Centralno zaključavanje (ugradnja univerzalnog daljinskog centralnog zaključavanja)

dadichi

New member
Saxo ima dva ključa i samo jedan daljinski za otključavanje/zaključavanje, pa sam pomislio da bi bilo dobro ugraditi "univerzalni sistem daljinskog zaključavanja" sa dva daljinska (onda bi imao daljinski uz svaki ključ)
Cijena sistema je oko 150 kn na hrvatskim oglasima, a preko eBay-a pola od toga, ali morate čekati 2-3 tjedna.

Sistem izgleda ovako:


Shema spajanja dolazi u paketu i izgleda ovako:






Originalni modul centralnog zaključavanja od Saxa izgleda ovako:


Jel netko već ugrađivao u Saxa ovakav sustav?

Pitanja je puno pa da krenem sa osnovnim:

1) gdje se nalazi originalni modul centralnog zaključavanja u Saxu i jel postoji kakva shema instalacije (kako bi znao koje žice idu prema kojim vratima)...
ili moram povlačiti žice od svih (5) vrata do "univerzalnog" (Èitaj: kineskog ;) ) modula...što bi bilo puno kompliciranije

2) jel Saxo ima pozitivni ili negativni signal t.j. koja shema spajanja od ovih 6 modela (PAGE 3) treba biti korištena kod Saxa (Figure A,B,C,D ili F)?
 

igor

New member
Dakle modul originalni je isti ko na ax-u (mojemu) nalazi se unutar armature kod ventilatora za puhanje u kabini e sad dali je kod saxa na istom mjestu nisam ziher. Trebaš na tom modulu nači dvije žice negativ pol je bio kod mene za okidanje zaključavanja jedna za otključaj i druga za zaključaj i sa univerzalnog modula spajaš iste dvije žice za okidanje zaključaj i odključaj i trebalo bi sve raditi . znači ne provlačiš nikakve dodatne žice za motoriče i slično osim te dvije za povezat univerzalni s originalnim modulom.
 

dadichi

New member
@igor
Ako sam dobro shvatio signal za okidanje ne tvom autu (AX) je negativan (masa ili minus 12 V).
Po tome bi valjda trebalo spajati po shemi "Figure C - Negative triggerwiring diagram" sa PAGE 3, instalacijskog dijagrama iz prvog posta.

Na koji način si (na modulu) našao koje su žice za okidanje? Spajajući ih na masu (- 12 V) dok ne otključaju/zaključaju vrata ili na neki drugi način? (vjerujem da nisi imao nikakvu shemu instalacije)
 

igor

New member
Multimetrom sam utvrdio koja žica na univerzalnom modulu šalje signal, nisam imao nikakvu shemu. Na modulu od auta jednu žicu spojio na masu i po redu spajao na svaku (konektor modula) osim plusa (plus utvrdio multimetrom) dok nisam vidio koja zaključa a koja otključa i to je to.
 

dadichi

New member
Ovo bi trebala biti shema instalacije centralnog zaključavanja za Saxa


-------------------------------------------------------------------------------------------


Vidim da solenoidi prednjih vrata (121 i 122 na shemi) imaju 5 žica, a zadnja vrata i gepek (123, 124 i 125) samo dvije.

Jel konektor solenoida prednjih vrata (121 i 122) 3BA (1,2,3) ima funkciju otključavanja/zaključavanja vrata sa ključem (tako da pri tome šalje signal na sve solenoide)?? :hmmm:


Malo me pati i "Infra crveni prijemnik za zaključavanje" (126)...od četiri pina dva su napajanje (5 = +12 V, 1 = -12 V), a druga dva (3 i 4) su valjda signal otključaj ili zaključaj (koji šalje u modul (120)...ili griješim? :hmmm:
 

igor

New member
Ako pričamo o univerzalcima solenoid 121 i 122 3BA ima funkciju da kad recimo otključaš vozačeva vrata s ključem šalje signal da se otključaju i sva ostala vrata + gepek. Da 3 i 4 su signal otključaj i zaključaj koji šalje modulu.
 

dadichi

New member
@igor
jel tebi nakon spajanja "univrzalnog modula centralnog zaključavanja" ostalo u funkciji mogućnost da zaključaš/otključaš ključem (bez daljinskog) vozačka vrata, a otključaju/zaključaju se sva ostala vrata (i gepek)?

