Lakii
Well-known member
Evo dio teksta koji sa pisao za kupnju BX-a ali odnosi se i na Xantiu, za hidraulicni dio:
Jos mozda za napomenuti, II serije Xantije ima i antisink ventil. To znaci da auto ne propada do poda kao stari Citroeni. Znaci ni nakon nekoliko dana ne smije se spustiti. Jedino kad sjednes u ugasen auto, pod tvojom tezinom ce se spustiti a kad upalis motor, vratiti na normalnu visinu.
Od mehanike, na prednjem kraju znaju otici uporne spone, spone letve volana i jabucice. Ako prednji kraj lupa kod naglog kretanja i stajanja - jabucice, ako lupa preko neravnina - uporne spone.
Odozada jedino treba paziti na lezajeve zadnje ruke, znaci da zadnji kotaci nisu s unutarnje strane vise istroseni nego s vanjske i da ti kotaci kad ih gledas odozada ne stoje koso / \ .
Ostale stvari kao i na drugim autima...
To ti je za prvu ruku osnovno za provjeriti od hidraulike.4. hidraulika:
- otvori poklopac rezervara LHM, umoci maramicu unutra. ulje bi trebalo biti od svijetlo do tamno zelene boje. Nikako crno, narancasto ili zuto jer to znaci da se LHM ulje ne mjenja redovito. A ono nam je jako vazno da se cijeli hidraulicki sustav ne zacepi i ne istrosi.
- idi do svakog kuta auta, dok je na normalnoj visini. pritisni karoseriju iznad svakog kotaca, sjedni na nju i ostani sjediti . auto bi trebao potonuti pod tvojom tezinom i onda se nakon nekoliko trenutaka SAM vratiti na normalnu visinu dok ti jos uvijek sjedis na njemu. Zadnji kraj bi tako trebao potonuti skoro do poda! Ako auto ne potone, nego je tvrd, znaci da ima praznu kuglu(e). Ne nesjedaj da ju samo treba napuniti plinom nego da ti treba nova/polovna i racunaj da moras kugle uvijek mjenjati u paru!
- centralna kugla: cut ces kliktanje svakih nekoliko sekundi ili cak do svakih 30-ak sekundi i vise. sto duze traje interval izmedu kliktanja, to je hidraulicki sustav ispravniji. Ako je kliktanje svaku sekundu dvije, nije dobra vijest! moze biti samo da je centralna kugla prazna ali i da je ostatak hidraulickog sustava istrosen. Ako je kliktanje stalno, probaj auto spustiti na najnizu visinu. Ako se interval produzi, znaci da autu propustaju amortizeri. Probaj stisnuti kocnicu. ako regulator pocne stalno kliktati, znaci da je otisao kocioni ventil.
- servo: mora raditi ravnomjerno, bez trzaja i zapinjanja.
- spusti auto na najnizu visinu. kad se spustio stavi ga na najvisu visinu. trebao bi se dizati tecno, bez trzanja i zapinjanja i ne prespori, nikako ne duze od 30-ak sekundi!
- naravno, malo pogledaj ispod i okolo auta, kaoserija i dijelovi nigdje nesmiju biti mokri od ulja
Jos mozda za napomenuti, II serije Xantije ima i antisink ventil. To znaci da auto ne propada do poda kao stari Citroeni. Znaci ni nakon nekoliko dana ne smije se spustiti. Jedino kad sjednes u ugasen auto, pod tvojom tezinom ce se spustiti a kad upalis motor, vratiti na normalnu visinu.
Od mehanike, na prednjem kraju znaju otici uporne spone, spone letve volana i jabucice. Ako prednji kraj lupa kod naglog kretanja i stajanja - jabucice, ako lupa preko neravnina - uporne spone.
Odozada jedino treba paziti na lezajeve zadnje ruke, znaci da zadnji kotaci nisu s unutarnje strane vise istroseni nego s vanjske i da ti kotaci kad ih gledas odozada ne stoje koso / \ .
Ostale stvari kao i na drugim autima...
Sve I. serije su imale 14" osim 2.0 i jacih!JGume na Xantiji su sve iste osim za 2.0 i jače. 185/65R15. Serije 1 su imale i 14 coli, ali tako stare serije 1 bolje izbjegavaj.