Dopunjavanje i provjera ulja u getribi

Dalibor

Dado Tornado
pretprošle godine sam mjenjao ulje u getribi, i od tada mi se događa kada je vruće vrijeme, preko ljeta, da mi zna zaružiti prilikom ubacivanja u rikverc nakon dulje vožnje.
majstor je stavio nešto guće ulje (ina hipenol 80w90) od onog koje je propisano (total bv 75w80), ali sumnjam da ga možda nema dovoljno, pa da bi zbog toga moglo dolaziti do pregrijavanja getribe.

ako bi mi netko mogao napisati, ZDRAVO SELJAÈKI, kako da provjerim razinu ulja, i na koji način da ga nadopunim.
(i što je ono na vrhu getribe ispod plastičnog čepa?)

radi se o getribi za 1.4i motor. oznaka ma cb60. vjerojatno je ta išla u peže i citroene ax, zx, saxo, 106, 306...

pogledao sam po internetu i u hayens uputstvima ali sve mi zvuči kao kalinka malinka.
 

fullcool

New member
pretprošle godine sam mjenjao ulje u getribi, i od tada mi se događa kada je vruće vrijeme, preko ljeta, da mi zna zaružiti prilikom ubacivanja u rikverc nakon dulje vožnje.
majstor je stavio nešto guće ulje (ina hipenol 80w90) od onog koje je propisano (total bv 75w80), ali sumnjam da ga možda nema dovoljno, pa da bi zbog toga moglo dolaziti do pregrijavanja getribe.

ako bi mi netko mogao napisati, ZDRAVO SELJAÈKI, kako da provjerim razinu ulja, i na koji način da ga nadopunim.
(i što je ono na vrhu getribe ispod plastičnog čepa?)

radi se o getribi za 1.4i motor. oznaka ma cb60. vjerojatno je ta išla u peže i citroene ax, zx, saxo, 106, 306...

pogledao sam po internetu i u hayens uputstvima ali sve mi zvuči kao kalinka malinka.
ako ti piše 75w80, onda sipaj to i ništa drugo, kako odmah nisi primjetio da nešto ne valja?? odmah to istresi i sipaj ono što treba. imaćeš osjećaj da si stavio novu getribu.
na vrhu ti bude ozrčnik, plastični čep ali stoji labavo. ulje sipaš preko prekidača za rikverc ako nema drugog čepa, a ispuštaš na diferencijalu i na getribi isto ima čep.
 

Dalibor

Dado Tornado
ulje je bilo zamjenjeno u 10 mjesecu, a ružiti je počelo preko idućeg ljeta. starija je getriba tako da mi je i pasalo što je unutra nešto gušće ulje.

želio bi provjeriti razinu ulja. ako tu bude sve okej možda ću morati zamjeniti ulje...
može li se to nekako provjeriti razina ulja?!
našao sam na netu kako ima neki šaraf preko kojeg se može nadopunjavati sa špricom, a služi i za kontrolu jer ako iz njega ne počne kapati ulje znači da ga vjerojatno nema dovoljno...

ulje mi igra zbog toga što držim kako se getriba pregrijava. jer zaruži nakon što se motor/getriba dobro zagriju.

ulje sipaš preko prekidača za rikverc
gdje je taj prekidač za rikverc?
 

fullcool

New member
prekidač prepoznaš jer imaš dve žice spojene na njega, a možda ima i čep, a može i taj ozračnik poslužiti ako nije preuzak. može se sipati na bilo koji otvor sa gornje strane, svejedno je. ja znam za jednu verziju mjenjača i na njoj nemaš rupu za kontrolu ulja, nego sipaš 2 litre i to je to. sad kod te druge verzije meni nepoznate, ima čep sa strane, na deklu pete brzine, za kontorlu.
treba pitat dedu ili lakya.

to sa rikvercom inače bude problem ako kvačilo ne odvaja dobro, pogledaj da ti se nije tepih zavukao ispod papučice kvačila pa je ne možeš stisnuti do kraja.
a sa ovim uljem ti sigurno teško prebacuje u drugu i to naročito kad je hladan??
 

Dalibor

Dado Tornado
je, vidio sam taj odzračnik i izvod kraj njega, ali nisam znao da je ovaj za rikverc.

na diferencijalu ili na rubu getribe kraj kotača ima skupina šarafa, najveći je za kontrolu ulja, a može poslužiti i za dopunjavanje i to na način da sa špricom ušpricavaš svježe ulje dok isto ne počne curiti natrag tebi :D

nisam ziher jel taj šaraf na rubu ili kraj diferencijala dok ne pogledam pažljivije.

kada je minus 10 ili 15 onda se teže prebacuje. ali nije tako strašno. možda bi išlo nešto lakše sa ovim 75w80. ma samo da ne krči kod rikverca.
 

fullcool

New member
je, vidio sam taj odzračnik i izvod kraj njega, ali nisam znao da je ovaj za rikverc.

