Ford C-max '05 by ivan222

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pred jedno mjesec dva je finila ona potraga za radnim konjem, maštao sam o karavanu benzincu, a završio sa ovim čudom... Je dizel, al je francuski dizel, pa hajde :)

Nisam puno očekivao od skoro dva desetljeća stare čađare, al ugodno me iznenadila na prvom susretu... dobre su to godine bile za autoindustriju.
Dugogodišnji vlasnik, dobro održavan, dosta uredan auto nutra/vani, brdo opreme, 2005., 235tkm, regan pola godine. 1.6 HDi 110ks.

CE lampica je svjetlila radi egr-a, zimske gume sa još mjesec dva života, treba optiku i preletit po diznama.... nikakav problem u ovom buđetu.
Nakon probne vožnje je brzo pala odluka...

Nekih 1000km sam napravio s njim takav kakav je i pa je nastala i nekakva lista eventualnih radova:
-osnovno, egr zapinje i baca grešku nakon svakih 10km od reseta
-senf mod ako ga se pretjera sa punim gasom u okretaje + fino tada zadimi, pretpostavljam da je vezano za prvo
-mali servis
-treba OCC jer je MAF zasran od para
-ne diže temperaturu preko 75c, pretpostavljam termostat (to sam trebao odmah skuži, no nebi igralo ulogu)
-amortizeri gepeka su umorni i tipka ne radi
-optika + gume kad izgulim ove zimulje do kraja
-ne rade stražnji zvučnici

Nešto sam odradio, nešto tek moram, nešto ni neću... sutra ću preletit još račune pa ću dopisat.
Sad listam po mobitelu... samo jednu jedinu sliku imam, al bar se mogu pohvalit sa profi opremom :)


 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Hvala, trebat će s obzirom ko će ga masirat većinu vremena :)

Kad smo kod sreće... kod demontaže termostata sam uspio strgati pipak gornje cijevi koja se spaja na posudu, 20€ štete jer se kupuje cijela cijev.
A kod sklapanja EGRa sam shvatio da nema šanse da fiksiram šelnu (koja je na kopču) nazad, pa sam letio po novu na šaraf... +20€ za malo metala.

Dakle na 236tkm odrađen:
-mali servis
-očišćen MAF, MAP i EGR, te je blindiran sa pločicom sa Alija
-novi termostat i gornja povratna cijev
-dodan OCC
-riješena tipka gepeka
-preletio sve lampe i lampice
-ukupno nekih 240-250€

Nakon svega odrađenog najbitnija stvar je da više ne baca grešku EGRa svakih 10km.
Velika stvar je i da je prestao primjetno dimiti u svim režimima, te je prestao bacati u senf mod u visokim okretajima... a i sad radi puno mirnije,, pogotovo 1800-2000 okr. di ga je malo gušilo.

Nu, evo smrada:




Popodne ću se još malo igrat sa testiranjem, jer nisam baš siguran koliko je termostat popravio situaciju...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, želim minimalizirat buduće probleme + htio sam riješiti to malo cukanje na nekim okretajima i dim.
Neznam dali je samo do EGRa ili kombinacije sa OCCom, ali problemi su za sada nestali... i dim i cukanje. Lijepo razvija okretaje od lera, neovisno o količini gasa.


To će sa FORScan premiumom. Preporuka za Vgate vLinker FS (ELM327), cca 40 eura
Još ću razmislit dal mi uopće treba, motor je dovoljno star da ne baca odmah grešku EGRa kad se blindira.
Tehnički je u 4.mj., vidit ćemo kako auto 'diše' sljedećih mjesec dva pa odlučiti
 

diegos

Well-known member
Ako je do sad prošao tehnički ovakav, vjerujem da će opet. Vidim imaš sad zanimaciju za čačkati pod haubom, bit će to dobro kad se srede sve "sitnice" 😁
Zato sam ja kupio benzinca, samo točim benzin i ulje i gas :ROFLMAO:

Sretno s autom!
 

Milosh

Test
Kod mog u Focusu (1.6 TDCI od 66kW) je EGR bio blokiran pločicom i nikad nije softverski gašen, a nikad nije bilo ni jedne greške za EGR (ni prije ni poslije). Nema on senzor za protok u EGR-u, pa zato.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ako je do sad prošao tehnički ovakav, vjerujem da će opet. Vidim imaš sad zanimaciju za čačkati pod haubom, bit će to dobro kad se srede sve "sitnice" 😁
Zato sam ja kupio benzinca, samo točim benzin i ulje i gas :ROFLMAO:

Sretno s autom!
Hvala, da... to je bila prva ideja, al dobri benzinci su stvarno nestajali kroz sat dva sa oglasa.
No nisam vezan za njega, možda ga puknem preko ljeta za neku meni smislenu cifru u oglase, pa na jesen opet probat nać benzinjaru.... otom potom.

