Desni retrovizor se pri otvaranju ne zaustavlja automatski gde treba

cladiob

New member
Ni sam ne znam kako da naslovim temu.

Retrovizori su mi naravno sklopivi i automatski se preklapaju kada se auto ugasi, a kada se upali, vrate se u "radni" polozaj.

Desni (suvozacev) retrovizor se, kada se auto otkljuca, ne zaustavi na pravom mestu, vec ode skroz do kraja. Lik na semaforu mi je nekom stakom udario retrovizor, ali ne preterano jako. No cuo se udarac... ne znam, ima li neki senzor, neki granicnik, nesto sto govori retrovizoru koliko treba da se otvor, tj. gde da stane pri operaciji otvaranja.

Probao sam par puta da ga otvorim, zatvorim, rucno zaustavim i u principu se lako rucno zaustavlja pri otvaraju, ali nikako da se seti gde mu je "radna" pozicija...

Ima slika sklopa na Service.box ali se na njoj nista ne vidi... ako neko ima iskustva, bio bih zahvalan.

U prilogu je slika, montaza 4 fotke snimljene mobilnim, koliko sam mogao po ovom mraku da uradim, prva je pocetna pozicija, druga otprilike gde bi trebao da se zaustavi a 3 gde je vec otisao predaleko i 4. gde se zaustavio... uglavnom, vidi se dovoljno da se shvati sta se desava.



Radi se naravno o C5 X7 2011-ta godina. Hvala unapred!
 

vborovic

C5 modifikator
Osim zamjene motora za sklapanje retrovizora, dva moguća "rješenja" koja sam vidio jest da se ugradi nekakav graničnik, koji će blokirati sklapanje retovizora van pravilnog položaja (dovoljno da mu napravi otpor koji će ga zaustaviti na dobrom mjestu na zglobu - jedno je sa postavljanjem plastike s vanjske strane retrovizora, druga je ugrađivanjem šarafa kroz donju plastiku koji će se uprijeti u donji fiksni dio pri rotaciji). Nemam slike jednog ni drugog rješenja, al možda ti je ovo dovoljno da skužiš kaj se da napraviti.
 

ZlatkoC4

Well-known member
A znas li zasto se to desava?
vjerojatno mu je zub koji radi otpor pri namještenoj točki otišao pri udarcu štakom i sad se ne zaustavlja na toj točci jer nema graničnika koji bi ga zaustavio.

kao točno to izgleda ne znam ali uvijek postoji određeni graničnik koji stvara otpor i tjera motor da ga zaustavi u tom položaju.
 

cladiob

New member
To se zove diverzifikacija portfolija, ili ti po nasem, ne drzi sva jaja u jednoj korpi.

Zujanje se culo jos dva puta od tada a ni par dijagnosticara nisu znali da mi kazu na osnovu snimka o cemu se radi, tako da je ostala misterija!
A evo, danas sam vozio bukvalno ceo dan na 30 i kusur stepeni sa klimom i nista se nije culo!
 

anburaze

New member
Tu ne postoji fizicki granicnik koji zakoci motor od retrovizora jer bi izgorio jako brzo.....to je stvar elektronikeja ne znam koji upravljacki element upravlja retrovizorima
 

cladiob

New member
Tome se i ja nadam, ali nemam trenutno vremena da se zanimam. Vracam rucno retrovizor, no nadam se da cu se u narednih par dana pozabaviti time!
 
Na vrh