DW10BTED4 zamjena zupcastog remena i grijaca tutorijal

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Pozdrav, evo kratke upute oko zamjene remena i grijaca na navedenom motoru.

Potrebno:

-tehnicko znanje o radu motora
-alat za stavljanje motora u fazu (ne upustati se u rad sa tipexom i sl. posljedice mogu biti katastrofalne)

[/url]

-alat za ciscenje siceva grijaca

[/url]

Alat za kutno pritezanje

[/url]

-zivci.

Ispustiti antifriz iz sustava, skinuti cijev usisa zraka, kuciste filtera, maf senzor, cijev zraka od filtera do turbine (u dnu je drzi saraf,kljuc 10mm).
zatim otkopcati elektricni vod grijaca, termozastitu iznad koljena koje ide na hladnjak egr-a (drzi je isto jedna matica u dnu potrebno malo pipkat), popustit koljeno da se moze moze odvojit hladnjak egr-a sa egrom. Odvrnut tri sarafa koja drze egr ventil (dva u glavi i jedan inbus odozdo), maticu u dnu hladnjaka egr-a, i odvojit metalnu cijev koja ide sa egr-a na usis. E sad ja tu cijev nisam odvajao od egr-a nit sam odvajo egr od hladnjaka, sve sam malo pomako ustranu jer imaju metalni dihtunzi izmedu koji se moraju zamjenit a ja ih nisam imao. Svakako je bolje sve odvojit da nije na putu.

[/url]

Da se dode do grijaca iznad ispusne grane ima aluminijska zastita koja se samo povuce gore i grijaci su slobodni

[/url]

Odvojit zice koje idu na grijace i izvrnuti grijace. Oprez!!! Grijaci lako pucaju i mozete zavrsit skidanjem glave ili vadenjem motora da se slomljeni grijac izvadi. Pravilan postupak je sljedeci: Na toplom motoru, reverzibilnim moment kljucem i momentom ne vecim od 35 Nm pokusati izvrnuti grijace. ako ne ide nanijeti penetrirajuce ulje npr. Pb blaster, pustiti da odstoji oko pola sata i pokusat ponovo. Ako ne ide uzeti T nastavak za gedoru i cekicem lagano razradit grijac kuckanjem lijevo desno ne udarat prejako voditi se zdravim razumom. Ne treba zurit, ponekad je potreno 10 min kuckat da popusti. Ako opet ne ide pistoljem na vruci zrak grijat okolo grijaca i tako probat, ne grijat plamenom da se ne otopi glava. Zadnja opcija je natopit uljem motornim i ostavit minimum 7 dana tako. u tom razdoblju normalno koristit auto. Ja sam natopio vatu dva tjedna prije uljem i nabio je oko grijaca i vidi se da je ulje propalo skroz do dna. Ne gledat nokte:shock:

[/url]

Otpustit i odmaknut cilindar kvacila i anlaser, skinut gornji poklopac remena, drze ga tri sarafa i zice koje idu po njemu. povuc ga sebi i malo nalijevo gurat da izade, malo zna bit nezgodno. Okretati motor vijkom radilice u smjeru kazaljke na satu dok se rupa u zamasnjaku ne poklopi sa rupom u bloku motora, ja sam alat gurao prema zamasnjaku a rodak je polako okreto i alat sam uskoci unutra.

[/url]
[/url]

Blokirat zamasnjak odozdo sa alatom koji blokira zupcanik zamasnjaka

[/url]

Blokirat remenicu bregaste osovine alatom za blokiranje.

[/url]

skinut prednju desnu zastitu ispod blatobrana.
Skinut mikro remen i natezac. skinut senzor radilice.
Uzeti nastavak 22mm, T nastak i duzu cijev i odvrnuti saraf sa radilice. Ne vuci prejako da ne bi ,jel, ne daj Boze puko. Ako ne ide grijati al ne previse, cisto da se zagrije ljepilo unutra i da krene. Znaci ne brenerom dok se ne usije, razmisljat da remenica ima gumu u sebi i da je semering iza, iako bi manje vise obadvoje trebalo zamjenit. kad krene ne odvrtatodma do kraja jer ce ga ljepilo blokirat, malo naprijed pa do kraja nazad i tako dok ne izade. skinut remenicu radilice i nisan paljenja. oprezno sa njim da se ne osteti. Skinut donji poklopac remena drzi ga par sarafa. Stari saraf radilice oscistiti od ljepila, uzet brusilicu i tanku sajbu i navoj uzduzno zasjec na suprotnim stranama.

[/url]

Naspricat ga sa wd-om i uvrnut-izvrnut par puta dok se navoj ne procisti. Isprat dobro cistacem za kocnice.

Ja nosac motora nisam skidao jer mi se nije dalo, svakako je lakse ako se skine, ali moze da se i ne skida. Dok je remen jos na autu popustit remenicu bregaste ako cete mijenjat semering sto toplo preporucujem. Otpustit zatezac remena u smjeru kazaljke na satu i blokirat ga alatom za blokiranje. skinut remen, napinjac remena, rolicu i vodenu pumpu.

