Xantia Curi LHM

hacti

made in france
pozzz svima!! trebam pomoc!! naime nedavno sam kupio xantiu iz 94g 1,9td i koliko sam uspio povezat price s foruma ova moja je hidroactive ( ima 4 kugle naprijed i 3 iza i onaj prekidac za sport voznju!!! zanima me dali mozda(iako sumnjam!!) pasu bombe od bx ili od "obicne" xantie(1.8 16v) i ustanovio sam da mi curi lhm na crijevu koje vodi na letvu volana( curi na onom dijelu spoja crijevo-cijev!!) mozeli se to crijevo napraviti u servisu za hidraulicna crijeva(na strojevima?) unaprijed hvala!!!

bolje jedan citroen nego nekoliko golfova!!!:D
 

jura

New member
Kugle za hidroaktivu imaju drugačiju prigušnicu ali mogu se stavit za silu i obične. Naravno, auto će biti puno mekši i plivat će po cesti jer će protok ulja biti veći. Crijeva za hidrauliku se rade, ne znam kako i gdje u osijeku, u zagrebu postoji firma koja ih radi po donesenom uzorku.
 

hacti

made in france
koliko sam shvatio znaci ipak od bx-a nepasu bombe!! jel mozda znas koliko tocno bombi ima taj moj auto (ja sam ih vidio 7) 3 nazad i 4 naprijed! i dali mozda znas jel se na xantiji ozracuje hidraulicni sistem na onom razvodniku sto stoji ispred mjenjaca(tamo su i one 2(doljnje)) bombe? cemu sluzi ona bomba na zadnjem desnom dijelu???
 

Lakii

Well-known member
Ne pasu ti kugle sa drugih modela! Tj. mozes ih staviti ali ti se auto nece ponasati kako treba!

Evo ti tablica sa kuglama:

http://cx.podolsk.ru/xm/docum/citroen_kule.pdf

Onaj saraf ispred mjenjaca ti nije za odzracivanje nego za ispistanje pritiska iz hidraulickog sustava. Svaki put kad se nesto radi na hidraulici se taj vijak mora odvrnuti. Inace ti se hidraulicki sistem ne mora odzracivati, sam se odzracuje. Tj. sve osim kocnica!

Ta kugla odozada ti je kugla hyreactive-a za zadnji kraj. Isto tako ti je jedna od onih prednjih za hydractive prednjeg kraja.

Ako te zanima kako sve to radi, procitaj si:
http://citroen.tramontana.co.hu/technical-guide

I prodi malo Xantia i BX garaze, ima dosta toga!
 

hacti

made in france
puno hvala na iscrpnom izvjestaju!!!! jedino kad bi link bio na bosanskom!!heheheh (ja ucio u skoli samo njemacki) sjecam se dok sam imao bx da ako mi je zviznulo koje crijevo ili cijev da sam samo odpustio taj vijak kljucem 12 i da sam se uvijek lagano dovukao do kuce i da mi nije iscurio sav dragocjeni lhm!!! i jos nesto trebao bi promjeniti cijev-crijevo od razvodnika do letve volana ali tamo je paukova mreza od cijevi i crijeva i neznam ni ja sta mi sve nesmeta!! dali je to netko skidao? molim pomoc!!! unaprijed hvala!!! uh ta hidraulika je curljiva ali brate nema udobnijeg auta......!!
 

darkoooo

Limunofil :-)
Mislim kako je Citroen mogao daleko jednostavnije posložiti sva ta crijeva, a najvjerojatnije i BI da su od toga imali neku direktnu korist. Ovako, nakon 15tak godina starosti auta, njih ne zabrinjavaju brige trenutnih vlasnika, jer su na tržište šibnuli već nekoliko novih modela.

Meni se ovih dana na Xantiji pojavila 2 mjesta na kojima curi LHM. Srećom, ne curi na letvi volana, nego na prednjem hydraktiv bloku (čep s torxom) i na jednom od gumenih crijeva povrata....

