1.6 bluehdi 100 ks S&S, 5W30 ulje u ovlaštenom servisu

Slaven

New member
Pozdrav...
Uglavnom, imam C3 II iz 2016., 1.6 bluehdi 100 ks S&S i na redovnom servisu u Hrvatskoj kada je auto bio star godinu dana mi je umjesto preporučenog ulja Total Quartz Ineo First 0W-30 uliveno ulje Total Ineo ESC 5W30.
Što vi mislite, dali je to u redu?
Najbezveznije mi je to što mi to nitko nije ni spomenuo, tek nakon nekoliko mjeseci sam slučajno primjetio na računu da specifikacija ulja ne odgovara.
Postoji li neka bitna razlika između te dvije vrste ulja na konkretnom motoru?
Naravno da sam prije 2 dana na servisu ponovo ulio ulje Total Quartz Ineo First 0W-30.
U neovlaštenom servisu. 😊
 

Slaven

New member
Hvala...
Tu je općenita prepiska o uljima.
Mene zanima dali je uobičajeno stavljati ulje Total Ineo ESC 5W30 umjesto Total Quartz Ineo
First 0W30 i ima li razlike za ovaj konkretni motor?
Ja osobno očekujem da ako auto odvezem u ovlašteni servis sve bude napravljeno po proceduri koju nalaže proizvođač.
Ako administratori smatraju da treba neka premjeste ovu temu u raspravu o serviserima ili negdje drugdje...
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Jesi li pogledao u uputstvu od auta, možda je to prvo preporučeno, a drugo dozvoljeno za tvoj motor, tj. da su oba odgovarajuća?
 

Mirage

Well-known member
Ja vjerujem da mi imamo iste motore i meni je navedeno na service samo ineo First 0w30 i ni jedno drugo.

Ja na svom računu ne mogu ni vidjeti koje je ulje stavljeno. Ne mogu si ni zamisliti da ovlašteni ne zna koje ulje ide u njega.
 

Slaven

New member
I kod mene je kao jedina opcija za taj motor navedeno Ineo First 0W30.
Nadam se samo da autu ne može ništa biti a moj osobni dojam sada kad ponovo ima 0W30 je da je sa 5W30 motor malo glasniji...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A imaš kakve sumnje, uvjek možeš i ranije promjeniti to ulje... i nije neki trošak. Djelove sam uzmi i u neki brzi servis ;)
 

DS9

Active member
Huh, bio sam na odmoru kada je tema kreirana pa je nisam bio primetio.

Dakle, ukoliko je motor serije DV6Fx, odnosno bilo koji od sledećih (čita se iz VIN), BHZ, BHX, BHY,BHW, BHS ili BHV - servisu treba natrljati nos jer su morali sipati isključivo ulje po normi PSA B71 2312 odnosno Ineo First ili bilo koje drugo koje ima odobrenje od PSA po toj normi.

Iz razloga što to za pobrojane motore piše na 20. strani sledećeg dokumenta, a koji predstavlja servisno uputstvo za izbor motornih ulja PSA motora (još jednom - hvala Guletu iz Viteza na ovom dokumentu, ovlašćenom PSA serviseru ).

https://www.dropbox.com/s/a3dvmn604e8w0m8/17_10_2016%20-%20Preporu%C4%8Dena%20sredstva%20_%20Motorna%20ulja.pdf?dl=0

(selektovati, kopirati i pasteovati link u adress bar - jer izgleda da za ovaj link ne radi korektno automatsko parsiranje)

Na žalost, servisi u nedostatku Ineo First - mogu da se donekle vade kako su iskoristili navod sa 3. strane pomenutog dokumenta u kome piše ovo dole...

Za zemlje u Europi, po mogućnosti koristiti jedno od sljedećih ulja s niskim postotkom pepela :
TOTAL ACTIVA INEO ECS
TOTAL QUARTZ INEO ECS
TOTAL QUARTZ INEO FIRST
Ili bilo koje drugo homologirano ulje koje zadovoljava norme PSA PEUGEOT CITROËN B71 2290 ili B71 231


...pa da su zato upotrebili Ineo ECS.

Već sam više puta isticao kako sam uljima (tj. najpre onime što se o njima piše) počeo da se bavim jer sam nailazio na kontradiktorne navode zvanične dokumentacije u pokušaju da saznam koje je najpogodnije ulje za moj c3.

Ovaj gore pomenuti dokument je za razliku od većine starijih PSA navoda - gotovo sasvim konkretan i trebalo bi ga se striktno poštovati posebno kada se radi o vrlo novim vozilima.

***

Šta se dešava ako je motoru koji zahteva Inao Firts sipano Ineo ECS?
Dakle to je sasvim druga priča od prethodne u kojoj vidimo aljkavost servisa da zaradi i na tome što nije obezbedio ulje za sasvim nove motore.

U jednoj izmeni neće biti neke štete jer je i Ineo ECS koncipirano tako da se ne razlikuje toliko od Ineo First - da bi to bila katarstrofalna greška.

Po specifikaciji, Ineo First je nešto tanje ulje sa nižom količinom materija koje mogu (a ne moraju) doprineti zapušivanju DPF - a takođe je Ineo First po svom sastavu uopšteno na višem nivou kvaliteta jer mu je takvo najpre bazno ulje (sa značajnim udelom najkvalitetnijeg baznog ulja tz. četvrte grupe tj. PAO).

U suštini nema neke štete za jednu izmenu (donekle može biti i prednosti ako se motor značajnije forsirao na visokim ambijentalnim temperaturama pa mu je zbog toga bilo pogodnije deblje ulje kakvo je Ineo ECS), jer je i Ineo ECS kvalitetno ulje i jer je u sledećoj izmeni sipano propisano ulje - ali slučaj pokazuje đžukačko i aljkavo ponašanje servisa.

Normalno bi bilo da su istakli kako taj motor zahteva Ineo First i da zbog toga auto treba doći na servis kada ga budu imali. Doduše možda su ga i imali ali su hteli da smuvaju nešto.

Btw, po Srbiji smo imali slične slučajeve od pojedinih ovlašćenih servisa, a verujem da da se tako nešto povremeno događa i u drugim zemljama Evrope.

***

Zaključak:

Pre nego potpišete radni nalog servisu da otpočne sa radovima na vašem vozilu (čime se slažete da i navedeno ulje bude sipano u njega) obratite pažnju na to to što piše u njemu. Èesto ume da bude nedovoljno precizno pa zahtevajte objašnjenje ili izmenu radnog naloga.

Tek je posebna priča što servis ima mogućnosti da vam sipa koje god hoće ulje bez obzira šta ste potpisali, na žalost. Ovo dole (kanadska asocijacija za zaštitu potrošača) dobro opisuje šta servisi mogu da čine, tj. pojedini čine.

https://www.youtube.com/watch?v=-avpx8UTakI
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Pozdrav...
Uglavnom, imam C3 II iz 2016., 1.6 bluehdi 100 ks S&S i na redovnom servisu u Hrvatskoj kada je auto bio star godinu dana mi je umjesto preporučenog ulja Total Quartz Ineo First 0W-30 uliveno ulje Total Ineo ESC 5W30.
Što vi mislite, dali je to u redu?
Najbezveznije mi je to što mi to nitko nije ni spomenuo, tek nakon nekoliko mjeseci sam slučajno primjetio na računu da specifikacija ulja ne odgovara.
Postoji li neka bitna razlika između te dvije vrste ulja na konkretnom motoru?
Naravno da sam prije 2 dana na servisu ponovo ulio ulje Total Quartz Ineo First 0W-30.
U neovlaštenom servisu. ��
Razlika je samo u gradaciji ulja i cijeni. 0W30 je novije ("rijeđe") ulje koje "zamijenjuje" dosadašnja 5W30 jer sad sva auto industrija prelazi na 0w30 kao "standard novih auta" kao što su nekad bila 5w30.

I da koristiš 5W30 neće mu ništa bit ...

A što se tiče servisa to je sve jako upitno čak i što ti piše na papiru. Oni svi sipaju ulja iz bačva kaj im se u tom trenu nađe u radioni i kaj je povoljnije tak da ... pitanje je što sve lijevaju.
 

DS9

Active member
Nije svako ulje 0W-30 isto, kao što to nije ni svako 5W-30. Niti su razlike među te dve gradacije jednoznačne.

Odnosno, među uljima u okviru iste gradacije može biti popriličnih razlika kako u sastavu (Full SAPS vs. Low SAPS) tako i u kinematičkom viskozitetu na radnoj temperaturi (tj. da npr. neko 0W-30 ulje na 100 C stepeni bude deblje/viskoznije od npr. nekog ulja 5W-30 gradacije ili drugog ulja 0W-30 gradacije)

Nakon rada motora sa nekakvim uljem - motoru, tj. nekim njegovim delovima uvek bude nešto, i ulju uvek bude nešto. Samo je pitanje koliko će razlike biti značajne (samo statistički, ili i praktično) ukoliko se upoređuje "nešto" nakon rada istog motora sa više različitih ulja.

Ineo First je ulje koje svojim osobinama odstupa od većine 5W-30ica, kao i od nekih 0W-30ica. U poređenju sa Ineo ECS ima bitno veći indeks viskoznosti 187 vs. 157, kao i tačku stinjavanja tj. pour point -48 C vs. -36 C. Količina materija koja se nakuplja u DPF a koja potiče iz ulja bi mogla da bude zanemariva u jednoj izmeni i kada je korišćeno Ineo ECS (umesto First), ali u više izmena bi to moglo da bude značajno.

