DPF filter

LukaP

Member
Jutro svima,

početkom 12. mjeseca auto je izbacilo grešku Diesel Additive Minimum Level i ništa ne sumnjajući sam ga otpeljao u CS Zagreb da nadopune aditiv. Nakon par tjedana je počeo javljat grešku Unblock Diesel Filter i to samo ponekad. Odpeljao sam ga na računalnu regeneraciju ali nije pomoglo. Sad je počeo svako malo javljat tu grešku i sad tu i tamo izbaci Antipollution fault. Kad izbaci ovu drugu grešku prešalta se u limp mode sa upaljenom check engine lampicom i nonstop pišti računalo. Kada se auto ugasi i pusti neko vrijeme greška nestane i normalno vozi. Unblock Diesel Filter se i dalje javlja. Jedan privatni servis je rastavio filter i ustanovio da su same saće filtera savinute i da zbog toga diferencijalni senzor tlaka javlja grešku jer misli da je filter zaštopan a ustvari je spigan. Kompjuter isto kaže da je problem u DPF filteru. Prije 10 godina se zabunom ulio benzin umjesto dizela pa je to možda dio razloga zašto je filter otišao prerano? Mi smo prvi vlasnici auto tako da znamo cijelu njegovu povijest i pravu kilometražu. Filter se mijenja na 250000km koliko sam skužio dok je auto sad na 125000km. Da li je moguće da su me ovi iz CS Zagreba zeznuli što se zamjene aditiva tiče ili je kvaka negdje drugdje? Citroen taj DPF filter za taj model auta više ne proizvodi pa je jedina solucija uzet zamjenski. Također, može li se nekako provjerit da li je taj friški aditiv uopće stavljen u auto? Hvala na pomoći! :weeabooface:
 

LukaP

Member
Ne. Baš mislim na sami DPF filter tj. onu jezgru s rupicama. Ja sam inicijalno mislio da je zaštopan filter i odnio ga na računalnu regeneraciju. Nije pomoglo pa sam ga dao majstoru da ga fizički skine i napravi kemijsku regeneraciju. Kad je majstor skinuo i pogledao sam filter rekao je da je glupost čistit čist filter i vratio ga nazad. Nije mi uzeo ni lipu za to jer kaže da ništa nije napravio.

Sad sam se sjetio još nečeg. Prije godinu dana se je sama ispusna grana (od motora do auspuha) tresla dok je auto bio hladan. U CS Zagrebu su ustanovili da se je matica između cijevi i motora strgala i da je zato lupalo. Otkad su ju zamjenili lupanja više nije bilo.
 

LukaP

Member
Tako i mislim. Naručio sam ga u utorak u auspuh Lastovčić u Svetoj Nedjelji. Novi filter je 2500kn+ruke. Otvorio sam ovaj topic da vidimo što bi mogao biti razlog kvara ovog starog filtera da ne idem u krug.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Razlog bi mogo bit krivi aditiv, precesta regeneracija/konstantno visoka temperatura ispusnih plinova, ne pada mi sad puno toga napamet, al ako je sace filtera istopljeno, to moze samo bit zbog visoke temperature.
 

LukaP

Member
Razlog bi mogo bit krivi aditiv, precesta regeneracija/konstantno visoka temperatura ispusnih plinova, ne pada mi sad puno toga napamet, al ako je sace filtera istopljeno, to moze samo bit zbog visoke temperature.
Majstor je rekao da je filter spigan a ne istopljen :confused:. Mislim neznam, ne kužim se u ovo baš previše. Èemu taj aditiv uopće služi? Da "podmazuje" sam filter ili da poboljša spaljivanje čestica?

Danas sam auto dao u Auspuh Lastovčić u Svetoj Nedjelji na izmjenu tog filtera. Zvali su me maloprije i rekli su da je i katalizator oštećen. Traže 1600kn za njega. Filter čestica je 2500kn. U ovlaštenom hoće 13000kn za katalizator dok filter čestica nemaju.
 

visaluteju

Well-known member
To je neko ranije nestručno cistio i majstorisao...

Aditiv pomaze ciscenju kada se postigne odredjena temperatura i odredjena zacepljenost. Tacnije pomaze izgaranju nakupljene cadji i garezi
 

LukaP

Member
Jedino čega se mogu sjetit je popravak lupanja auspuha i krivo uliveno gorivo prije 10 godina kao krivac za uništene filtere. Neko je tad valjda prčko po njima.