Uvijek neka curenja kod tih automobila. Na CXu sam imao samo jedno OPASNO mjesto i to je bio povrat (curenje) od letve volana. Jedino je tamo crijevo znalo puknuti pa bi LHM pomalo bježao, ali na Xantiji curi i tamo i vamo, ali i na 6 mjesta od ispod... pa onda ondje, ali i na "čepu" LHM pumpe... Na koncu ispadne kako je najčešći uzrok brtvena gumica! Pa od čega li su je napravili da mi je znati :D

-

Konkretno, zanima me gdje se može kupiti gumeno crijevo otporno na LHM?
Ako se stavi neko tzv. univerzalno, moglo bi biti puno univerzalne gume u svim hidrauličnim sklopovima, a to si ne želim... ;)
...
ps.

Na Hydraktiv Xantijama (kupio sam takvu s tim kvarom) može početi curiti i gumeni dio crijeva koji provodi ulje sa hydraktiv bloka (s hydraktiv kuglom) na amortizerske kugle i obrnuto. Taj je gumeni dio crijeva pod velikim pritiskom kad god je automobil podignut, ali pod najvećim je opterećenjem ako su neispravne obje kugle.

U tom slučaju ulje koje neravnina na cesti potisne prema kugliama ne biva akumulirano tlačenjem dušika, pa jedino mjesto koje ponese sav teret udarca je najslabija karika, a to je gumeni armirani dio crijeva.
 

fullcool

New member
U tom slučaju ulje koje neravnina na cesti potisne prema kugliama ne biva akumulirano tlačenjem dušika, pa jedino mjesto koje ponese sav teret udarca je najslabija karika, a to je gumeni armirani dio crijeva.
....i kapa amortizera.

jel ono crijevo od mene drži dobro?
 

darkoooo

Limunofil :-)
....i kapa amortizera.

jel ono crijevo od mene drži dobro?
Dobro kažeš! Očito sam kapu zaboravio spomenuti jer mi još nije proletjela kroz haubu ;) zbog neispravne kugle. Crijevo od tebe je super dobro. Srenik ja nabasao na normalnog lika (tebe) i ispravni dio (hydraktiv crijevo) :D


Crijeva za benzin ce ti izdrzati LHM.
Super... a, jel to dugoročno riješenje ili će se prije ili kasnije... rastopiti?
 

Lakii

Well-known member
Nece se rastopiti! Mislim, prije ili kasnije ce ostariti i popucati kao i ova originalna!

Na mome su neka crijeva nadostukana prije vise od 10-ak godina pa jos drze!
 

jura

New member
Guma koja je otporna na benzin u principu je otporna na večinu agresivnih tekučina i ne bi trebala radit problema u trajnom kontaktu sa lhmom. Problem bi mogao nastati ukoliko se to crijevo osuši pa ponovo dođe u dodir sa uljem, naime, sušenjem guma će izgubit elastičnost i nastat će mikro pore. Ta mjesta nisu više otporna i tu će ulje prije ili kasnije progrist svoj put u bijeli svijet. Da je sve radit po nekoj logici preventivnog održavanja pa zamijenit svakih 5-8 godina sva crijeva visokog pritiska i sve povrate, oprat cijeli sistem, počistit korektore od taloga, tada bi stvarno mogao stavit prst u uho, točit i vozit.
 

darkoooo

Limunofil :-)
Guma koja je otporna na benzin u principu je otporna na večinu agresivnih tekučina i ne bi trebala radit problema u trajnom kontaktu sa lhmom. Problem bi mogao nastati ukoliko se to crijevo osuši pa ponovo dođe u dodir sa uljem, naime, sušenjem guma će izgubit elastičnost i nastat će mikro pore. Ta mjesta nisu više otporna i tu će ulje prije ili kasnije progrist svoj put u bijeli svijet. Da je sve radit po nekoj logici preventivnog održavanja pa zamijenit svakih 5-8 godina sva crijeva visokog pritiska i sve povrate, oprat cijeli sistem, počistit korektore od taloga, tada bi stvarno mogao stavit prst u uho, točit i vozit.
... i zamjenit brtve na mnogim blokovima kao i na pumpi..., moći zamjeniti membrane u kuglama :-D

tražim li previše?
 

