C3 - promjena autoradia

renco

New member
Kad je auto kupljen (2006), u njega je odmah stavljen aftermarket radio (sony) u ovlaštenom servisu. Sjećam se da je bilo potrebno kupiti adapter, ali ne znam detalje. Samo da napomenem, radio je očito spojen na stalni plus jer se ne pali i gasi automatski kod davanja kontakta/gašenja auta, a može se paliti i gasiti bez ključa i kontakta. Sad ne znam jel to do pogrešnog spajanja ili adaptera.

Trenutno sam u postupku nabave novih zvučnika i HU (Alpine) pa me zanima trebam li neki novi adapter za njega i može li se spojiti taj radio na način da mi se na displayu putnog računala prikazuje trenutna stanica, kao što je slučaj kod originalnih radia i treba li neki posebni konektor/adapter za to?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Na ekranu se neće ništa prikazivati, adapter se stavlja da prorade tipke na volanu. Pa ako ih imaš, treba ti...

A za spajanje i paljenje radia... i tu postoje adapteri, moguće da je kod prve instalacije nešto sfušano pa se ne pali/gasi kako treba. Mislim da bi prosječni autoelektričar to u 5 min riješio.
 

renco

New member
Ma cilj mi je da čim više toga sam kod kuće napravim.
Tipke na volanu nemam, tak da to onda nije problem jedino bih htio riješiti to paljenje i gašenje radia automatski s autom (kontaktom).
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nači onda ti je samo paljenje gašenje problem... a treba maknut ovaj i vidit kako je sada riješeno. U teoriji treba samo pravu žicu spojit na izvor koji se pali s kontaktom (upaljač?)... a u praksi... treba vidit :D Možda ti netko drugi uspije detaljnije pomoć, ja nisam najjači sa strujom.

PS



Moguće da ti ova 7ica dolje nije spojena
 

Dalibor

Dado Tornado
Sad ne znam jel to do pogrešnog spajanja ili adaptera.


na euro jacku (slika niže) dva vodiča (niže, crveni i žuti) imaju plastificirani dio za odvajanje.

potrebno je "rastaviti" žutu i crvenu,
i prespojiti crvenu na žutu,
a žutu koja ostane na preostalu crvenu.
(ili kod tebe obrnuto ovisno kako su sada spojene)



kod mene je bio slučaj (kenwood radio) da se kod svakog paljenja javljao DEMO mod.
morao sam odpojiti ta dva vodiča prespojiti ih.
 

diegos

Well-known member
Znači ova crvena br.7 koju ivan spominje bi trebala biti spojena na 12V kontakt, a ne na žutu kao što je vjerojatno kod tebe. Mislim da je ta crvena kod mene spojena na utičnicu kod mjenjača (znam da ima jedna crvena koja ide negdje dolje)...
 

tomica0308

Well-known member
Imas za kupit onaj ispitivac na zicu koju zakacis na sasiju (-) i ugasenim kontaktom isprobas koja je memorija ili ti stalni plus,onda das kontakt i vidis di je glavni plus od kontakta, par sekundi posla
 

renco

New member
Hvala svima, isprobat ću to kad uhvatim vremena pa javim.
Ako sam dobro skužio, radio se napaja sa stalnog plusa, a ova žica koja se spaja na kontakt mu daje samo signal za paljenje i gašenje (tj. ne ide kroz nju velika struja)?

Ne bi bilo loše dodati da treba biti ispitivač za 12V ... :D
Haha, bez brige, imam dovoljno znanja iz elektronike za to :D
 

vborovic

C5 modifikator
"Better safe than sorry" bi rekli englezi ... kakvi sve ljudi voze aute i kakve im sve ideje padaju na pamet, bolje i takve stvari napisati ... imao sam prilike upoznati tipa koji me pitao pri otvorenoj haubi i sa motorom u pogonu, kaj se to vrti (remen, ne) ... :D
 

