Škripe kočnice između 30 i 50 km/h

neno1976

New member
Molim pomoć, auto je prešao 38000 km, negdje na 30000 km u vožnji se pojavljuje zvuk (škripanje) na kočnicama, pri brzini od 30-50km/h. Kada malo stisnem kočnicu zvuk (škripanje) nestane.
Na ovlaštenom servisu pregledali kočnice utvrdili da je sve u redu, kompresorom ispuhali kočnice od „prašine“. Nakon par dana opet se pojavljuje karakterističan zvuk škripanja (kao da vozim zaprežna kola).
Molim savjet ili komentar sličnog iskustva.
Hvala.

Poruka Moderatora:
Naslov teme uređen prema Pravilima foruma. Molim, pročitati Pravila foruma!
 

Automatic

Well-known member
E vidiš tu bi mogao bit problem onih limića na diskpločicama ili klipić kad se vraća ne vrati pločicu do kraja pa ona ostane naslonjena na disk ,sa vremenom se zastakle i cvilka sam od sebe.KAd stisnete kočnicu poravnate ju i dobro nekoh 2 kilometara dok se opet ne nasloni na disk.Može biti i u zadnjem kraju sličan problem ako je zahhrđao sistem
 

Automatic

Well-known member
Ne onda bi strugale a ne cvilkale,ovdje se radi da u vožnji lagano zacvile ali kad stisneš kočnicu onda prestanu,znači nije kod kočenja.Kad se napravi rub i stisne kočnica pa cvile onda najčešće cvile zbog nutarnjeg ruba koji i nije rub već se radi o nataloženoj prašini pomješanoj sa hrđom i tad se to lagano odtuće malin čekićem.Kad ih prome vanjski rub to je rub koji jeostal od prijašnjih pločica a istrošenosti ,a ove pločice su malo šire pa ne ulegnu u kanal već ih prime rub onda više struže i počinju smrdjet ko da su pregrijane pa ih treba malo ukosit po obodu da ne love rub.Nije dobro skidati rub tokarenjem jer time oslabimo diskove i hoće puknut.Ona oznaka nije za tokarenje diskova već da se vidi istrošenost do koje smije ići a ne do koje se smije tokariti
 

Citru

New member
u svakom slucaju to mu skripi vec 8000km...neznam zasto je sad tek zapeo za taj zvuk

uz to bio je na servisu i rekli su da je sve ok...sta bi se sad mi trebali raspravljati i razbijati glavu zasto mu skripe kocnice a ovlasteni je rekao da je sve u redu?

Automatic mislis na ono udubljenje koje vecina ventiliranih diskova ima na jednom dijelu? to niti nemoras gledati...imas za svaki disk (puni ili ventilirajuci) debljinu novog diska i minimalnu dozvoljenu debljinu...pretezno ta razlika iznosi 2mm...a nasi mehanicari vecinom ni neznaju izmjerit debljinu diska nego koriste odokativnu metodu....

isto tako vecina ljudi neznam komparatorom provjerit koliko je ''izvitoeren disk'' nego smao stave nove a kasnije opet trese volan...

tokarenje diska isto tako nema smisla u svakoj situaciji...ako se diskovi i tokare onda se minimalna kolicina materijala skida, ako jedna povrsina diska ima rub 3mm nema smisla ih tokariti da se makne rub...jer su sami diskovi vec potroseni i OBAVEZNO treba staviti nove, druga je stvar sto se svi prave pametni pa misle da jos jedan set disk plocica budu diskovi izdrzali

a kad se desi pucanje diska onda je mehanicar idiot...
 

Automatic

Well-known member
Ma opet je stvar u ljudima kad im kažeš da je disk u kk... ,,,aa bu zdržl još ove pločice.Ljudi neznaju da kad s pregrijanim kočnicama nalete na vodu da disk više nije 100% ravan već se oće uhitit.Ako je ležaj loši i ima lufta disk bu tresel jel je on vezan na glavčinu a čeljust na ovjes.Ma ima sto stvari za onako i ovako.Dobro je raspravljat ,za to forumi i služe .Uvijek se pokupi nešto dobro na raspravama.I sam sam neke stvari čak naučio zahvaljujući ovom forumu takk da čovjek ući dok je živ bez obzira na znanje uvijek dođe nešto novo ,uvijek netko zna nešto više.Sad bitno je pokupit dobre stvari i nadopunit znanje a i stvar je druženja na forumu,sve zajedno dobra stvar
 

Citru

New member
postoji i mogucnost da se osteti glavcina kad se lezaj mijenja...

