AX - Podešavanje mehaničkih ventila - tvorničke vrijednosti nisu dobre?

greensky

New member
Pozz ekipa

Dao sam prošle godine mehaničaru da mi složi zazore na ventilima na tvorničke vrijednosti i rekao je da ih je na te vrijednosti i stavio.

Međutim išao sam jučer provjeriti zazore i podesio ih je ovako (mjereno na hladnom motoru):

usisni ventili 0,05 mm (tvornički 0,20)
ispušni ventili 0,10 mm (tvornički 0,40)

Odlučio sam vratiti ventile na tvorničke vrijednosti jer mi se ovo čini stvarno knap, međutim ostao sam šokiran koliko onda glasno lupaju, diesel ili još bolje tenk! To sigurno nije dobro tako, a tvorničke su vrijednosti!!

Još jedna nuspojava je da su mi okretaji na leru skočili nekih stotinjak prema više ali to mi je sad najmanji problem.

U vožnji se čini isto, međutim toliko lupaju ventili da je to strašno.

Podesio sam ventile na 0,10 mm usis i 0,20 mm ispuh ali sada i dalje dosta lupaju, no manje nego na tvorničkim vrijednostima.

P.S. mjerio sam zazore na hladan i vruć motor i nema mjerljive promjene zazora!

Kaj da napravim? Tvorničke vrijednosti ne dolaze u obzir!
 

Dalibor

Dado Tornado
snimi s mobitelom pa da čujemo kako lupa.
moraju se čuti ventili, neka radi u leru kao dizel, ne znači da ne štima nešto.
na hladno 0.20 usis, 0.40 ispuh.
uvijek podešavaj na hladno.
 

greensky

New member
Snimit ću sutra ako me kiša ne spriječi ujutro da ih vratim na tvorničke vrijednosti jer popodne auto ide kod lakirera za vikend.

Ne lupaju samo na leru, još je i gore kroz cijeli rang okretaja u vožnji.
Išao sam s tim tvorničkim vrijednostima u grad, obavio nešto i nazad tako da je ulje imalo vremena sve fino podmazati i lupali su jednako na hladni i na zagrijani motor.

Štelani su na hladno (ujutro, auto preko noći mirovao), mjerni listići klasični (provjerio sam debljine listića da ne bi oni bili slučajno razj...)

Na potpuno otvoren ispušni ventil cilindar 1 štelani su cilindar 3 usis i cilindar 4 ispuh, na 3 su štelani 4 usis i 2 ispuh te slijedno prema redoslijedu paljenja (1-3-4-2) dalje. Prvi cilindar je onaj sa strane getribe/akumulatora).

Nakon podešavanja sve sam još jednom provjerio i nije bilo odstupanja među ventilima.

Nema šanse da to smije tako lupati koliko god ti motori oduvijek imaju karakterističan zvuk lupkanja ventila (osim pretegnuti no to je izrazito loše)
 

Dujo

New member
Dao sam prošle godine mehaničaru da mi složi zazor
Međutim išao sam jučer provjeriti zazore i podesio ih je ovako (mjereno na hladnom motoru):
!
Ne znaci da ih je podesio on tako,u godinu dana i tko zna koliko km. mogli su se "promijeniti" zazori,zato je tu i podesivost da se moze podisiti u svakom trenutku...
Ako su tvornicke vrijednosti 0,20 i 0,40 i siguran si da si ih nastimao dobro,a na tim vrijednostima "lupa" onda trazi problem negdje drugo..Moze biti "pohabana" bregasta,lezaj/kuciste bregaste,ne znam tocan tip motora/sistem i dali ima vodilice,podizace ventila ima tu par stvari koje bi trebalo provjerit..Ako se dovoljno razumijes sve mozes sam,ako ne potrazi mestra,svaki iole mestar bi to trebao znati rijesit..
Usput nekada dizne zjaju tolko "tuc" na dizelku da mislis da je sasvim nesto drugo..
 

greensky

New member
motor je TU1/H1A

nakon samo 10 000 km se ne mogu toliko promijeniti zazori da ne znam kaj radim motoru, ventili su najjednostavniji mehanički pogonjeni bregastom preko klackalica (eng. rocker arms).

haha dize, da bar :) ovaj autić smjesu dobiva od rasplinjača :cool:

realno nije bilo nikakvog lupanja dok ja nisam provjerio zazore i pokušao ih staviti na ispravne vrijednosti..moguće je da je zbog trošenja pojedinih elemenata sad taj tvornički zazor preveliki pa treba štelati na manje, ne znam ni sam
 

Dujo

New member
Sorry na brzaka sam procitao post pa ono cuje se kao dizel/tenk mislio sam da se radio o dizelku.. :confused:

Pa ako nisu "zveckali" sto ih dirnu po'Bogu?? :D
Ako ti je auto radio ok,imao priblizne performanse stanu motora i predjenih km.vrati ti to na koliko je bilo..Ako mislis nesto "postici" mijenjanjem zazora ventila (npr.bolje performanse/manjupotrosnju) onda se igraj,ali zapamti tu prvu mjeru na kojoj je radio ok.. :D :D
 

greensky

New member
a eto kako spremam auto za zimu lagano (gledao sam svjećice, filter zraka i goriva, količinu vode/antifriza, podvozje, zategnuo auspuh na konusu itd.) sinulo mi da malo dignem poklopac motora i provjerim zazore eto tek tak za gušt!

vratio sam ja na kraju na pritegnutije vrijednosti (0,1 usis, 0,2 ispuh) da se sad manje čuje ali me zanimalo ipak što ljudi kažu i što da napravim u konačnici.

Očito je da auto postiže viši ler gas na tvorničkim vrijednostima, a razlike u vožnji nema, no ne zanimaju me nikakve performanse niti uštede goriva, htio sam samo da bude na tvorničkim vrijednostima nakon što sam ustanovio da su kritično pretegnuti.

Nisam očekivao takvo lupanje ventila
 

Dujo

New member
Temeljita priprema kod tebe pa i stelanje ventila.. :D
Stvarno ne znam sto bi rekao,vjerojatno drugi sa iskustvom ce napisati nesto vise..Po meni ako sve ok. "zasarafi" ti to i neka autic vozi kako je i do sada..;)
 

Dalibor

Dado Tornado
ako ti se poremetil ler gas na ventilima 0.20/0.40, smanji ga na frgi.
1.1 motor treba raditi dosta nisko, 700 okr. malo preko...
možda radi grubo jer mu je ler prejak... treba ga smiriti
 

greensky

New member
nisam jutros mogao vraćati ventile na 0,20 i 0,40.

Ovo sam snimio na potpuno ugrijanom motoru sa zazorima koje sam stavio jer manje lupaju od tvorničkih, a ipak su duplo veći od onih koje mi je mehaničar stavio:

usis 0,10
ispuh 0,20

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=WjUewMnFzys[/ame]

samo za napomenu, ovo je 5x puta tiše nego na tvorničkim vrijednostima i čuju se i kroz zatvorenu haubu hahaha mikrofon je banana.
 

Dalibor

Dado Tornado
ne zvuči mi nenormalno.

stavi na tvorničke postavke, naštimaj ler, i onda možeš "tražiti krivce" i popravljati.

ali ak auto ide uvijek u redu, slobodno poštelaj zazore kako ti misliš da treba, koga
i.
 

Dujo

New member
Nije ovo strasno,kada zatvoris haubo sko je "necujno"..Cuo sam ja dosta ovakvih da rade,od renault 5ica,pug 205ica,yugica i drugih...Ne kazem da je "normalno" ako ti prije nije se culo kada ga je mestar "doveo" u red ali ima ih masu ovdje koji tako rade..
Ili vrati na ono kako je bilo ili sto kaze Dalibor na tvornicke postavke pa trazi gdje je greska,sto se "potrosilo"...
Mada bi ja vratio to kako je bilo ranije kada se nije culo i vozio dok slusa..;)
 

greensky

New member
ma odustajem.. stavljam na 0,15 usis i 0,30 ispuh i to je najbliže tvorničkim, a ne lupa tako jako..


Izgleda da taj motor jednostavno ima takav zvuk...

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=JJxYbNMEfRY[/ame]
 

Dujo

New member
Rekao sam da sam cuo 205ica masu da ovako rade..Nisam vidio da nesto ljudi "paniku" stvaraju radi toga vec voze,valjda jer i ti motori su dosta laki za nac i nisu skupi pa onda "gonjaju" jurilcu dok dusa ne izadje na ispuh.. :D :D

Isti zvuk poslusaj ima i ford Ka i Escort 1.3i,to su ti motori koji imaju "toleranciju" na takva "suskanja".. :D :D
 
Na vrh