Rekao sam jutros da mi vrate stare dijelove. Zvao me majstor i kaže da nudi 450kn za recikliranje katalizatora. E sad, pitanje je dal da prihvatim tu ponudu ili ju odbijem ako se kojim slučajem pokaže da u tom nije problem. Ipak je, koliko znam, originalni dio bolji od zamjenskog. Da mu ponudim katalizator prodat za 2 tjedna ako sve bude štimalo? Molim odgovor što prije jer sam za pola sata kod njega.
 

visaluteju

Well-known member
Ako budes vec mjenjao prodaj stari, izvuci sta mozes, sto da ne.

A to oko prihvatanja ponude obavezno vidi sa majstorom i dogovori precizno unaprijed da ti daje neku garanciju. Znaci ako se desi da nije problem rijesen sa tim što radi da rjesava dalje bez dodatnih troškova tj da uračuna ono što si već platio.

Na žalost česta praksa nekih majstora je da nagadjaju šta je a ti se ljepo naplaćaš par stvari dok ne ubode onu pravu :)
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Rekao sam jutros da mi vrate stare dijelove. Zvao me majstor i kaže da nudi 450kn za recikliranje katalizatora. E sad, pitanje je dal da prihvatim tu ponudu ili ju odbijem ako se kojim slučajem pokaže da u tom nije problem. Ipak je, koliko znam, originalni dio bolji od zamjenskog. Da mu ponudim katalizator prodat za 2 tjedna ako sve bude štimalo? Molim odgovor što prije jer sam za pola sata kod njega.
Ako ti on daje 450, vredi više. Zovni par otpada (otkupljivača sirovina; ne autootpada), pa pitaj pošto kupuju.
 

LukaP

Member
Ako budes vec mjenjao prodaj stari, izvuci sta mozes, sto da ne.

A to oko prihvatanja ponude obavezno vidi sa majstorom i dogovori precizno unaprijed da ti daje neku garanciju. Znaci ako se desi da nije problem rijesen sa tim što radi da rjesava dalje bez dodatnih troškova tj da uračuna ono što si već platio.

Na žalost česta praksa nekih majstora je da nagadjaju šta je a ti se ljepo naplaćaš par stvari dok ne ubode onu pravu
Katalizator i filter čestica sam uzeo sa sobom. Gazda mi je pokazao video kojeg je snimio i ispostavilo se da je katalizator plesao unutar kučišta.

Dogovorili smo se. Ako u roku od 2 tjedna bude problema s autom on će sve na staro vratiti za 0kn, a rok za vraćanje njegovog katalizatora i filtera čestica je do petka. :grin:

Auto sam jučer i danas mučio da izbaci grešku, ali napori su za sada bili uzaludni :D. Malo je temperatura ulja u motoru povišena :thinking:. Majstor kaže da je uzrok kvarova na filterima prevelika temperatura ali kako je to moguće? Do petka ga budem ribao da vidimo jel problem riješen.

Katalizatori i DPF filteri se uvijek mogu prodati, zbog dragocjenih metala u njima.
Ako ti on daje 450, vredi više. Zovni par otpada (otkupljivača sirovina; ne autootpada), pa pitaj pošto kupuju.
Budem malo ove po ZG-u zvao kad se uvjerim da više nema problema. Ako imate neke firme koje nude dobre ponude slobodno ih napišite. Neću se ljutit obećajem :D

Fotka katalizatora:


Fotka DPF-a:
 

Ruske

Active member
jedno pitanje, cisto da ne otvaram novi topic za to: svako koliko 1,6 hdi90 radi regeneraciju? jutros mi partner poceo vuc ko krepana kokos, odveo na dgn i P1445, odnosno pretrpan dpf i ispod poruka da aditiv prazan...istina da mi vec par mj, jedno 30tkm radi zaruljica dpf-a, ali nije do mene popravljat, ja samo prijavim, a tko treba - spava...
 

Milosh

Test
Ja mislim da to zavisi od brenda do brenda auta. Ti naravno pitaš za PSA, pa ovo što pišem nije od prevelike koristi, ali možda bude zanimljivo.