disk plocice stekaju u nosacu, disk se pregrijava stalno...na kraju mijenjas plocice a disk je staklen...malo ga tucnes cekicem a on po rubu puca kao staklo...i onda kaze covjek ma bude to jos jedne plocice odvozilo...

treba na vrijeme mijenjat ono sto treba mijenjat...isto tako treba koristiti kvalitetne diskove, disk plocice itd...ocistiti nosac disk plocica, sarafe i klizace ocistiti i podmazati...

na youtubeu ima svakakvih filmova...no najveci problem je kad ljudi pogledaju par puta i onda idu sami radit jer se ne cini tako tesko...zasto ja to nebih mogao sam kad me mehanicar trazi za zamjenu diskova i plocica 150 kuna...

pa si covjek pogleda film o izmjeni kocionog ulja...pa to nije uopce komplicirano kako svi pricaju...budem to sam...pa povuce zrak u posudu itd..pa se covjek ode voziti, stisne kocnicu a u voznji pedala propadne i dogodi se problem...

bas se osjecam kao pisac :angel::D
 

Automatic

Well-known member
E svega sam se nagledal,čak i dva različita diska,pa umetke u obliku diskpločica koje lik stavljao jer nije znao da mu ćeljust zablokirala a kad je mjenjao diskpločice na jednu stranu stavljao taj umetak a novu diskpločicu brusio da bi je mogao ugurat u ono malo prostora.Crijeva kočnica omotana izolirkom,ATF u kočionim ulju,zablindirani lajtonzi od kočnica ili jednostavno precvikani i zatučeni,zatučene kugle ili krajnici ajojjj
 

ZlatkoC4

Well-known member
Moje ime je Nenad iz Ðakova, vozim c4 picasso 1,6hdi na satu 38000km.
Dobro došao Nenade. Samo moraš malo više reči o autu. Dali si ti prvi vlasnik auta. kad su mjenjane pločice ili diskovi, ili jesu li uopče mjenjani.
nazubljeni diskovi itd.
Ovo što si ti rekao je jako malo informacija.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
negdje na 30000 km u vožnji se pojavljuje zvuk (škripanje) na kočnicama, pri brzini od 30-50km/h. Kada malo stisnem kočnicu zvuk (škripanje) nestane.
Normalno. Jači pritisak savlada otpor kojeg porizvodi nepravilnost između pločica i diskova kakva god da bila. Je li se taj zvuk pojačao kad te nakon 8000 (!!!) km počeo smetati?
Ili ne valjaju diskovi il ne valjaju pločice. Ja bih prvo oprao diskove sa sredstvom za odmašćivanje i čišćenje kočnica (Wruth je dobar) i vidio što je s pločicama. Možda da ih odradiš s brusnim papirom kao one na motoru. :)

isto tako vecina ljudi neznam komparatorom provjerit koliko je ''izvitoeren disk'' nego smao stave nove a kasnije opet trese volan...
Èak mislim da nije izvitoperen disk. Misliš li da bi ne bi imao jače simptome i da bi se vozio 8000 km. :grin:
 

neno1976

New member
Hvala na dosadašnjim komentarima.
Problem škripanja je privremeno riješen čišćenjem (šmirglanjem) pločica, zvuk škripanja se vratio nakon cca 5 000 km.
Diskovi i pločice na 48 000 km su uredni.
Lp.
 

ivocro

New member
Tko zna kaj tu sve je ili nije, ali jos malo pa ce ti to mijenjati... Ja sam nedugo delao servis na 60k i po njihovim papirima, na 60k se mijenjaju disk plocice (mislim samo prednje) :wtf:
 

ZlatkoC4

Well-known member
ako imaš dosta gradske vožnje onda ti se i smeće od kočionih pločica brže taloži. i od tud taj zvk što su pločice više istrošene tu dolzi i do večeg škripanja odnosno strugotine i onda se pločice ne vračaju na mjesto. treba ih redovitije bar pod pritiskom vode isprati i onda lagano koćiti dok se ne pročisti. a neki put pomogne kad se malo jače zakoći.

Također je trebalo vidjeti dali se klipovi vračaju kad si čistio ploćice mora biti sve čisto i onda nema problema.

Taj problem sa škripanjem nije samo kod Citroena jer neki moji iz femili voze od bjesnih novijih pasata. pa kia, audi 6 itd. također im se nakupi smeča i cvile kočnice. kad ih operu ili detaljnije odmaste onda budu duže mirni a radi se o ventilirajućim diskovima.

Također isti imaju puno gradske vožnje i stalnog kočenja tako da to prije i dolaz do izražaja nego li kod vozila na otvorenoj cesti.

Otiđite ljudi na forume tih vozila pa čete vidjeti više problema nego što je ovdje iko imao sa Citroënom:D
 
Na vrh