Čemu služi ovaj konektor? (osvjetljenje motora)

misa

Active member
Pronasao sam ove dve zice(zelenu i ljubicastu)koje izlaze iz konektora koji se nalazi ispod plastike ispod rucice brisaca.
Evo slike:



Konektor iz koga izlaze ove zice je ispod plastike i zaokruzeno je crvenim.

Konektor je crno-bele boje:



Od cega je ovaj konektor i cemu sluze ove zice?
 

jurapz

New member
Èini mi se da je to od svjetla sa unutrašnje strane haube:grin: , kada imaš upaljena svjetla i otvoriš haubu trebalo bi se upaliti to svjetlo
 

misa

Active member
Ne radi....nijedna zica ne dolazi do njega.

Povezacu pa cemo da vidimo.

Ja sam sumnjao da nije mozda od senzora za merenje spoljne temperature jer mi ni on ne radi(ili je samo otkacen)...samo blinka.

Pozdrav druže Misa jeli ta žica stvara problem ili čisto istražuješ xm ?
Ne stvara problem ali ima par stvari u kolima koje ne rade pa pokusavam da to sve sredim...da sve funkcionise.

...A da ga istrazujem-istrazujem.Nikada u zivotu nisam imao Citroen-a.Ja sam inace vlasnik,poznavalac i ljubitelj Volvo-a(tradicija u porodici od modela 144 pa nadalje)....ali mi je XM usao ipak usao pod kozu.:confused:

Pozdrav!
 

ccccxm

New member
Da to je automobil u koji se čovjek zaljubi,moj je inače što se tiče elektronike odličan.Mislim da je više problem u tome da amateri čačkaju po njima i zeznu stvar.Ljepo da nas ima malo više sa xmovima pa da možemo raspravljati;)
 

misa

Active member
Da to je automobil u koji se čovjek zaljubi...Mislim da je više problem u tome da amateri čačkaju po njima i zeznu stvar.
E, to je problem.Kupio sam ga pre par meseci i pokusavam da ga dovedem u red.

Menjan mu je racunar motora(kod prethodnog vlasnika) sa kompletnom pratecom instalacijom i nista nije tamo gde treba da bude.:cool:

Svaki dan nailazim na neku novu zicu ili konektor viska.:D
 

ccccxm

New member
Èini se da je to postalo pravilo kod xm modela.Mislim da to govori koliko je taj automobil bio ugrožen od kojekakvih majstora neznalica.Gotovo sam siguran da ih je polovica upropaštena od strane neznalica.Eto sva sreća da ti što ostaju za kolekciju završe u rukama znalaca inaće bi ih se doista moglo vidjeti samo u muzeju.Dali si pregledao kape amortizera naprijed znaš da su one kritične.
 

misa

Active member
Pregledao sam ih vizuelno,mada smatram da je to do sad vec sredjeno(auto je '91.godiste i presao oko 240k km).Video sam neke tragove varenja ispod suvozacevog krila,gde se nosac amortizera(amortizer) spaja sa kosem...tako da je to izgleda sredjeno.

Posto mi se auto bas svidja planiram da ga ostavim u porodici i sredjujem polako da bude kako treba.Iskreno....trazim dobrog stranca za delove,tako da sta god da mu fali imacu to u rezervi.Tako se jedino isplati odrzavanje za njega.

Da mi se ne svidja toliko prodao bih ga,iako sam ga kupio pre samo par meseci.Mada ipak razmisljam o prodaji i o kupovini boljeg XM-a.

Ako to sve bude toliko komplikovano i na kraju ne ispadne kako sam ocekivao,uvek mogu da ga prodam ili uz moju doplatu zamenim za Volvo,posto sam njihov vrsni poznavalac i ljubitelj(porodicna tradicija).

Pozdrav!
 

ccccxm

New member
O kakvom varenju pričas.Ako misliš na lim onda se varaš taj auto je tenk što se tiče limarije,pričam ti o gumenim nosaćima amortizera odnosno držačima hidrauličkih kugli iznad prednjih osovina ako ti one nisu mijenjane a auto je toliko star budi uvjeren da će ti izletiti van i odnjeti haubu sa sobom.
 

misa

Active member
...pričam ti o gumenim nosaćima amortizera odnosno držačima hidrauličkih kugli iznad prednjih osovina ako ti one nisu mijenjane a auto je toliko star budi uvjeren da će ti izletiti van i odnjeti haubu sa sobom.
Pogledao sam ih danas kad sam procitao post i nisam uocio nikakva ostecenja....izgledaju mi ok.

Kako to mogu,osim vizuelno,najbolje da proverim?Na sta tacno da obratim paznju?
 

ccccxm

New member
Tu zapravo vizualna provjera dosta pomaže ali nikako nije rješenje.Najbolje rješenje je točno znati koliko su stare ako su stare više od deset godina van sa njima.Inače odozdo kad gledaš na kapi koja je pri kraju može se vidjeti puknuće smotaš volan skroz u jednu pa u drugu stranu ako je zinula mjenjaj,isto tako zna odispod vizualno biti dobra ali sagnjije izunutra pa ode čak i centimetar van ležišta.Posljednja faza ti je dubok tup zvuk na mjestu kad motaš tad sto posto izljeće.Kažem ti ovo iz iskustva jer mi je izletila pred očima,vidio sam da mi je na ljevoj strani hauba viša nego na desnoj otišao sam kući iz kafiča došao u dvorište otvorio na svu sreću haubu krenuo u kuću i bum okrenem se a xm leži nasukan sve odletilo upm.Osobno bih ti preporučio odjebi sve provjere stavi obe nove i miran si to je jedini način.Po meni je to najgora stvar koju je citroen izmislio ok stvar štima kad se redovno mjenjaju ali da mrcina od1,5 tonu leži na komadu gumetine??.Ipak to je xm on to sebi može dozvoliti.:D
 
Na vrh