Engine fault: stop the vehicle / repair engine

Nikola.P

New member
Dobro veče iz veoma hladne Banja Luke (trenutno je oko -19).

Stari ima C4 2013 god. 1.6 HDI, dizel EURO 5, 98 KS 68 KW.

Večeras dok smo se vozili (ja vozio, on na suvozačevom), vraćali smo se sa jednog mjesta (da ne dužim, Božić je danas pravoslavni pa smo bili u posjeti) udaljeno nekih 20 km od BL, auto se samo ugasilo i izbacilo upozorenje "Engine fault: stop the vehicle", i ajd, 4 žmigavca, otvori haubu i gledaj šta može biti..

Nakon nekih 10 minuta stajanja u praznom, stari je preuzeo da vozi i kad je upalio auto izbacilo grešku "Engine Fault: repair engine".. vozili smo se bez obzira na tu grešku nekih možda 5km, manje više, i opet se ugasi i opet ona prva greška. I poslije toga tačno 2.5 km smo se vozili i opet se ugasi, i poslije toga isto 2.5 km i opet.

Uglavnom, nešto je bilo njemu, čim on u sred normalne vožnje (lagano, 3. - 4. brzina, od 45 do 65 km/h, put pun krivina i ravnice) se ugasi i kaže da je greška na motoru.

Nažalost, on je danas dosta bio vani (ugašen naravno) na velikom minusu, pogotovo zadnja 2 sata prije nego što smo krenul (oko 21 sat) i temperatura vani je bila oko -18 (na display-u je pisalo -19).

Pomagajte, servis ne radi do utorka (sutra nedelja a u ponedeljak je državni praznik, odnosno entiteski), stari misli da se možda nije zaledila nafta.

LP.
 

vborovic

C5 modifikator
Greške koje si dobio na ekranu apsolutno ništa pametno ne govore, bez spajanja na dijagnostiku možemo samo nabadati ... kako motor auta radi u ler gasu, mirno ili nemirno (odmah nakon pokretanja i nakon kraćeg vremena rada)?
 

Nikola.P

New member
To je najjače, on sasvim normalno radi i u leru i u vožnji. Nit ima neki čudan zvuk iz motora, ništa.

Stari misli da možda ima veze ako je nafta zaledila (ili mali dio nafte)

Doduše, ima još jedan problem koji sam zaboravio spomenuti, obojica smo primjetili (večeras kad se sve to izdešavalo) da je kvačilo neobično tvrdo. Inače je mekano ko gas, ali večeras (vjerovatno zbog tog silnog minusa i vremena koje je proveo vani) je baš neobično bilo tvrdo/teško.
 

vborovic

C5 modifikator
Naloži vatru pa ga probaj ugrijati od ispod (motor i mjenjač), kako su nekad palili buseve ... :) ... ako prije nije bilo ničeg sličnog, nije nemoguće da mu se samo ne da raditi radi niske temperature (realno, -20 °C nije nešto za što su auto za prosječno europsko tržište dizajnirani, isključi Volvo i Saab)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Kao što kolega reće bez dijagnostike nečeš puno znati jer engine fault repair needed je grešaka motora za stotine raznih kvarova.

Koliko auto ima km?
vozite ga večinom u gradskoj vožnji ili ste ćesto i na otvorenoj. kad je mjenjan filter nafte?
egr ventil može biti uzrok. lambada fap itd. teško reči bilo što bez dijagnostike.

Naloži vatru pa ga probaj ugrijati od ispod (motor i mjenjač),
Ja bih prije preporučio garažu a ne vatru ispod motora da nebih netko to doslovno shvatio.
a uzrok može biti i niska temp jer u bosni na nekim benzinskim crpkama ima i lošeg dizela pa moguće da voda u sistemu radi problem. smrzava se
 

Nikola.P

New member
Auto smo uzeli u martu prosle godine od jednog dobro pouzdanog covjeka koji je za 3 godine presao "samo" 38 hiljada, sad ima oko 78 hiljada predjenih.

Vecinom gradska, nekad na otvorenom putu (on je taksista, tako da zavisi).

