meni su rekli pri ciscenju egr-a (1.6hdi 92ks 2013g) da ovaj motor ima vakumski egr, nije mehanicki. Mehanicki se da i popraviti i lako "remontovati" da traje narednih 10god. Kod vakumskih je malo problem sto se on moze samo "lagano" ocistiti, ali generalno se ne moze nista popraviti ako samo jedan dio ode, bas zbog drugacijeg principa rada. Ciscenje kod mehanickog je drugacije i popravi situaciju, tj moze se problem 100% rijesiti. Kod vakumskog nazalost ne.
Ja sam osjetio primetnu razliku (nije mi se palila greska, ali jeste motor stucao 3 puta pri srednjem gasu) tj poslije ciscenje nema tog stucanja sto sam prije imao, tj ima samo jedno sada, i to skoro pa se ne primjeti.
U drugom servisu su mi objasnili kako vakumski radi tacno na ovom motoru: kada se gas patosira do kraja egr se skroz zatvori i ne radi, tj nema funkciju. Sve do pola gasa on ucestvuje u ubrzanju. Bas kod ovog modela motora, vakumski ima samo 3 pozicije prije nego sto se skroz zatvori ili otvori. To trzanje (bez prijavljivanja greske na kompjuteru) je prvi znak da je prljav, jer se mjenja iz pozicije u poziciju (1-2-3 ili 3-2-1).
Kada se to pojavi, po preporuci obadva servisa (jedan se bavi samo egr-om drugi obicni servis) kad krenu malo jaca trzanja do 2000 obrtaja na srednjem i slabijem gasu vrijeme je za preventivno ciscenje, jer zamjenski vakumski egr je dosta skuplji od mehanickog, plus nema mogucnost popravke.
Mada, obicni servis (rade samo francuze) je rekao da generalno vakumski egr na ovom motoru moze dosta da traje, sporije se prlja jer je kontstrukcija i polozaj samog ventila drugaciji i oni su imali samo par slucajeva gdje se egr morao menjati. Obicnosu crijeva do i od ventila su cista, tj ne prljaju se brzo kao kod drugih modela. To isto mi je i servis za egr potvrdio, gdje crijeva bila skroz OK, a egr srednje zaprljan.
Mene je ciscenje EGR-a u Crnoj Gori kostalo 50e sa garancijom na ventil 1god, ali auto je dosta startniji i bez trzaja sa bas manjim gasom.