Berlingo III 1,6 HDi iskustva s potrošnjom

Husnjak

New member
Pozz, imam berlingo xtr 1,6 hdi 115 ks 2012.godina.gradska potrošnja mu je između 7.5 do 8.5 l. Mislim da je to previše bez obzira na težinu i nikakvu aerodinamiku. Jel netko ima kakvih iskustva?
 

mrfloyd

New member
Mmmm, meni na računalu piše 7.1 litra . 1.6hdi 90ps
I meni se čini da ti je to ok.

PS. Preporuke za točiti gorivo???? Frendu se raspao 1.5dCI Renault Modus, hdi pumpa totalno hrđava iznutra od goriva veli majstor, pa me malo prpa!
 

hrc

Member
1.6hdi 115ks, prosjecna 5.8 - 6.2L, cca. 20% grad, 20% otvorena, ostalo autoput. po autoputu vozim 110-120kmh, rijetko kada iznad (pretjecanje).
 

ENHAM

rally ...
Berlingo 3 1.6 hdi, 90 ks. Potrosnja na otvorenoj cesti, 5,5 do 6 litara.Gradska voznja 6,5 do 6,8 litara a na autoputu na brzini od 130 kmh trosi 7 litara po compu... Moram napomenuti da tokom voznje jako pazimo i puno koristimo mijenjac... :)
 

liberty

Well-known member
nakon prevaljenih cca 5.800 km boar computer pokazuje prosjek: 6,5 litara
od navedene kilometraže na autocesti je bio samo nekih 1.500 km
ostalo je grad i prigradska vožnja
s time da je prosječna brzina vožnje samo 34 kmh

s time da ja nastojim da motor držim uvijek iznad 2200 okretaja, i da kad se zagrijem da šaltam u višu tek nakon 3.000 okretaja
jer smatram da se motor (bez obzira što je dizel) mora vrtiti da bi ostao zdrav (a o DPF filteru da i ne govorimo)

kada sam ga par puta vozio tako da štedim što više - autoput je bio prosjek 6,0 litara
a grad nekih 5,2 litre

dakle, u prosjeku ne puno manje nego kako inaće vozim

neću resetirati još C i držati ću ga dok se sam ne resetira, ali mislim da je to-to
uglavnom, s dinamičnom vožnjom po gradu potroši nekih 7,0 litara, a s umjerenom vožnjom na autoputu nekih 6,0 litara
 

ZlatkoC4

Well-known member
šaltam u višu tek nakon 3.000 okretaja
Mislim da bih trebao ranije šaltati?
Ovo je osnovni prosjek.
preporučeno mjenjanje brzine za dizel je več od 2.000-2.300 okretaja
a za benzinca 2.500-2.800 okretaja.
 

liberty

Well-known member
kad šaltam na 3000 okretaja u višu
okretaji padnu negdje na 2100
a vozim auto s"punim gasom" kako su mi i preporučili
jer su rekli da su svi ti motori današnjice predviđeni za težu nogu na gasu i da su više problema imali s HDI kod onih vozača koji ih voze na preniskim okretajima

uglavnom - šaltam na 3000-3500 okretaja naravno tek nakon što motor dođe na radnu temperaturu
a u gradskim uvjetima vožnje (i lagano prigradskim) niti ne idem iznad 3. brzine jer održavam vožnju na 2500-3000 okretaja

znam da je malo blesavo s obzirom da je moment na 1700 okretaja, a snaga na 4000 okretaja
no poučen iskustvima drugih s začepljenjem DPF filtera, kao i preporukom servisera - jednostavno sam navikao auto malo više razvlačiti

na autoputu je ionako svejedno jer se tamo već na oko 125 kmh vrti u 5. brzini na nekih 3.000 okretaja

e sad, da li sam u pravu ja i serviser ili nisam....ne znam...vidjeti ćemo
uvijek se vodim onime da auto treba voziti u svim režimima i da mu okretaji neće naškoditi

evo, jedino pazim da 1. brzinu ne razvučem, tj. u njoj linearno ubrzavam do nekih 2-2500 okretaja jer pretpostavljam da oštar start previše opterećuje kvačilo
 

hrc

Member
po onom "indikatoru" saltanja na board-u, on kao preporuca na dosta niskim okretajima stavljati u visu brzinu. vjerujem da je taj indikator optimiziran za neki eco mode gdje bi bila najniza potrosnja.

covjek u servisu, kada sam reklamirao tresenje volana mi je rekao da tako nikako ne voziti, dizne imaju varijabilan rad, pa se prilagodjavaju, te im ne pase da se ga se vozi u niskim okretajima i slobodno da se auto razvrtava.

cim je vozilo ugrijano, moze se terat kako vam pase. bitno je prije gasenja ostaviti da malo radi zbog hladjenja turbine.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Kad se radi o dizelu treba ga samo povremeno, naravno toplog ispuhati na autocesti i nekoj otvorenoj cesti da izgori lakše čađa.
Ako si redovan gost autoceste i otvorene ceste ništa se nebrini onda za čađu.

Ovo ako su rekli u servisu za relativno previsoke okretaje, se kosi sa onim što kaže proizvođač automobila.

broj okretaja koji sam naveo nije prenizak. recimo ako si u trečoj i i penju ti se obrtaji sa 2.500 prema gore trebao bih mjenjati stupanj prjenosa u viši. a ti njega možeš održavati i npr u 4 brzini sa okretajima 2.300-2.800-3.000 i to mu je onda optimalan rad.

Za neke jače motore je to sve skupa nešto više. Ali onda večinom postoji i 6 brzina.

cim je vozilo ugrijano, moze se terat kako vam pase. bitno je prije gasenja ostaviti da malo radi zbog hladjenja turbine
Slažem se sa ovim za turbinu.
Iako je za turbinu dovoljno da se pređe u sporiju vožnju prije dolaska na cilj. Napravi se koji kilometar u normalnom režimu vožnje i turbina se je dovoljno ohladila. Jer za vozilo također nije baš najbolja opcija stati naglo i onda ga držati u leru na mjestu.
Samo također treba paziti na obrtaje jer nije isto za motor voziti u 3 brzini sa preko 3.000okretaja i to isto u 4-5 brzini.
 

ENHAM

rally ...
Moj nema PDF filter pa barem sa njim nemam problema.Cesto saltam taman tik pred 3000 okretaja a ponekad cak i oko 2000 i slusam da motor radi ko urica.Nazalost,tocno na 140 000 km i nakon velikog servisa,pocela se cuti zujanje turbine ali to je sad vec za neki drugi topic.Sa potrosnjom sam prezadovoljan.
 

Konrad

New member
Autoput i to...to su realno price za :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:e

Svaki dan se vozim po autoputu i opet mi se nakuplja cada
 

ZlatkoC4

Well-known member
Svaki dan se vozim po autoputu i opet mi se nakuplja cada
A da si platio dimljačara onda ne bih imao tih problema.:D

Èađa se mora nakupljati i kad se vozi na autoceti. veče brzine pomažu da sagori bolje pa naravno da ne može sve očistiti, kad bih se sve čistilo onda ne bih trebali čistiti fap filter.
A za dizel je zdravo da ga se propuše na auto-cesti. Osobito oni koji rade večinu km u gradu.
 
Na vrh