Filter nafte je skoro mijenjan (prije koji mjesec).

Auto je generalno garaziran stalno, osim eto, danas, potrefila se niska temp. bas a nismo bili kuci.

Dakle zidana garaza sa polu-automatskim vratima (moze i rucno moze i preko el. motora da se "dignu"), plus tamo je pec od centralnog + 1 radijator od nekih 6 "rebara", ima bar nekih 5-10 stepeni unutra trenutno

Samo jos da mu caj spremim :D
 
Posljednje uređivanje:

tomica0308

Well-known member
imas na kucistu filtera goriva ispod jedan pipac koji se odšrafi i ispusti voda iz filtera, to se radi prilikom svakog malog servisa(ulje i filter ulja), ako nije to rađeno probaj, al vec se smrzlo tak da postoji mogucnost da nece nist ici van pa ga zamjeni ,ak se nevaram filter je isti ko u C4 2005 i dođe oko 200kn.
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
Èekaj dok kod nas padu temperature na -20
Slavonija je već na -18 jučer -21 danas pa ljudi voze.

Nafta se bila zaledila.
Definitivno nemoj više sipati na pumpi gdje si sipao zadnje jer očito nije adekvatno aditiviran i filtrabilnost im je onda vjerojatno do -15* parafin se počne kristalizirati i onda dolazi do začepljenja filtera goriva te onda se gasi motor jer naravno nema goriva. a u najgorem slučaju može stradati i pumpa goriva.
Imaš također uzeti aditiv za dizel da se poveča njegova filtrabilnosti točka smrzavanja on ne dozvoli parafinu da raste kod stvaranja kristalizacije. i time auto može normalno raditi.

također ako ti je starije gorivo u autu može biti da si natočio još jesensko gorivo koje ima daleko manju točku ledišta dizela a kasnije si dolio novo i automatizmom smanjijo točku ledišta.
u ovakim jakim minusima od -15 do -25 gledaj da ti je rezervoar pun ili barm više od pola jer onda dolazi do puno manje problema nego li kad je rezervoar na trećini ili više rezervi tad ledi i plus kondezacija samo pogoršava stvar.

Isod filtera nafte kao što je več ti gore netko rekao odvrni maleni gumb da iscuri voda to napravi kad ti je auto u garaži proveo barem 4-5h. lagano ga odvrneš stavi nešto ispod ne iscuri tu puno vode ali dovoljno da napravi problem. A moguče je i da nema vode osjetičeš odmah dizel.
Pogledaj tu gdje točiš koja je točka ledišta i traži crpke koje imju od -23 do -28* točku ledišta i ne boj se onda više ovakih situacija.
i nemoj da te netko nagovori da sipaš supera u rezervar zbog smrzavanja.
imaš aditiv koji ako sipaš stavljaj točno koliko je propisano a sve ti piše na njemu i kreče se cca oko 10 eur. a on snižava filtrabilnost za dodatnih 20*

Valjda nisam opet pretjerao sa opisom :D
 

tomica0308

Well-known member
evo na ford forumu u zadnjih 4 sata doslo 4-5 ljudi na forum jer je krenuo s autom 20m i crknuo i svi pisu iste simptome i bas su svi dizeli. :whistling:
 

Nikola.P

New member
Kazu da covjek u svom zivotu ima 2 sretna trenutka, kad kupi ford i kad ga proda :D (takodje vrijedi za opel isto)

A sto se tice goriva, uvijek sipamo na Nestro pumpama (proizvodi se u Bosanskom Brodu), gorivo u rezervoaru nije staro, covjek je ipak taksista pa sipa svakih ~4-5 dana (nikad nije bio zadovoljniji sa potrosnjom).

Uglavnom ovo je prvi put nakon veoma dugog perioda da je auto citav dan vani, plus sto je ogroman minus. Kad stari ne radi (dakle kad odmara kuci), uvijek je auto u garazi, ali eto nismo bili kuci juce citav dan bukvalno (od 9 ujutru do 10 navece) pa se desilo sta se desilo.
 
Na vrh