Da bi se razumelo da npr. dva ulja iste gradacije 0W-30 mogu davati različite efekte ("nešto") - treba pogledati specifikacije. Recimo Ineo Efficiency 0W-30
http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf
je sa svojih 11.6 mm2/s na radnoj temperaturi motora bitno deblje od Ineo First iste gradacije 0W-30 http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/total_quartz_ineo_first_0w-30_gb.pdf koje ima samo 9,8 mm2/s
dok je Ineo ECS http://www4.total.fr/asia-oceania/malaysia/ProductData/B2C/PCMO 1/Q Ineo ECS/FT QUARTZ INEO ECS 5W30 - EN - product spec.pdf
sa svojih 10.6 mm2/s po kinematičkom viskozitetu negde na sredini između te dve vrednosti.

Sva tri ulja će vrlo verovatno završiti garancioni period vozilu/motoru, ali je pitanje koliko bi "nešto" bilo različito nakon desetak intervala zamene u tri ista motora pod istim uslovima eksploatacije sa ova tri različita ulja. To nešto teško da bi imalo iste kvantitativne vrednosti. a kvalitativne možda i bi - u zavisnosti kako bi se ovo potonje definisalo.

Ja ovo napominjem jer je kinematička viskoznost ekstremno bitna karakteristika nekog ulja. Ono što jedino laboratorijska analiza rabljenog ulja može odgovoriti (u konkretnom motoru) - je pitanje odstupanja pomenutog viskoziteta od početnog. Ako u to uključimo mogućnost ekstremnog opadanja viskoziteta usled razređivanja gorivom (npr. zbog učestalih regeneracija DPF-a) stvari postaju sasvim komplikovane (što bi značilo pomerenu pogodnost prema debljim/viskoznijim uljima).

Kako god (u svakom slučaju) zvanični PSA dokument je jasan po tome što za određene motore kao preporuku pominje isključivo Ineo First, odnosno ulja po normi PSA B71 2312
 

Memphis

Active member
Ma sve su to uobičajene minorne razlike od ulja do ulja. (5w30 jednog 5W30 drugog priozvođača) i sve vrijednosit u grancima zadanih normi ili specifikacija. Tak da tu nema greške.

Ja sam pobornik 40 ulja. I svako 5W30 zamijenim 5W40 ili bilo koje drugo 30. Baš radi toga što si spomenuo.

Veći temepraturni raspon, pogotov za naša područja smatram da je 40 puno bolji izbor. Da bi dobio taj raspon koriste se bolji aditivi i zato su ta ulja u konačnici skuplja (0W40).
 

DS9

Active member
Pa, ja bih to drugačije definisao - jer nisu sva xW-30ulja ista, odnosno bitno umeju da se razlikuju po viskozitetu.

0W-40 ulja su odličan kompromis za nekoga ko želi da pomiri krajnosti - s tim što ja lično imam veće poverenje u xW-30 ulja. Odnosno imam veće poverenje u kombinaciju baznog ulja i paketa aditiva kod xW-30 ulja koja su koncipirana po PSA normama (tj. uljima na bazi ACEA C2) i uljima slične gradacije po ACEA C3 - upravo zato što nemaju razvučenu gradaciju koja se dobija većim dodatkom polimera, a koji su podložni(ji) razlaganju. Ipak, naravno da su efekti drugačiji za svaki poseban konkretan slučaj.

U suštini, moj stav je takav da je xW-30ica po viskozitetu dovoljna (potovo po ACEA C3), osim u slučaju teško opterećenog motora na ekstremno visokim ambijentalnim temperaturama (preko 40 C), u kombinaciji sa time što mislim da će duže zadržati početne vrednosti (tj. da će se aditivi trošiti sporije). naravno generalno uzevši.

Kako god, u vezi ovog konkretnog slučaja - ne radi se o tome da će biti neke bitne štete jer je razlika u viskozitetu između Ineo First i Ineo ECS uglavnom minorna (a količina materija koja će ostati u DPF diskutabilna) - već o tome da servis koji bi morao da bude vrlo striktan u poštovanju dokumentacije to nije bio, a radi se o novom vozilu.
 

Slaven

New member
Kako god, u vezi ovog konkretnog slučaja - ne radi se o tome da će biti neke bitne štete jer je razlika u viskozitetu između Ineo First i Ineo ECS uglavnom minorna (a količina materija koja će ostati u DPF diskutabilna) - već o tome da servis koji bi morao da bude vrlo striktan u poštovanju dokumentacije to nije bio, a radi se o novom vozilu.

Upravo tako, ovo je suština!
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9
Na vrh