na diferencijalu ili na rubu getribe kraj kotača ima skupina šarafa, najveći je za kontrolu ulja, a može poslužiti i za dopunjavanje i to na način da sa špricom ušpricavaš svježe ulje dok isto ne počne curiti natrag tebi :D

nisam ziher jel taj šaraf na rubu ili kraj diferencijala dok ne pogledam pažljivije.

kada je minus 10 ili 15 onda se teže prebacuje. ali nije tako strašno. možda bi išlo nešto lakše sa ovim 75w80. ma samo da ne krči kod rikverca.
uzmi komad šlaufa tankog da može ući u rupu na mjenjaču, u šlauf ubodi špricu ili mali lijevak i sipaj, ostaviš ulje prije tog na suncu da se ugrije pa brže ide.

na dnu difa, i bočno prema lijevom kotaču imaš čepove na koje se ispušta ulje, veći su od vijaka pa se lako prepoznaju.

jesi provjerio jel ti odvaja kvačilo dobro, rikverc nema sinhrona pa se čuje ako kvačilo ne odvaja do kraja, dok ostale brzine ne čuješ jer imaju sinhron.
 

Sale123

New member
Starije getribe na prvim serijama bx-a (do 84. god.) su imale mjerač razine ulja u getribi i magnetni filter za sakupljane špene u getribi.

Ispada da su stare getribe bile bolje konstruirane ili su to maknuli na novijim modelima sa opravdanim razlogom? :confused:

Što se tiće ovog da zaruži kad prebacuješ u rikverc, nemoj se previše opterećivat oko toga, to se meni dešava stalno na bx-u i starom se dešavalo isto na Xantiji, prije prebacivanja u rikverc prebaciš u treću ili petu pa onda u rikverc i onda neće zaružiti - provjereno
 

Dalibor

Dado Tornado
moguće i su majstori tako "centrirali" getribu da zakrči. imao sam već aute koji su stalno krčali u rikvercu ili nekoj drugoj brzini, pa kada bi bili kod mehaničara zbog nekog drugog razloga, recimo zamjene lamele, po povratku meni nebi više krčali.

samo što je kod mene u igri to što mi se to događa kada je getriba jako zagrijana, ali i kada recimo stajem sa kotačima zakrenutim u jednu stranu, pa mogu osjetiti kako ponekada zna malo zakrčati.

moguće kako su se u starijim getribama koristili kvalitetniji materijali i predimenzionirali dijelovi, ali sada se gleda profit i nema više mjesta za takve stvari, osim možda kod korištenja istih dijelova na više automobila.
 

fullcool

New member
Starije getribe na prvim serijama bx-a (do 84. god.) su imale mjerač razine ulja u getribi i magnetni filter za sakupljane špene u getribi.

Ispada da su stare getribe bile bolje konstruirane ili su to maknuli na novijim modelima sa opravdanim razlogom? :confused:

Što se tiće ovog da zaruži kad prebacuješ u rikverc, nemoj se previše opterećivat oko toga, to se meni dešava stalno na bx-u i starom se dešavalo isto na Xantiji, prije prebacivanja u rikverc prebaciš u treću ili petu pa onda u rikverc i onda neće zaružiti - provjereno
sve getribe imaju magnet, ili je magnetna pločica unutra ili je čep za ispuštanje ulja magnetni, ili oboje. mjerač je isto bio na cx, i na nekim xm. bx mislim da nije imao mjerač ni na jednommjenjaču, ali ako si ti vidio da ima onda je tako.
 

darekb

New member
Pošto i sam planiram u dogledno vrijeme zamijeniti ulje u getribi, da li ima kakva dobra duša koja bi na Xantiji poslikala (ili nabacila kakav crtež) ispusni i uljevni čep da znam točno što radim!;)
Hvala!
 

Sale123

New member
Pošto i sam planiram u dogledno vrijeme zamijeniti ulje u getribi, da li ima kakva dobra duša koja bi na Xantiji poslikala (ili nabacila kakav crtež) ispusni i uljevni čep da znam točno što radim!;)
Hvala!
Ovo ti je getriba od bx-a trebalo bi biti slično, pod brojem 7 ti je čep za ispuštanje ulja.
 

Prilozi

Sale123

New member
sve getribe imaju magnet, ili je magnetna pločica unutra ili je čep za ispuštanje ulja magnetni, ili oboje. mjerač je isto bio na cx, i na nekim xm. bx mislim da nije imao mjerač ni na jednommjenjaču, ali ako si ti vidio da ima onda je tako.
Ma nisam to nigdje vidio nego sam negdje pročitao (mislim u nekom manualu), također sam našao na informaciju da neki modeli bx-a 1.4 imaju zajednički sustav podmazivanja za motor i getribu - što god to značilo?
 

fullcool

New member
Ovo ti je getriba od bx-a trebalo bi biti slično, pod brojem 7 ti je čep za ispuštanje ulja.
ima taj čep (7 sa slike) i još jedan na diferencijalu