Evo i sami ste svjedoci da se kod PSA nekako često desi taj problem sa začepljenjem filtera koji se onda ne da očistiti regeneracijom (barem je takav moj utisak).

Poređenja radi, Fordov pristup tome je skroz drugačiji. Kolega ima Mondea MK4. 5 sa istim PSA motorom i kod njega se regeneracija radi svakih 800-1000 km. Èesto nije svjestan kad je on odradi jer se desi brzo i u vožnji. Ako nakon gašenja auta primjeti da radi ventilator, to je znak da je bio započeo regeneraciju. Onda ga samo izveze na otvorenu cestu (čak ne mora ni autoput) i vozi 15-20 min i on odradi regeneraciju. Ali uglavnom je sam odradi u svakodnevnoj vožnji pa on to i ne primjeti. I još nešto, Mondeo uopšte nema aditiv.

A izgleda da je i kod mog Volva (isti motor) to riješeno na isti način. Jedno jutro sam ugasio auto nakon samo 10 min. gradske vožnje i primjetim da radi ventilator. Nakon sledeće vožnje od samo 5 min opet isto. Sledeći dan izađem na autoput i vozio sam ga pola sata 120-130 u petoj i šestoj i nema više paljenja ventilatora. Nekidan gledao dijagnostikom, piše da u filteru ima 14 g pepela.
 

visaluteju

Well-known member
i kod njega se regeneracija radi svakih 800-1000 km. Èesto nije svjestan kad je on odradi jer se desi brzo i u vožnji
Mercedes 2008 godina od kolege e klasa w211 isto tako svakih 10tak dana odradi tu regeneraciju. samo osjeti da obrtaji porastu i iza njega ispadne oblačić crnog dima i to je to. Kaže da mu se često upali čak i na parkingu ne mora ga ni voziti i svaki put odradi bez problema....

U francuza je to jednoupotrebno izgleda :)

P.S. Miloše čoeče kad ćeš nam više napraviti usporedbu sa c5 i predstaviti volva ccc (samo objektivno molim te :D )
 

pokra89

Well-known member
Vremenski/kilometarski interval regeneracije zavisi od stanja DPFa i načina vožnje prvenstveno, ali i od još dosta drugih faktora. Ne rade svi regeneraciju na istim kilometražama. Što više otvorene vožnje, to je veći interval regeneracije. Moj c5 je prošle godine, kad sam ga bio spojio na dijagnostiku, imao nekih 460km od prošle regeneracije. S njim sam napravio 96.000km i niti jednom, ali doslovno niti jednom, nisam primijetio da je regeneracija u tijeku. A normalno da će interval biti manji za ona vozila koja se non stop muče po gradu. Em je manji interval, em je veći broj neuspješnih regeneracija, i jbg, s vremenom ode sve u tri pm...
 

Ruske

Active member
ooo ovo za ventilator nisam znao, evo primjetio sam 3-4 dana svaki put nakon voznje (po 150km svaka cca) mi je palio ventilator, pa i nakon sta sam vozio doslovno na vrh gasa, dakle nisam preopterecivao motor...pa mi nije bilo jasno zasto drzi ventilator i po 10min ili cak i vise...isao sam pregledati dal ima antifriza, posto imam losija iskustva sa curenjem, pa onda bi zato radio ventilator, al nije falilo nista...dakle auto je pokusavao raditi regeneraciju, ali ja nisam mu dao...jedini problem sta je trebalo pred par mj, pred 30tkm cca ocistiti skroz i uliti aditiv...a i nikad do pred par dana nije palio ventilator...zanimljivo...ugl sad znam jos nesto vise...a da li je dovoljno iduci put ostaviti upaljen motor u leru, posto nemam vremena bas ic se vozikati 15 20min da on obavi regeneraciju, posto obavljam dosta tempiran posao?
 

Milosh

Test
Ne znam to, sigurno zavisi od brenda do brenda i možda od auta do auta.

Recimo u uputstvu od mog Volva se uopšte ne pominje to paljenje ventilatora, već samo da će u slučaju 80% začepljenosti filtera prikazati poruku na tabli i da ga onda treba voziti 15-20 minuta po otvorenoj cesti, po mogućnosti autoputu. Vjerovatno bih do tog stadijuma došao ako mu ne bih nikako omogućio da odradi regeneraciju kad počne paliti ventilator.
 
Na vrh