe, kao što je kolega rekao gore. Znači imaš:
1) broj prijeđenih kilometara (15tkm) - u tvom slučaju nije zadovoljen uvjet.
2) prijeđeno razdoblje (1god) - u tvom slučaju je prešla godina dana. Ulja i ostale tekućine gube svojstva sa vremenom i eksploatacijom, zato to postoji.

Dodatno, imaš još i uvjete vožnje, većina proizvođača propisuje:
1) normalna vožnja (30tkm)
2) otežana vožnja (15tkm)
Za što je tebi servis i stavio procjenu na 68213km...Mislim da se i većina ovdje slaže da treba i ranije raditi servise, na 10tkm mijenjati, barem ulje i filter ulja, da bi motor imao što 'svježije' ulje sa boljim svojstvima, te radio dugovječnije...a i zbog osobnog mira, valjda :)
Slažem se meni će godina dana biti od zadnjeg servisa za mjesec dana a kilometri prijeđeni i nisu veliki. Ali svakako mjenjati za mj dana mislim da je to ok.
 
Na vrh