[/url]

Original na motoru dode ugraden remen Gates, napinjac NSK i rolica INA. pumpa je no name ali je jako kvalitetna. Ja sam ugradio set zupcastog SKF i pumpu HEPU P801 koja ima metalna pera. Grijace sam ugradio NGK.
Zamjeniti semeringe na radilici i bregastoj. Prije ugradnje detaljno ocisti i odmasti povrsine gdje ce doci semerinzi. Semering na bregastoj nauljiti na brtvenoj usni, a semering na radilici ugraditi na suho. Ni u ludilu ne uljiti. nakon ugradnje 4 sata ne paliti motor da se semering prilagodi.

[/url]

Vratit remenice i remenicu bregaste pritegnut na propisani moment i kut i blokirat je alatom (detalji u dodatku). remenicu radilice namjestit alatom za centriranje.

[/url]

Postaviti rolicu i natezac remena. kod natezaca je oznacen smjer kako se mora okretat u smjeru ili kontra kazaljke na satu, i to treba postivat. znaci postavit natezac u stanje minimalne napetosti i blokirat alatom. postavit novu pumpu vode a prije toga isprat sustav dobro cistom vodom. navuc remen na bregastu, rolicu, radilicu vodenu pumpu i na kraju na natezac, knap je. napet remen do kraja (detalji u prilogu) ivzadit alat za centriranje remenice radilice, vratit remenicu na koju ide kanalni remen, skinut blokade i okrenut motor par puta i postavit natezac na propisanu napetost, kazaljka mora bit u "V" prorezu. okrenut par puta, ako kazaljka izade iz "V" ponovit postupak. Sklapanje je obrnutim redosljedom, znaci blokirat ponovo motor, skinut remenicu radilice vratit poklopce, metu i remenicu itd. U prilogu su upute u Pdf koji mi je poslao kolega Milosh, i njima je sve dodatno razjasnjeno. Jos bi napomenuo da se pripazi kad se budu vracali grijaci da ih slucajno ne dira termozastita jer nece radit bit ce u spoju. sve u svemu poso nije nesto kompliciran al treba vremena. I da zaboravio sam napisat, prije vracanja grijaca, namazati svrdlo alata za ciscenje siceva litijevom masti i procistiti siceve grijaca uvrtanjem i izvrtanjem alata. Ne pritiskati puno da se ne osteti sic jer ce doci do propustanja kompresije. Znaci lagano, najbolje rukom provrtit alat par puta.


Prilog :
-upute za promjrnu remena i grijaca PSA
http://www.nullrefer.com/?https://nofile.io/f/9CtZUnmphMx/2.0+HDi+138+particle+emission+filter+-+Belts,+Glow+Plugs,+Cooling+Pump,+Tightnening+Torques.rar

-upute za promjenu remena SKF
https://www.vsm.skf.com/uk/en/products/VKMA03257
 
Posljednje uređivanje:

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Hvala hvala, nadam se da ce nekom bit od pomoci.

Zareze se brusilicom da se u te zareze skupi ljepilo iz navoja, pravis tako od njega cistac navoja jer je m14 poskup. Poslije toga taj saraf nije za vracanje, novi se mora stavit.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Sta reci, koju posluku porat? Ko se mislio upustat u ovo, uz ovako nesto nema straha! Svaka ti dala!
 

Gorski

Member
nemo26,
Da li je moguće preskočiti za jedan zub postavljanje zubčastog remena ako nisam koristio alat za centriranje remenice radilice (jer ga nisam imao).
Naime, nakon skidanja motora i skidanja glave zbog puknute bregaste te traženja dijelova iste u bloku motora - nakon sklapanja svega natrag motor u letu nemirno radi, u smislu da vibrira. Čim ga se digne na 1000 okretaja umiri se ali na tih cca 800 '/min vidi se da se trese, vibrira, što mislim nikako ne bi smio.
Osim toga, nisam koristio ni alat za blokiranje zamašnjaka pa pretpostavljam da je zanemarivanje ta dva važna detalja rezultiralo pomakom za jedan zub i nemirnim radom u leru.
 
Posljednje uređivanje:

gambler072

C5 enthusiast
Moguce je, naravno. Novija auta u tom slucaju nece upaliti jer imaju senzore na radilici i bregastoj (bregastim) osovini, koji javljaju da motor nije u fazi
 

Gorski

Member
Ovaj je 2008 i ima senzor i na radilici i na bregastoj. Misliš da onda ne bi smio upaliti ako je samo za jedan zub?
Ako nije - od kuda onda vibracije, pojma nemam.
 

gambler072

C5 enthusiast
Gledao sam svojim ocima da 2.0 hdi nece upaliti jer je pobjegao za jedan zub, kad su ga stavili na dijagnostiku pisalo je nesto u fazonu "neuskladjenost polozaja radilice i bregaste osovine". Nakon toga raspakovali sve, ponovo stavili zupcasti, ovaj put sa motorom u fazi, upalio iz prve
 

Gorski

Member
Ma i moj je upalio nakon nešto verglanja ali sam veći popravak imao. Motor je bio dolje, skinuta glava, brušena, poliranje ventili, zamijenjena bregasta ispuha, reparirana VT pumpa i turbina, očišćeni usisni kanali, MAF i EGR...
I vozio ga, cca 100 km napravio. Propuštao je naftu na injektore ali zato što sam bio zaboravio brtve pod injektore staviti - to sam ispravio. No nemirno radi, vibrira u leru.
 
Na vrh