C-Hydro i bočno ljuljanje

pospanko

New member
Pozdrav svima. Uzeo sam C5 2.0 180 sa 50 000km u Njemackoj, 12/2015.
Citao sam puno o njemu prije kupnje i o hidro ovjesu ali sada mi je nekako cudno. Znam da se ljulja, ali ovaj moj se jako ljulja bocno dok vozim nasim cestama, preko neravnina. Imam osjecaj da radi gratis masazu vrata jer glava stalno ide lijevo-desno i postaje vec naporno. Besmisleno mi je imati takav auto i voziti se na sport postavci...
Je li to normalno ili...?

Hvala
 

Spawn

Well-known member
Treba probat netko tko ima c5 i u tvojoj je blizini. Ili trebas probat neki drugi C5. Moj je tvrd , tj ne ljulja se jako. Neki kazu da im se ljulja jace
 

Milosh

Test
Ja sam isto čitao kako ljudi zamjeraju C5 da je premekan i da se nenormalno naginje u krivinama, ali kod mene to isto nije slučaj. Konkretno to naginjanje u krivinama mi je možda 5% veće nego u prethodnog hečbeka kojeg sam posjedovao, dok se u Sport modu značajno još dodatno ukruti.

Kao što Brunno reče, teško je suditi na osnovu nečijeg utiska, najbolje je naći i isprobati još koji primjerak pa uporediti. Pokušaj naći neki koji je na prodaju pa pitaj za probnu vožnju.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

BorisB

New member
Moj je što se naginjanja tiče OK. No iskreno, između sport moda i običnog ovjesa je vrlo mala, gotovo nikakva razlika??? Možda da odeš u servis i vidiš ima li neka greška ili sl.
 

pospanko

New member
Probao sam drugog i on je dosta drugaciji. Ne naginje se u zavojima i nema bocnog plesanja. Isto tako sam primjetio da se nikad ne spusta u najnizu poziciju, niti na autoputu. Sto bi moglo biti? Jos je pod garancijom pa da porjesavam sve kaj dok je tak...
 

La Marche

Iskreni optimist
Nemam nikakvog naginjanja, kako god da projuriš kroz zavoj, ostane ravan. Zar to i nije smisao tog ovjesa, da stalno stoji ravan? I ne, ne ljulja se. Ne smije se ljuljati. Koliko znam nijedan ispravan ovjes se ne smije ljuljati. Ni na kojem autu.

Ne znam kako znaš da se ne spusti na autocesti, automatski se treba spustiti preko 110 i kad se opet uspori na ispod 90 (čini mi se da su točni brojevi) vrati se na normalu. Tako sam čitao u uputstvu.
O tome kod mene nema nikakvog obavještavanja, a radi se o nekim milimetrima, ja to ne mogu osjetiti.

A ako je pod garancijom, već si trebao biti u servisu. Skup je auto i treba iskoristiti garanciju za svaku stvar, da ne bi poslije skupo plaćao.
 

Milosh

Test
Ne znam kako znaš da se ne spusti na autocesti, automatski se treba spustiti preko 110 i kad se opet uspori na ispod 90 (čini mi se da su točni brojevi) vrati se na normalu. Tako sam čitao u uputstvu.
O tome kod mene nema nikakvog obavještavanja, a radi se o nekim milimetrima, ja to ne mogu osjetiti.
Tako je i kod mene, ne može se ništa osjetiti na autoputu, a pretpostavljam da se spušta, jer sve drugo radi normalno.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

charllie

Active member
pospanko,de si procital da se spusta u najnizu poziciju na autoputu u voznji?.To delas sam ti pomocu saltera,u toj najnizoj mores vozit sam do 10kmh ak si brzi automatski ga dize u visi nivo.:confused:
 

Milosh

Test
pospanko,de si procital da se spusta u najnizu poziciju na autoputu u voznji?.To delas sam ti pomocu saltera,u toj najnizoj mores vozit sam do 10kmh ak si brzi automatski ga dize u visi nivo.:confused:
U uputstvu od auta piše da je tako. To se dešava na autoputu ali ako je dobar put, a ako sistem primjeti da je put loš, biće na normalnoj visini bez obzira na brzinu kretanja.

I ne spušta se na najniži nivo već se samo prednji kraj malo spusti, zbog bolje aerodinamike valjda.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

Spawn

Well-known member
Svaki hydro se ljulja u zavojima osim 3.0 V6 i noviji HDI 180. Samo oni imaju neke dodatne stabilizatore koji rade jacu korekciju u zavojima pa se jako malo tj skoro pa uopce ne naginju. Ostali se malo vise naginju. Ako se previse naginju onda nesto ne valja s ovjesom.
Na autoputu se spusti 15mm kad se brze vozi. Ne osjeti se to.
 

pospanko

New member
Upravo dosao sa puta i jako sam nezadovoljan. Svaka neravnina na cesti i auto skace lijevo desno, naginje se uzas bocno, na svaku sitnicu. Ocekivao sam da pegla te neravnine a ne da ih osjetim... U Dacii Dokker se bolje osjecam nego u njemu :/
Primjetio sam i da mi Xenon svjetla, pogotovo duga, tuku u nebo dosta...koliko kuzim, nema podesavanja svjetala vec se ona riktaju skupa sa karoserijom tj. Karoserija je uvijek na istoj razini pa nema potrebe za ovim..