Ako radi, jel si to ostavio da obavlja stari (originalni) modul ili si spojio da tu funciju obavlja novi (univerzalni) modul?
 

2mario2

Well-known member
Evo u autu je univerzalno daljinsko, ali ja jednostavno na svom VTS-u neznam i nemogu naći postojeću centralu kao ni proklete žice jer nit imam mjesta za ruke nit znam od kud krenut tražit. Tolko sam lud da budem sve bacio u smeče. Direktno sam doveo plus i minus s akumulatora do nove centrale da vidim jel radi, a i nisam htio nešto cvikat jer od brda žica se nemogu snaći! Probao sam tako u onaj konektor u vratima pikat sa žicama dok se nešto ne desi, ali uzalud. Jel može netko hrvatskim i jednostavnim riječima objasniti mi kako i kuda spajat? Jel preko postojeće centrale (nemam daljinsko original uopće nego samo centralno) ili koje žice (gdje se nalaze) precvikat da se na njih spojim?

Kaj nema nikog da je spajao već, pa da točno zna kud se koja žica spaja? I
Sam bi spajao,pa me strah da ne skurim nešto bezveze
 

igor

New member
@igor
jel tebi nakon spajanja "univrzalnog modula centralnog zaključavanja" ostalo u funkciji mogućnost da zaključaš/otključaš ključem (bez daljinskog) vozačka vrata, a otključaju/zaključaju se sva ostala vrata (i gepek)?

Ako radi, jel si to ostavio da obavlja stari (originalni) modul ili si spojio da tu funciju obavlja novi (univerzalni) modul?
Stari modul original citroenov ostaje u autu isto kao i original motoriči (solenoidi) u vratima i gepeku i preko njih se otključava ključem kao i kad nemaš daljinski več samo centralno tvorničko. Tad spajaš univerzalni modul s daljinskim na več postoječi modul u autu i to je sve kaj treba napraviti.

Evo u autu je univerzalno daljinsko, ali ja jednostavno na svom VTS-u neznam i nemogu naći postojeću centralu kao ni proklete žice jer nit imam mjesta za ruke nit znam od kud krenut tražit. Tolko sam lud da budem sve bacio u smeče. Direktno sam doveo plus i minus s akumulatora do nove centrale da vidim jel radi, a i nisam htio nešto cvikat jer od brda žica se nemogu snaći! Probao sam tako u onaj konektor u vratima pikat sa žicama dok se nešto ne desi, ali uzalud. Jel može netko hrvatskim i jednostavnim riječima objasniti mi kako i kuda spajat? Jel preko postojeće centrale (nemam daljinsko original uopće nego samo centralno) ili koje žice (gdje se nalaze) precvikat da se na njih spojim?

Kaj nema nikog da je spajao već, pa da točno zna kud se koja žica spaja? I
Sam bi spajao,pa me strah da ne skurim nešto bezveze
Evo ti slike di se nalazi modul to ti je iza kutije s osiguračima:



Evo ti još jedan link imaš slike

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225636/
 

dadichi

New member
@igor
Opet ja sa pitanjem :whistling:

Jel si žice od signala otključaj/zaključaj sa univerzalnog modula spojio paralelno na pinove 3 i 4 konektora (tako da u funkciji ostaje i "stari" daljinski, a rade i novi univerzalni daljinski (univerzalnog modula) ili si odrezao žice prema originalnom modulu i ostavio mogućnost rada samo novih daljinskih upravljača (univerzalnog modula), a onemogućio rad starog saxovog daljinskog?
 

igor

New member
Nisam ni imao stari original daljinski samo tvorničko centralno na ključ. Koliko znam prijemnik bi ti trebao biti u stropu tj kučištu stropnog svijetla pa samo njegov konektor treba odštekati da stari daljinski ne radi.
 

dadichi

New member
Napokon uhvatio vremena i spojio univerzalni modul centralnog zaključavanja (onaj iz prvog posta).

