Par manjih napomena.
Prvo, hvala Memphis na tačnim objašnjenjima. Malo ko sasvim ukapira suštinu razlika među različitim antifrizima.
Boja antifriza na žalost nije sasvim standardizovana iako se može videti da većinom jeste. Izvor tih razlika ima istorijsku podlogu u smislu da su proizvođači motora na azijskom kontinentu razvojem novijih motora (pre par decenija, kada je aluminijum ušao u upotrebu) u saradnji sa svojim proizvođačima maziva razvijali donekle drugačije antifrize (odnosno koristili drugačije antikorozivne inhibitore) u odnosu na američke, kao i evropske proizvođače. Odnosno na sva ta tri kontinenta je razvoj antifriza išao u donekle različitim pravcima.
U celoj toj priči ima donekle i veze to što je tvrdoća (tj. količina karbonata) vode na ova tri kontineta donekle različita (jer se sastav prilagođavao imajući u vidu i da se za razređivanje koncentrata može koristiti i česmovača)
U Evropi, vodeći proizvođač antifriza je BASF sa svojim brendom Glysantin - i po prirodi stvari je logično bilo da najveći evropski proizvođač motora tj. VW diktira norme Pa je pri svemu tome vremenom nastala papazjanija jer su se na stare basfove oznake g11, g12 - pozivali i drugi proizvođači motora iako je VW u međuvremenu drugačije imenovao svoje norme. Pri tome, aktuelni glisantini nose nazive G (G33, G34....G5) što sasvim ume nekoga da dovede u zabunu.
Još luđe nekome može da izgleda kada sazna da iako mu servisna i korisnička knjižica preporučuje Total - da Total ne proizvodi nijedan antifriz koji zadovoljava propisanu normu koju zahteva Citroen (tj. PSA) i da servisne knjižice starijih citroena (vozila 1999-2008.godišta) upućuju na Glysantin G33, dok se novija propisuje određena kataloška oznaka koja podrazumeva gotov antifriz.
Ako pri tome još sazna da BASF tvrdi da je antikorozivni inhibitor u G33 različit od onog koga većinom sadrže antifrizi koji zadovoljavaju VW, Audi, Seat TL774 D / F) i pri tome shvati da se taj inhibitor koji se nalazi u TL774 D / F antifrizima (2-etilheksanoat ili 2-EH) optužuje da razjeda dihtunge i creva ukoliko ona sadrže silikon - onda može pomisliti da mora isključivo da koristi ono što je propisao Citroen.
Međutim, iskustvo je pokazalo da antifrizi koji zadovoljavaju TL774 D/F sasvim korektno odradjuju posao, a slike koje sam ovde dao
https://www.citroenforum.hr/citroen-c3-114/antifriz-cudna-situacija-4916/index3.html upravo pokazuju da se dihtung termostata koji je šest godina bio izložen antifrizima koji sadrže 2-EH se za taj period nije razjeo.
Pošto 2-EH sadrži i totalov Glacelf/Coolelf Auto Supra - bez obzira što nema zvanično PSA odobrenje, može se razmatrati kao odlično rešenje.
Pri tome - u potpunoj nedoumici će biti ako do njega dođe informacija da zvanični Citroen servisi u npr. Rusiji sasvim regularno koriste totalove antifrize iako oni nemaju PSA odobrenje.
***
Sve ovo sam pisao kako bih između ostalog istakao i da na osnovu boje antifriza ne može neko sasvim da bude siguran kakav je antifriz u sistemu, iako to može sa visokom verovatnoćom ako se radi o vozilu sa evropskog tržišta. Po npr. americi se mogu naći svakakvi u različitim bojama pa npr. crvenkasta boja nije garant da se radi o onom koji daje dugotrajniju zaštitu.
Takođe, nekakva boja koncentrata ne garantuje istu boju razblaženog tj. radnog rastvora, pogotovo kada se radi o fluorescentnim bojama gde ona vrlo zavisi od upadne svetlosti. To je karakteristično za pomenuti totalov glacelf auto supra. On jeste naradžast u koncentrovanom stanju ali u razblaženom stanju pod određenom upadnom svetlošću može biti rozikast/ružičast Takođe, mnogi crveni koncentrati koji zadovoljavaju istu normu TL774 D/F - kada se razblaže biće manje crveni tj. rozikasti.
U vezi INA antifriza - pandan koji je odgovarajući (dakle zadovoljava TL774 D/F je BS Super
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-antifriz-bs-super/29
Za njega je navedeno da je crveno-ljubičast, a u razblaženom stanju će naravno imati bleđu boju
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-antifriz-bs-super/29
Identičan gotov antifriz je
BS 40
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-antifriz-bs-40/96
ali je neko u INI napravio grešku pa je za njegov bezbednosno-tehnički list dao link do podataka od drugog antifriza, koji je i druge boje, - tj. za AL 40.
U vezi razlike između MAX i MIN u posudi C3ojke - ona je tačno 0.25 L.