Teško je odgovorit na pitanje jer se u startu generalizira s automaticima. A njih ima svakakvih... cvt koji su nikakvi u autima, klasičnih hd, automatizirani ručni, DSGi suhi, uljni, itd...
Neki su bolji od manualca, neki lošiji
CVT i automatizirani ručni su sranje... tu nemam što više dodat.
Sa DSGima sam se dosta podružio, i imaju nekih prednosti... izmjene su nevjerovatno glatke, potrošnja je manja... Ali, ovisno o verzijama, znaju zezat u sporoj vožnji po gradu, elektronika je čudno naštimana (kao ''uči'' se od vozača), ali na kraju uvjek ispadne da u normalnom modu prerano šalta, a u sportskom prekasno. Nikako nać savršenu sredinu, osim ako sam šaltaš... al to nije to. Najviše su me razočarali kad sam shvatio da se nakon malo brže vožnje uspila spalit lamela na DSGu. A navodno je predimenzioniran i izdržljiv mjenjač. Racku. Raz*ebao bi ja to brzo da mi je za svaki dan.
Od automatika su mi ipak najdraži klasiči HDi... Èak i oni 4 brziski :grin: Automatici su mi ipak za laganini vožnju, kruzanje hehe Doma mi je trenutno jedan 6 brzinski HD i u normalnoj vožnji nema puno razlike naspram DSGa (što se tiče osjećaja promjene brzine). Razlika se malo primjeti kad se tipkama bira niže brzine, malo se više osjeti promjena.
Negativna stvar je što takvi mjenjači redovito dignu potrošnju, možda ne puno, ali dignu... Prednosti... manje opterećenje na motor (što opet može puno značit), jednostavno održavanje i izdržljivost.
Klasični HDi su po meni manji trošak za održavanje od manualaca... ali su ti automatici sve kompliciraniji i kompliciraniji... i iako se manje kvare, kad nešto ipak rikne, onda zna maestralno riknut.
A manualni ko manualnci... izdržljivost ovisi o načinu vožnje (što i nema toliki utjecaj na automatik), kuplunzi se mjenjaju, ulje se mijenja... al to je to. Sve se zna.
E sad... što više volim?
Manualce. Tu nemoram puno razmišljat. Nema tog automatika koji može dat onaj gušt kad baciš auto u nižu brzinu prije zavoja kojeg napamet znaš.
S njima imam veći osjećaj kontrole i povezanosti sa samim autom. A to mi puno znači.
Ali naravno da znam poslat i kuplung i ručicu u tri PM kad se nađem u kakvoj gužvi, ili kad moram puno po gradu vozit. Tu automatici dolaze do izražaja.
Kad bi imao dva auta, drugi obavezno automatik. I to klasični HD. Malo veću potrošnju i mrvicu grublje izmjene vrate pouzdanošću, te manjim opterećivanjem motora.
Također mislim da ručni mjenjač nema što tražit u autima iznad srednje klase.
PS
e da... jedva čekam probat ovu Mazdinu kombinaciju DSGa i klasičnog HDa... Zvuči dobro. Al tek moramo vidit kako će podnosit kilometre.