Spojio sam po shemi "Figure D wiring diagram for positive trigger installation".

Na konektoru originalnog modula centralnog zaključavanja napajanje sam spojio paralelno (pin 1 = +12V, pin 2 = -12V(masa)), tako da ostane strujno napajan i originalni i univerzalni modul.

Pin 3 (open signal) i pin 4 (closed signal) sam presjekao i spojio samo na univerzalni modem (originalni modem više nije spojen na pinove 3 i 4).

Nakon ovog spajanja otključavanje i zaključavanje radi sa daljinskima univerzalnog centralnog zagrijavanja.

Napomena: Jedino što na ovaj način ne radi mogućnost otključavanja ključem svih vrata (kad otključate/zaključate vozačka vrata, ne otključaju/zaključaju se ostala vrata.
Meni to i nije problem jer sada oba ključa imaju svoj daljinski i ključ ću korititi samo ako mi crkne baterija u daljinskom.
Ipak ću još probati par kombinacija spajanja pa možda proradi i ta mogućnost. (mislim da bi trebalo spojiti po shemi "Figure E", ali nije mi jasno što bi bilo "Central-controlled switch"...jel su to pinovi konektora 5 i 6?? :thinking: ili sam trebao ostaviti pinove 3 i 4 spojene i u originalnom modulu?? :thinking:

Ostalo je jedinio još spojiti signalizaciju na žmigavce...ja sam probao povući žice sa prekidača za sva četiri žmigavca (iznad auto-radija), (spojio na pinove 4 i 6), ali radi mi samo lijeva strana...moram se još poigrati da nađem gdje najbliže mogu spojiti obje strane žmigavca zajedno.
 

dadichi

New member
Za spajanje svjetlosne signalizacije (9 Brown - purple output to parking lights) najbliže i najlakše je spojiti na "prekidaču za sva 4 žmigavca" koji se nalazi iznad auto-radija.
Spojite se paralelno na najdonje žice na prekidaču.
Siva (deblja) žica je lijeva strana žmigavaca, a nasuprotna zelena (tanja) žica je desna strana žmigavaca.

Slobodno možete prvo ispitati, na način da uključite lijevi ili desni žmigavac i provjerite sa sijalicom ili instrumentom...minus spojite na masu (-12V), a na spomenutim žicama morate dobiti + 12 V u trenutku kad sijalica žmigavca trepne/zasvijetli.
 

2mario2

Well-known member
Jel onda na kraju trebaju diode ili se samo sa žicama spojit na ove koje si naveo?

Jer na bivšem Bravu nisam koristio nikakve diode nego sam se direktno spojio na žice u pragu vozača i sve je radilo bez ikakvih problema
 

igor

New member
I kad upališ desni žmigavac ili lijevi rade sva četri probaj jer su u kratkom spoju ;)
Zato se i stavljaju diode jer spriječavaju kratki spoj u žmigavcima
 
Posljednje uređivanje:

2mario2

Well-known member
Idem i ja sad tako spojit, pa budem vidio. Al nebi smjelo biti problema jer sam i na bivšem Bravu samo direktno spojio bez dioda i sličnih stvari i sve je radilo normalno (nit je divlje blinkalo, nit su žarulje gorjele)

Javim i ja jel sam sve uspio kak treba i jel radi pošto me zeza relej žmigavaca, pa nekad rade nekad ne (još nisam to riješio, al budem)
 
Na vrh