Huh, bio sam na odmoru kada je tema kreirana pa je nisam bio primetio.
Dakle, ukoliko je motor serije DV6Fx, odnosno bilo koji od sledećih (čita se iz VIN), BHZ, BHX, BHY,BHW, BHS ili BHV - servisu treba natrljati nos jer su morali sipati isključivo ulje po normi PSA B71 2312 odnosno Ineo First ili bilo koje drugo koje ima odobrenje od PSA po toj normi.
Iz razloga što to za pobrojane motore piše na 20. strani sledećeg dokumenta, a koji predstavlja servisno uputstvo za izbor motornih ulja PSA motora (još jednom - hvala Guletu iz Viteza na ovom dokumentu, ovlašćenom PSA serviseru ).
https://www.dropbox.com/s/a3dvmn604e8w0m8/17_10_2016%20-%20Preporu%C4%8Dena%20sredstva%20_%20Motorna%20ulja.pdf?dl=0
(selektovati, kopirati i pasteovati link u adress bar - jer izgleda da za ovaj link ne radi korektno automatsko parsiranje)
Na žalost, servisi u nedostatku Ineo First - mogu da se donekle vade kako su iskoristili navod sa 3. strane pomenutog dokumenta u kome piše ovo dole...
Za zemlje u Europi, po mogućnosti koristiti jedno od sljedećih ulja s niskim postotkom pepela :
TOTAL ACTIVA INEO ECS
TOTAL QUARTZ INEO ECS
TOTAL QUARTZ INEO FIRST
Ili bilo koje drugo homologirano ulje koje zadovoljava norme PSA PEUGEOT CITROËN B71 2290 ili B71 231
...pa da su zato upotrebili Ineo ECS.
Već sam više puta isticao kako sam uljima (tj. najpre onime što se o njima piše) počeo da se bavim jer sam nailazio na kontradiktorne navode zvanične dokumentacije u pokušaju da saznam koje je najpogodnije ulje za moj c3.
Ovaj gore pomenuti dokument je za razliku od većine starijih PSA navoda - gotovo sasvim konkretan i trebalo bi ga se striktno poštovati posebno kada se radi o vrlo novim vozilima.
***
Šta se dešava ako je motoru koji zahteva Inao Firts sipano Ineo ECS?
Dakle to je sasvim druga priča od prethodne u kojoj vidimo aljkavost servisa da zaradi i na tome što nije obezbedio ulje za sasvim nove motore.
U jednoj izmeni neće biti neke štete jer je i Ineo ECS koncipirano tako da se ne razlikuje toliko od Ineo First - da bi to bila katarstrofalna greška.
Po specifikaciji, Ineo First je nešto tanje ulje sa nižom količinom materija koje mogu (a ne moraju) doprineti zapušivanju DPF - a takođe je Ineo First po svom sastavu uopšteno na višem nivou kvaliteta jer mu je takvo najpre bazno ulje (sa značajnim udelom najkvalitetnijeg baznog ulja tz. četvrte grupe tj. PAO).
U suštini nema neke štete za jednu izmenu (donekle može biti i prednosti ako se motor značajnije forsirao na visokim ambijentalnim temperaturama pa mu je zbog toga bilo pogodnije deblje ulje kakvo je Ineo ECS), jer je i Ineo ECS kvalitetno ulje i jer je u sledećoj izmeni sipano propisano ulje - ali slučaj pokazuje đžukačko i aljkavo ponašanje servisa.
Normalno bi bilo da su istakli kako taj motor zahteva Ineo First i da zbog toga auto treba doći na servis kada ga budu imali. Doduše možda su ga i imali ali su hteli da smuvaju nešto.
Btw, po Srbiji smo imali slične slučajeve od pojedinih ovlašćenih servisa, a verujem da da se tako nešto povremeno događa i u drugim zemljama Evrope.
***
Zaključak:
Pre nego potpišete radni nalog servisu da otpočne sa radovima na vašem vozilu (čime se slažete da i navedeno ulje bude sipano u njega) obratite pažnju na to to što piše u njemu. Èesto ume da bude nedovoljno precizno pa zahtevajte objašnjenje ili izmenu radnog naloga.
Tek je posebna priča što servis ima mogućnosti da vam sipa koje god hoće ulje bez obzira šta ste potpisali, na žalost. Ovo dole (kanadska asocijacija za zaštitu potrošača) dobro opisuje šta servisi mogu da čine, tj. pojedini čine.
https://www.youtube.com/watch?v=-avpx8UTakI