Doneo sam odluku...vreme je za remont motora

misa

Active member
Pozdrav momci!

Posto mi je XM inace u dobrom stanju(nema rdje,korozije i farba je dobra),odlucio sam da ga zadrzim i ostavio sam ga na generalni(ili polugeneralni) remont.

Motor ce mi raditi majstor u kog imam poverenja.Posle otvaranja motora konstatovao je da je glava u dobrom stanju i da je problem bio u karikama koje su bile u jako losem stanju(ipak je to cetvorocilindras sa 235k km).

Tako da...posto je glava vec van....sredice ventile,gumice,promeniti karike,garnituru dihtunga,filtere.

Karike su Goetze,dihtung glave Federal Mogul.....

Jedva cekam da ga preuzmem.;)
 

deda

New member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Sredi ga kako treba i ima da se voziš ko direktor,XM je najljepša cestovna krstarica novijeg doba.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Nek ti je sa srečom :palac-gore:
Baš ga nije mazio prijašnji vlasnik kad je na 235t-km potrošio karike.
 

deda

New member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Ili nije menjao ulje na vrijeme ili ga nije doljevao,obićno je jedno i drugo.A moguće je i ako se filter zraka dugo ne mjenja pa prolazi prašina i pobrusi karike.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Šta kaže majstor kako su stubline, ima li štogot anjzeca?
Kad je već karter dolje ja bi mu i leteće suknul.
 

misa

Active member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Šta kaže majstor kako su stubline, ima li štogot anjzeca?
Kad je već karter dolje ja bi mu i leteće suknul.
Kaze da su extra...skoro ko nove a i pokazao mi ih je.Nema nigde riseva ni ostecenja i uglacane su kao staklo.

Pitao sam sta sve treba i on mi je rekao da ne brinem:

Promenice karike,garnituru dihtunga,sredice glavu(valjda poliranje i ciscenje ventila i zamenice gumice).Pregledao je glavu i kaze da je u dobrom stanju i da i nije bio problem u njoj nego u uljnim karikama.

Motor,iako je trosio nenormalno mnogo ulja(izbacivao ga kroz izduv) je radio tako mirno i tiho kao da mu nista nije falilo(doduse na plinu...na benzinu ne radi nikako-jedva i da ide),nije lupao,nije trokirao i na nase cudjenje ....nije ni svecice mastio.:shock:
 

sipe

od Dijane do XM-a
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Kaze da su extra...skoro ko nove a i pokazao mi ih je.Nema nigde riseva ni ostecenja i uglacane su kao staklo.

Pitao sam sta sve treba i on mi je rekao da ne brinem:

Promenice karike,garnituru dihtunga,sredice glavu(valjda poliranje i ciscenje ventila i zamenice gumice).Pregledao je glavu i kaze da je u dobrom stanju i da i nije bio problem u njoj nego u uljnim karikama.

Motor,iako je trosio nenormalno mnogo ulja(izbacivao ga kroz izduv) je radio tako mirno i tiho kao da mu nista nije falilo(doduse na plinu...na benzinu ne radi nikako-jedva i da ide),nije lupao,nije trokirao i na nase cudjenje ....nije ni svecice mastio.:shock:
Moj xm kad ga prebacim na plin (2100 okretaja) kao da sam sam ugasio auto. Bez vibracija, štucanja i bilo čega.

Ali kod mene ti je slučaj star i prljav benzin. Uvijek imam između pola i 1/3 pa se dugo "kiseli". Zato na benzin samo upalit i odmah na plin.

I želim ti svu sreću u remontu, daj neku sliku i dojmove poslije :)
 

misa

Active member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Pozdrav momci!

Danas sam uzeo Xm-a od mehanicara i prvi utisci su odlicni.Motor mnogo mirnije radi,osecam da ima vise snage(sto je i normalno:grin:),nema vise nikakvog dima iz auspuha.

Trebace malo vremena i voznje da izbaci svo ono ulje iz auspuha koje se nakupilo u prethodnom periodu.....i lagana voznja do prvih 1000km.

Sredi ga kako treba i ima da se voziš ko direktor,XM je najljepša cestovna krstarica novijeg doba.
Slazem se....u vreme kad je izasao bio je daleko ispred svog vremena...a i sad ima prelep izgled...ipak se pravio do '00.
 

misa

Active member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

UPDATE:

Od remonta do sad jedva da sam presao oko 400km(imam dva auta,tako da XM-a slabo vozim).Ulje koje se do remonta nagomilavalo u auspuhu,skoro da je nestalo.

Sad me muci drugi problem...prevelika potrosnja plina(mozda za njega i normalna).
Kombinovana voznja(vise gradska podji-stani) 17-19l/100km.Otvoreni put oko 15l/100km i to do 100km/h brzine.

Plin je odlicno nastelovan....tako da ako se za jos milimetar zavrne dotok odmah pocinje da cima.Ovako nastelovan ide odlicno i bez cimanja i to je najbolje sto moze da se nasteluje sa ovim sistemom koji ja imam.

Pocinjem da sumnjam da je problem u isparivacu ali me buni to sto prima svako stelovanje.