Zaboravio sam spomenuti situaciju sa termostatom, znači novi novcati sa senzorom (GATES), antifriz i gornja cijev... a rezultat?
Temperatura više ne ide 68-75, nego 75-85c.
Kazaljka i dalje nije zabetonirana na 90, čak ni nakon dulje vožnje, ali dođe blizu.
No iskreno, tu stajem... ako ne zakuha ili procuri, više ne diram rashladni sistem.

Evo jedna u prirodnom okruženju…
 

Mrki5

Well-known member
Zaboravio sam spomenuti situaciju sa termostatom, znači novi novcati sa senzorom (GATES), antifriz i gornja cijev... a rezultat?
Temperatura više ne ide 68-75, nego 75-85c.
Šta piše na termostatu, na kojoj temperaturi otvara?
 

Mrki5

Well-known member
Piše na 83c
Meni ovo izgleda da je neispravan termostat. Ako imaš dijagnostiku zakači i prati temperaturu. Rukom gornje crevo proveri da li se greje pre otvaranja termostata, ako se greje pre otvaranja termostata, onda reklamiraj ga. Mislim da ti to sve znaš, ali nije zgoreg proveriti.1709306748.gif953267693.gif
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Antifriz je bio 'ko nov', al sam svejedno nalio novi.
Uglavnom riješeno je, ali iz trećeg pokušaja. Kaže mi ovaj u trgovini da je jednostavno sa termostatima sad tako... manje od 50% ih dolazi ispravno iz tvornice.
Neznam što da kažem, suludo mi je to....

Ok, sad kada su riješene sve mušice, auto mi je sve draži. Kroz neko vrijeme bi trebalo podloške zamjenit i amortizere gepeka, al nema žurbe.

Al sa par stvari sam baš oduševljen, s obzirom da auto ima 19 godina.
-šoferšajba je ko nova (orginalna), sa minimum tragova. A na 15 godina mlađem autu sa tri puta manje kilometara točkica koliko hoćeš i lagano se vide crte od brisača.
-sicevi su 'utegnuti'. Spužva je i dalje tvrda, orginalnog oblika, čak i bočni bubrezi. Prije mene ga je 7-8 godina vozio lik od cca 130ak kg.
-koža volana je ispolirana, ali i dalje pune debljine, bez i jedne crtice. Vjerovatno zbog toga jer je prava koža, al opet...



Na novim autima štede točno na tim stvarima, jer u salonu ionako izgleda dobro i sa jeftinim materijalima... a nikoga više nije briga kakav će bit za 10-15-20 godina.


--------------------------
E da... još jedna stvar.

Na fotki će te primjetiti da je pedala gasa u mrvicu neprirodnom položaju.

Nemogu vjerovat da sam zaboravio koliko mi se krvi napio jedan dan.

Dakle sjetim se ja da nisam filter kabine zamjenio, ok... par minuta i gotov sam. Gledam napamet, di bi mogao biti, hauba ništa, unutra ništa...
Odem na net, pogledam upute... ajme majko idiota.

Ispred suvozača treba skinut kutiju sa osiguračima, pa njen nosač, pa se nekako polomit za skinut 5 vijaka sa poklopca kućišta filtera. Odradim ja to, a kad ono poklopac neće van... cijev klime il nečega blokira pristup.
Problem je što sam čitao upute na engleskom, dakle za model za UK, sa volanom na krivoj strani.

I jbga, ja sam kriv, ajmo sa druge strane. Mislite da je nešto lakše?
Prvo treba skinut pedalu gasa... 1 od 3 šarafa je laganini, al gornja dva horor. Nema šanse sa gedorom, nego čim manji ključ i milimetar po milimetar okretat. Ruke krvave od svih oštrih rubova.
Skinem nekako pedalu... al da je baš lakši pristup, pa i nije. Još pet horor vijaka na poklopcu, dva jedva dostupna.

Otvorim to nekako, jedva isčupam stari filter... a novi ugurat je cijela avantura. Treba ga stisnut, nakosit pa pod kutom nekako mic po mic.
Nakon toga cijeli hebeni postupak unazad.

Ovo mu je vjerovatno posljednji filter kabine dok je kod mene.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh