Nije zakon debilan nego starci koji djeci kupuju aute kao ovaj sa 150konja pa onda ginu i ubijaju druge jer nemaju ni sekunde iskustva...
Ja i dalje stojim iza svoje rečenice da je takav zakon debilan. Kao i uvijek smislili su neko rješenje koje nema veze sa pameti. Recimo Xantia sa 1.8i 16v motorom nije nikakav trkači auto. Ili još bolji primjer C5 sa istim motorom. Dapače, veoma trom auto koji najbolje vuče i ide po autoputu preko 140. Prije toga se poprilično vuče. A uzmi neki bilo koji gradski autić, zvrk sa jedva preko 1000kg i brojem konja taman ispod dozvoljene granice. Taj je puno veća opasnost. C5 je duplo sigurniji kako i za putnike, tako i za ostale sudionike nego mali gradski zvrk.
Ako su već htjeli uvoditi ograničenje u konjima/kilovatima, onda su trebali to napraviti po principu nekog limita kW/kg. To je po meni jedino logično rješnje za takav zakon.
A realno, uopće nije potreban takav zakon, nego pravilna obuka (pogledajmo na što uopće liče naše auto škole), te veoma rigorozan zakon za mlade vozače. Recimo da ako si u toj kategoriji "mladog" vozača (neovisno o starosti) možeš voziti što god hoćeš, pa i Ferrari. Ali ako te uhvate da u naseljenom prekoračiš brzinu više od 10 km/h, a van naseljenog više od 20 km/h oduzimanje dozvole, plaćanje visoke kazne i ponovno na polaganje. I da se to primjenjuje. Da vidiš kako bi svi "mladi" sigurno vozili...
Ali ne, oni zbog toga što "neki" rade gluposti i što im ne mogu staviti soli na rep donesu zakon koji nema logike, obuhvaća sve, a ti isti radi kojih je zakon donesen i dalje rade što ih je volja...
U Švicarskoj se voze samo jaki auti. A kako smiješno izgleda kad ideš po autocesti i u lijevoj i desnoj traci voze svi 100-110. I mi, sa "običnim", i oni sa zvijerima. Samo gledaš oko sebe i paseš oči, V6, V8, V12. Od 2.7 litara pa naviše. A zašto? Zato što kad te kamera snimi ti plaćaš kaznu. Nemaš mogućnosti žalbe. Uopće. Niti kod suca za prekršaje ni ništa. Ako ne platiš, na kraju godine ti ili to zaračunaju na prijavi poreza ili ti sjednu na račun. Sa kamatama.
Ja sam imao vozačku 5 godina i napravio sam 100tinjak tisuća km u tom periodu i niti sam imao prometnu niti sam platio i jednu kaznu i taj debilni zakon je donesen i mene je za nekih 6 mjeseci kačio, u smislu dok ne napunim 24 godine. Moja sestrična je tada polagala vozački i bila je starija od 24 godine i mogla je voziti što je htjela... Kreteni...
Naravno da mi nije padalo na pamet ga se uopće pridržavat i da su me kaznili žalio bih se i Bogu i vragu ako treba da ih pobijem. Kasnije su ga kao fol malo modificirali, nije šija neg je vrat.
Sad sam se samo naživcirao kad se sjetim toga.
Ljude treba poticati da što više voze, da se stekne iskustvo, na ceste postaviti logična ograničenja, a ne sačekuše i postaviti kamere. Tolerirati onih 10% ili 10km/h preko ograničenja, sve više od toga slikati i kazniti. Pa tko želi juriti nek ide na Grobnik. Tako se to radi.
A sad što se tiče Xantie. :grin: Gume na Xantiji su sve iste osim za 2.0 i jače. 185/65R15. Serije 1 su imale i 14 coli, ali tako stare serije 1 bolje izbjegavaj. Moj prijedlog? S2 sa 1.6 motorom. Trošit će ti po gradu preko 11 litara, po zimi i 13, neovisno koliko tešku ili laganu nogu imao i na to se pripremi. Ali će ti zato na otvorenoj cesti trošiti i 7 ako se potrudiš. Možda čak i manje ako si jako štedljiv i putuješ sam, bez puno stvari. Xantie su generalno poprilično pouzdani auti, samo naravno ako se pravilno održavaju. Problemi na koje možeš naići su motorić ler gasa, bobina, kontakt brava i kojekakvi prekidači. Standardni problemi s godinama. Što se mehanike tiče, odgovorno tvrdim da je tu Xantia jedan od najpouzdanijih Citroena. Motori su veoma izdržljivi i dugotrajni, jedino ako netko nije zaklao motor. Prelaze po 300 000 km bez apsolutno ikakvih zahvata. Hidraulika je veoma jednostavna (na baznim modelima), jedino je problem što se prednji amortizeri ne mogu reparirati.
Auto kad se upali mora početi sa dizanjem u roku od maksimalno dvadeset sekundi (ako prethodno nije radio par sati). Kad se visina stabilizira probaj zaljuljati auto iznad svakog kotača. Osim što ne bi smjelo biti prevelikog otpora, veoma je bitno da je mekoća na istoj osovini podjednaka. Ako je auto bilo gdje tvrd kao kamen znači da je probila membrana i da ćeš morati mijenjati barem tu kuglu. Problem je ako ne znaš koliko je tako voženo, jer dugotrajna vožnja oštećuje elemente ovjesa. Također osluškuj veoma specifičan zvuk kliktanja ili zujanja iz predjela motora. To je regulator pritiska. Ako je vremenski razmak između tih zvukova manji od 30 sekundi a auto je mekan, onda ti je vjerojatno 5. kugla loša i/ili probila. Tek u jako gadnim situacijama to može biti pokazatelj da nešto drugo ne štima, no vrlo rijetko (da negdje gubi pritisak, npr u amortizerima).
I tako, pitaj što te još zanima.