Obicno kad nije dobar...ne moze ni da se nasteluje(kao karburator).

Napominjem da je isparivac Lovato vakuumski...ne elektronski i sistem je klasicni(ne sequent).

Potrosnja me uopste ne opterecuje sto se tice para....i da trosi 20l plina/100km opet je to u parama kao da trosi oko 9.5l benzina...ali 18l plina /100km za auto koji je 2.0 je ipak mnogo.

Moj prijatelj je imao Land Rover Discovery koji je bio 3.5 V8 sa takodje klasicnim sistemom plina(znaci nije sequent),kao kod mene,i trosio mu je oko 20l plina/100km u gradkim uslovima...a moj koji je 2.0 trosi skoro isto kao dzip od 3.5. sa 8 cilindara. :shock:

Sto se tice potrosnje benzina,njegovi fabricki podaci se krecu oko 13l benzina/100km gradske voznje i oko 10l/100km na otvorenom putu u zavisnosti od brzine:

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Citroen/1939/Citroen-XM-20i-kat.html

Ako na to dodamo oko 30% vecu potrosnju na klasicnom sistemu plina to mu otprilike dodje to,ali bi trebao u kombinovanim uslovima da trosi oko 13-14l plina na 100km normalne voznje.

Jedino sto bi jos trebalo da se zameni je filter plina.Da li je moguce da je on,ukoliko je zacepljen,bude uzrok vece potrosnje?

Za filter vazduha znam da kad je prljav da hoce da drasticno poveca potrosnju ali za filter plina ne znam jer mi je ovo prvi auto na plin.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Moj v6 sa plinom troši MAX 15L, obično oko 13-14. E sad najvjerojatnije ti je pukla membrana u isprivaču pa ide koliko ide. Mislim da do filtera plina nebi trebalo biti.
 

Lakii

Well-known member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Kako ti je radeno oko motora postoji mogucnost da ti je stogod od plinske instalacije poremeceno ili lose vraceno na mjesto.

moze ti pustati plin negdje, na isparivacu recimo ili na spojevima cijevi, filtera tekuce faze. ili negdje prema usisnoj grani. dio do isparivaca i isparivac mozes ispitati sapunicom. a dali ti pusta tj. vuce fals zrak na usisu mozda s dimom cigarete, snadi se!
da ti je filter zacepljen bi ti auto priguseno radio. u kakvom je stanju isparivac? membrane u njemu?
dali imas 2 vijka za stimanje plina (+ onaj za protok na usisnoj grani) ili 1?
 

misa

Active member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Moj v6 sa plinom troši MAX 15L, obično oko 13-14. E sad najvjerojatnije ti je pukla membrana u isprivaču pa ide koliko ide. Mislim da do filtera plina nebi trebalo biti.
Ok...mozda je pukla membrana....Kako onda prima stelovanje i reaguje na pomeranje srafa na isparivacu za ler i na racvi?To me buni.:wtf:

Kako ti je radeno oko motora postoji mogucnost da ti je stogod od plinske instalacije poremeceno ili lose vraceno na mjesto.

moze ti pustati plin negdje, na isparivacu recimo ili na spojevima cijevi, filtera tekuce faze. ili negdje prema usisnoj grani. dio do isparivaca i isparivac mozes ispitati sapunicom. a dali ti pusta tj. vuce fals zrak na usisu mozda s dimom cigarete, snadi se!
da ti je filter zacepljen bi ti auto priguseno radio. u kakvom je stanju isparivac? membrane u njemu?
dali imas 2 vijka za stimanje plina (+ onaj za protok na usisnoj grani) ili 1?
Sve je vraceno kako je bilo...provereno.Potrosnja se popela za 2l vise/100km posle remonta motora.

Plin ne pusta nigde i uopste se ne oseca plin pod haubom niti u kabini ...niti na boci.

Jedino ako negde ne vuce fals vazduh....

Na isparivacu imam dva srafa...jedan za stelovanje ler gasa i drugi za ispustanje ulja/necistoca iz isparivaca.Mislim da ima i jos jedan u samom centru isparivaca....plave je boje i u centru mislim da ima jedan sraf.

Napominjem da auto radi i ide besprekorno!...ali potrosnja je velika.

Kako ti je radeno oko motora postoji mogucnost da ti je... stogod poremeceno... ili lose vraceno na mjesto.
Jedino sto je lose vraceno na mesto je dihtung poklopca ventila.Tu mi pusta pomalo ulja(vlazi) i pada na izduvnu granu pa u kabinu kroz ventilaciju ulazi miris ulja.

Kupio sam danas dihtung i sutra ga namestam.Ima li neka caka koju bi trebalo da znam pre ugradnje novog dihtunga ili je to samo ono...skinem stari stavim novi i to je to?
 

Lakii

Well-known member
Re: Doneo sam odluku...vreme je sa remont motora

Skines stari, dobro ocistis brtvene povrsine i stavi novi.

A za plin, malo previse trosi, negdje pusta ili je prebogata smjesa.
Ti na auspuhu smrdi na plin?
 
Na vrh