renco

New member
Samo da javim da sam uspješno složio da se radio pali i gasi zajedno s kontaktom. Znači obje žice (žuta, deblja za napajanje i tanja, crvena za kontakt) su bile spojene na stalni plus s tim da su na adapteru s citroenovog konektora na ISO dodatno bile zamijenjene i napajanje je išlo u radio kroz tanju žicu umjesto kroz deblju. To je dovodilo do toga da se pri većoj glasnoći žica zagrijavala i kroz 10ak god, koliko je auto star, izolacija se od stalnog zagrijavanja ukrutila...
Osim toga, mijenjao sam zvučnike i imao što za vidjeti. Na lijevom zvučniku je bio zamijenjen polaritet što je očito bio razlog katastrofalne kvalitete zvuka, a na desnim vratima je izolacija bila skroz strgana da bi zvučnik što prije bio instaliran.
I to sve je bilo slagano u ovlaštenom citroenovom servisu u varaždinu prilikom kupnje auta... Nije ni čudo što su u međuvremenu propali.
 

ante66

Active member
jer se ne pali i gasi automatski kod davanja kontakta/gašenja auta, a može se paliti i gasiti bez ključa i kontakta. Sad ne znam jel to do pogrešnog spajanja ili adaptera.
Tako i treba biti.Imao C3 2007.Radio i zvucnike kupio posebno , a to "ozicenje " u Citroenu i oni spojili.Trebao bi se gasit u stedljivom modu baterije.
a na desnim vratima je izolacija bila skroz strgana da bi zvučnik što prije bio instaliran.
Druga je stvar sto je to sve skupa fus uradak.
 

renco

New member
Tako i treba biti.Imao C3 2007.Radio i zvucnike kupio posebno , a to "ozicenje " u Citroenu i oni spojili.Trebao bi se gasit u stedljivom modu baterije.]
Kak to? Pa u svakom autu u kojem sam u životu imao prilike biti se radio palio i gasio automatski s kontaktom.
Ali u svakom slučaju su žice bile zamijenjene od strane servisera kad je napajanje išlo kroz tanju...
 

ante66

Active member
Kak to? Pa u svakom autu u kojem sam u životu imao prilike biti se radio palio i gasio automatski s kontaktom.
Sad si me zbunio.Koliko se sjecam ( a vise nisam u nista siguran) nije mogao raditi bez kontakta.A sad na Picassu radi i bez kontakta
 

wareham

New member
Kod instalacije auto radia sa ovim adapterom, na što treba obratiti pažnju?
Ova crvena neterminirana se navodno spaja na 12V ignition kontakt (gdje je najbolje?). Autoradio je JVC a Citroen C3 2007


Puno hvala
 

renco

New member
Dolazi ti taj signal kontakta do samog citroenovog adaptera za radio, al ne znam sad napamet koje je boje žica. Uzmi 12V ispitivač napona i s njim pronađi žicu koja ima napona kad je kontakt uključen, a nema ga kad se kontakt isključi i to je ta. Na taj način će ti se radio paliti i gasiti zajedno s kontaktom.
Žicu sa stalnih 12V, preko koje ide glavno napajanje za radio, možeš prepoznati i po tome što joj je presjek veći od ostalih (deblja je).

Ako hoćeš da ti radio radi neovisno o tome jel ima ključa u autu i jel je dan kontakt, onda spoji obje žice (ignition i napajanje) na stalnih 12V. Samo tu budi oprezan jer ak ostaviš upaljen radio prek noći npr, ispraznit će ti se akumulator jer se u ovom slučaju neće sam ugasiti.
 

wareham

New member
Hvala na odgovoru. Sa priloženim adapterom sa slike nisu potrebna nikakva prespajanja. Crvena žica se ne vidi dobro na slici, ali ona je samo moguća paralela uz direktno spojenu crvenu žicu u slučaju da nema 12V ignition na njoj. U mom slučaju 12V ignition dolazi na crvenu direktno. Radio se gasi i pali sa kontaktom što sam i želio (crvena na crvenu , žuta na žutu). Na displayu i dalje ostaje sat i temperatura, te prikaz kompjutera (potrošnja itd). Podešavanje sata je zato nemoguće bez originalnog radia.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

diegos

Well-known member
Meni su takav adapter i radio u servisu spajali, i ta crvena žica se iza radija spušta negdje dolje, nisam uspio vidjeti gdje je spojena, možda na utičnicu...
 
Na vrh