Ma nisam to nigdje vidio nego sam negdje pročitao (mislim u nekom manualu), također sam našao na informaciju da neki modeli bx-a 1.4 imaju zajednički sustav podmazivanja za motor i getribu - što god to značilo?
bili su motori 1,1 od psa grupacije koji su bili i glava i blok od aluminijuma, i stvarno su imali istoulje u motoru i mjenjaču, čak sam negdje čitao da je motor bio toliko lagan da su od toga pokušali praviti miticikle, ali nisam to vidio nigdje.

znam da je tkav motor bio u visi, bx je bio isto sa 1,1 motorom za neka tržišta ali je imao odvojeno ulje u mjenjaču
 

deda

New member
Taj motor tkz "ležak" je bio u R14,Visi,P205,P104,BXu i valjda još nekima i nije se pokazalo dobro,pa se odustalo.Inaće u mjenjač se ne smije naljevati nikakvo gušće ni rjeđe ulje od onog koje je propisao proizvođač jer samo mala odstupanja u gradaciji su jako bitna.Ovo kaj krći u rikverc kada se zagrije treba obavezno pregledati kvaćilo i poluge mjenjača,ako je sve ok onda je došlo do oštećenja zupčanika ili ležaja centralne osovine mjenjača.Dali ima dovoljno ulja gleda se samo ako negdje curi,drugaćije ga ne može nikada faliti.
 

Dalibor

Dado Tornado
znači najbolje bi bilo zamjeniti taj inin hipenol... tak nečeg sam se i bojal... viditi ću hoće li opet početi roštati, ako bude ne gine zamjena
 

zoran37

New member
Ne kužim šta fali hipenolu?

moguće i su majstori tako "centrirali" getribu da zakrči. imao sam već aute koji su stalno krčali u rikvercu ili nekoj drugoj brzini, pa kada bi bili kod mehaničara zbog nekog drugog razloga, recimo zamjene lamele, po povratku meni nebi više krčali.

samo što je kod mene u igri to što mi se to događa kada je getriba jako zagrijana, ali i kada recimo stajem sa kotačima zakrenutim u jednu stranu, pa mogu osjetiti kako ponekada zna malo zakrčati.

moguće kako su se u starijim getribama koristili kvalitetniji materijali i predimenzionirali dijelovi, ali sada se gleda profit i nema više mjesta za takve stvari, osim možda kod korištenja istih dijelova na više automobila.
Primjerice opel i stari i novi uvijek zakrče kad se šalta u rikverc no ja sam skužio kako to izbjeći. Stisne se kvačilo i ubaci u prvu i odma u rikverc, znači ne puštam uopće kvačilo i ne krči ništa.
 

Dalibor

Dado Tornado
pokušao sam te kombinacije iz X u rikverc i sl., ali nema nekog efekta.

hipenolu valjda ništa ne fali, dapaće super je s obzirom na recimo cijenu, ali možda nije za ovu moju getribu. ali kažem tko to zna. viditi ću kada dođe ljeto kako će biti. sve je bilo OK prije majstora s lamelom.

možda se nešto popravilo od prošlog ljeta.
 

ExOduS442xb

Racing
Primjerice opel i stari i novi uvijek zakrče kad se šalta u rikverc no ja sam skužio kako to izbjeći. Stisne se kvačilo i ubaci u prvu i odma u rikverc, znači ne puštam uopće kvačilo i ne krči ništa.
Ista stvar se ponekad meni zna dogoditi na BX-u, rijesio sam stvar na isti nacin, prvo u u neku drugu brzinu ubacim pa onda u rikverc da ne 'struze'.

Inace, meni su majstori dopunjavali ulje u mjenjacu i nezz koji su đavo sipali, kad je pala temp na 0' i niže mjenjac se teško micao i normalno je proradio tek kad je auto dobio radnu temperaturu pa pretpostavljam da se i ulje malo mora zagrijat, kad sam to zamjenio ide bez problema.

Najbolje je stavljat propisano, tad si bar siguran da neš falit;)
 

Sale

cfh
Uredništvo foruma
Primjerice opel i stari i novi uvijek zakrče kad se šalta u rikverc
To me je na Crosi mkII smetalo. Na servisu su rekli nešto u stilu 'To vam je normalno. Takva je getriba' :shock:

Velim - kako može biti 'normalno' ako ga ne odvaja do kraja. Na to su slegnuli ramenima. :)

no ja sam skužio kako to izbjeći. Stisne se kvačilo i ubaci u prvu i odma u rikverc, znači ne puštam uopće kvačilo i ne krči ništa.
Kod mene je bilo ključno otpustiti kvačilo prije šaltanja u rikverc.
Moja kombinacija je bila :) ler, pustiš kvačilo, opet stisneš, zadržiš sekundu i zatim u rikverc.
 

Dalibor

Dado Tornado
to - u ler - kvačilo 3 sek. pritisneš - i u rikverc, radi se kada auto neće u rikverc od prve, ali ni to kod mene ne pomaže.
baš je jučer zastrugao. nakon više od 100km vožnje idem u rikverc i krrr.
znao sam kako će se to dogoditi, jer su motor/getriba bili dobro zagrijani.

niš drugo mi ne preostaje nego srediti to oko ulja :thinking:
 
Na vrh