Sto se tice spustanja nakon 110, pritiskao samo tipku za gore/dolje da vidim u kojoj je poziciji, ali nikad u najnizoj. Ako taj mod ni ne mora biti ok, ako je u nekom svom 'normal turbo' modu :)

P.S. Ako se ne varam, on bi se trebao spustiti u najnizu i kad se otvori bunker?
P.P.S. Da li se nakon gasenja auta treba spuatiti kao stari Citroeni ili ostaje u 'normal' poziciji?
P.P.P.S. Puno hvala svima na odgovorima
 

Pavel

Lepi™
Svaki hidroovjes ljulja kao što je Brruno rekao. Moj isto ljulja ali ne sad u smislu da se ponaša kao da si na vodenom krevetu. U Sportu je ovjes tvrđi i nema naginjanja, no u običnom modu ima malo. Osjetim isto tako ako je cesta ima grbu, nakon grbe se prednji i zadnji kraj zaljuljaju ali veoma lagano. To je normalno jer u brzini da grba potakne "njihanje", tj. izbaci ga iz stanja ravnoteže. Ali on bi se trebao vratiti bezbolnoi brzo nazad u normalu. I meni to ne smeta ni najmanje, čak je i fora. :D

Na autoputu se spušta pri brzini za nekih 10-15mm, to nećeš osjetiti niti čuti. Ne pritišćeš apsolutno ništa, to se automatski odradi. Tijekom vožnje u najnižu poziciju niti ne možeš. U više možeš ako si sporiji od 40km/h, sve ostalo bi sustav trebao zabraniti.

P.S. Ja znam da se meni podigne prtljažnik kad stavljam teret u njega. Kako vadim teret tako se on spušta i vraća u normalu. Neki dan sam vozio 3 vreće cementa (2 nove cerade sam kupio i obložio prljažnik, osjećao sam se loše ali sve je dobro prošlo) i kako sam ih stavljao u prtljažnik tako se zadnji kraj podizao.

P.P.S. Nakon gašenja, prednji kraj se spusti. Tako je barem kod mene. S time da se podiže svakako, taj dio mi nije jasan. Nekad kod otključavanja ga podigne, nekad tek kad stavim ključ i dam kontakt. Ali podigne se.

P.P.P.S. Nema problema. :D
 

Spawn

Well-known member
Auto se spusta cca 15mm kad brze vozis. Ne spusta se na najnizi polozaj i ne mozes ga rucno spustit u voznji. Najnizi polozaj sluzii za recimo lakse vadjenje stvari iz gepeka i ne mozes voziti brze od 10 kmh.

Nakon gasenja spusta se par mm. Nakon davanja kontakta auto se dize par mm i radi korekciju visine.
Sto se ljuljanja tice odi kod nekog majstora jer nije normalno da se tako ljulja.

EDIT: Sad sam tek vidio da imas HDI 180 2015. Ne bi se smio ljuljati kako ga opisujes. Trebao bi na dijagnostiku i pregled ovjesa.
 
Posljednje uređivanje:

basa

Member
Splet okolnosti je bio takav da smo se pospanko i ja jućer našli, pa sam ja provezao njegov C5, a on moj te sam ja zaključio da se auto nadasve čudno ponaša u vožnji, odnosno bespotrebno previše ljulja lijevo-desno. Definitivno auto treba na pregled kod dobrog majstora da isti proba utvrditi zašto je to tako. :confused:
 

Spawn

Well-known member
Eto utvrđeno je da je njegovim ovjesom nesto u pitanju. Prvo bi trebalo provjeriti LDS tekucinu dok je u najnizem polozaju,onda sam ovjes , pa senzore visine zbog previsokih xenona. S obzirom da ima 50000km i skoro 2016 godiste,jako je cudno da se to desava. Pitanje je je li takav od pocetka pa je brzo prodan jer je i prijasnjem vlasniku mozda smetalo to ljuljanje,a na kraju ispadne neispravan ovjes.
 

pospanko

New member
Ako ispravno gledam, dok ga spustim u najniži položaj, u čepu ne vidim ništa ulja...Koliko vidim po netu, dok je u najnižem položaju u čašici mora biti ulja...
Da li motor mora raditi dok to kontroliram ili biti ugašen? Ja sam provjeravao sa ugašenim.
Ima li koji drugi način za kontrolu ili je ovo jedini mogući? Neki min-max ili nešto...?
 

pokra89

Well-known member
Znaci, spustiš ga, digneš haubu, otvoriš čep s posude lds-a, i tada ulja treba biti skoro do vrha, par centimetara manje. Ukoliko nema, kupi o dospi.

Ovoliko je u mene bilo, i to je malo




Usuto ga je gotovo cijeli litar i stanje je tada bilo ovako


 

Milosh

Test
Znaci, spustiš ga, digneš haubu, otvoriš čep s posude lds-a, i tada ulja treba biti skoro do vrha, par centimetara manje. Ukoliko nema, kupi o dospi.
Je li pri tome motor treba da radi ili ne, ili je to svejedno? Hvala!

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 
Na vrh