jurapz

New member
nekoj logici preventivnog održavanja pa zamijenit svakih 5-8 godina sva crijeva visokog pritiska i sve povrate, oprat cijeli sistem, počistit korektore od taloga, tada bi stvarno mogao stavit prst u uho, točit i vozit.
Kakav bi to bio posao sve to napraviti:grin: , sumnjam da je se netko upustio u tako sta, da vidim tko bi uspio na xm-u v6 tako šta napraviti:whistling: , ma samo da se redovno mjenja lhm i dopunjavaju kugle sve to mora jakooo dugo trajati kad pukne neko crijevo zamjeni se i gotovo nije to neki poseban problem. Večinom neki povrati zafrkavaju malo curkaju i nece te ostaviti na cesti zbog toga, a kada pukne neko crijevo visokog pritiska onda si nadrljao, ali to je ipak vrlo rjedak slučaj, obično će otići od pumpe do regulatora jer se najviše opterečuje kao i povrat sa regulatora u posudu
 

hacti

made in france
imam nekoliko pitanja pa zato molim za odgovor!! zbog cega odkad je zahladilo sporo dize prednji kraj?? i onako zapinje dok ga dize!! zadnji kraj digne za max 10 ak sekundi!! i zasto mi se cuje piskutanje sve dok ne smotam malo volan kad ga drzuim smotanig onda ne piskuta!!!
 

jurapz

New member
Znači vjerovatno loš lhm, malo poštopani korektori, izlizana pumpa, a kao prvo koja je verzija jer ako ima antisink ventil( koja godina) nebi se trebala spuštati preko noći, probaj poslušati koliko često ti "klika"
 

jura

New member
Jurek, mislio sam da si shvatio način na koji sam pisao o promijeni svih lajtunga. Citirao si me izostavivši najvažniji dio. Da je! Kad bi mi živjeli u nekom utopijskom društvu i kad bi imali bezobrazno puno para a opet voljeli i željeli svoj citroen do te mjere da bi takvo nešto krenuli radit. Izvrnuo si mi smisao al nema veze, ja i dalje stojim iza toga. Jer ako dobijem na lotu baš to ću i napravit.
 

hacti

made in france
ok jurice puno hvala na odgovoru ovako radi se o xantiji iz 93g mislim da je to hidroactiva ima ukupno 7 bombi i ima onaj gumbic za sport mod lhm je promjenjen(iscurio je jer je bilo puklo crijevo sto vodi prema servu!) oprani filteri lhm-a, napunjena prednja lijeva bomba(jer je bila katastrofalno tvrda!!) sto se tice 5. kugle ja bas i necujem klikanje(to mi jue nesto cudno!!) napominjem da zadnji kraj ujutro podigne nakon max 15-ak sekundi a prednji duze i kad pocne dizat onako kao da zapinje i "stepenasto" podize!!
 

jurapz

New member
Nije to ništa čudno po meni što ti stepenasto diže, ako ima 7 onda je bez antisink ventila i kugle, normalno je onda da padne, jel ti volan zna biti tvrđi ponekad?
 

hacti

made in france
sjecam se da mi je i bx tako stepenasto dizao prednji kraj!! eee sad stvarno neznam kojia je varijanta moje xantie znam da ima ono dugme(za sport mod) kod rucne i znam da na mjenjacu ima dvije bombe te jednu(valjda antisink) pored bombe kod zadnjeg desnog kotaca!!! sto se tice volana ponekad zna biti tvrdi i ponekad kao za "zapinje" !!
 
Na vrh