Unatoč svim mojim savjetima i sugestijama, u familiju je došao Cactus 1.2 110ks, 2016. sa 110tkm.
Samo da updateam... skoro 130tkm, još vozi, još pije ulje, cca 0,5l na 1000km.
Novost je da je počeo ponekad izbacivati sivi dim kod puštanja gasa, doduše rijetko
135tkm mali servis, od teorijskih 3,5 litre iscurilo nešto preko dvije.
Nije me bilo koji tjedan jer mi je bila puna kapa Citroena i svega vezanog.
Dakle, 2016., niti 140tkm, ulje mjenjano na manje od 10tkm, nikada ga se nije klalo, samo cici mici.
Prije koji tjedan ode na tehnički... i padne eko test. Krasno.
Šest mehaničara i par tjedana kasnije, zaključak je cca 3000€ za drugi motor sa velikim servisom.
U kratko, motor je konstrukcijski smeće (6/6 mehaničara se slaže, a nije i da nismo znali) i rađen je za jednokratnu uporabu (generalne i otvaranja nemaju smisla).
Sa drugim motorom je opet samo pitanje vremena kada će se problem pojaviti ponovno.
Uglavnom, distribucija je ok, pumpa ulja je ok, ''jednostavno'' su karike zapekle i auto konstantno izgara ulje i dimi.
Vožnja u takvim uvjetima je 90% uništila i katalizator, što je još min. 800€.
Uz to je pitao još ulagana (trula vrata, trul auspuh...) pa sam ga osobno otpisao i stavio veto na bilokakve popravke.
Eh da sam imao pameti lupiti šakom o stol kada se kupovao...
.......................
Moja dva savjeta vlasnicima nakon par godina Purešita u familiji...
-Motor nije rađen za korištenje dulje od 5 godina. Obavezno prodati prije tog roka.
-Neovisno o starosti, čim se pojavi prvi oblak dima, makar samo momentalno - sutra natočiti aditiv prodiv dima (za ulje) i prodati ga pod hitno.
Ali nije sve tako crno kao ispuh ovog Cactusa... 19 godina stari 1.6hdi u Čmaksu i dalje gazi. Bez dima.