Ispiranje sustava kod zamjene rashladne tekučine

Citraš

New member
Pozdrav!

Uskoro mijenjam zupčasti remen na xsari 1.6 16v a vrijeme je i za novu rashladnu tekučinu.
Namjeravam koristit antifriz total supra umjesto dosadašnjeg klasika zbog dosta duže trajnosti u odnosu na klasični.
Zanima me da li če vađenjem vodene pumpe isteći i sva tekučina iz sustava jer nije dobro da su pomješani i u najmanjoj količini.
Jedini razlog promjene tipa antifriza je u tome da ga ne moram mijenjate svake 2-3 godine jer supra (G12) može 5-6.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A uvijek nešto sitno ostane u bloku, ali imaš i problem kilera grijanja koji je niža točka.
Najbolje ti je da prije zamjene ispereš sistem dok ne ostane samo čista voda. Pa to izbaciti i novi antifriz nutra.
 

zacko

Member
Ja da to radim, odštekao bih cijevi koje idu u mali kiler kod motora i šlaufom bih isprao kiler, isto tako bih pokušao isprati kiler motora, te kada zamjenim pumpu isperem motor, nakon toga bih sve vratio natrag i stavio vodu te tako ponovo isprao cijeli sistem. nakon toga usipao novi antifriz. Dosta je to posla
 

DS9

Active member
Jedini razlog promjene tipa antifriza je u tome da ga ne moram mijenjate svake 2-3 godine jer supra (G12) može 5-6.
Ako ćemo striktno, ono što se naziva g12 i jeste za nekih do 3 godine promene, ali GlescElf/CoolElf Auto Supra i nije g12 - nego g12++ tj. dugotrajni antifriz koji zadovoljava VW TL-774 D/F/G.

Dakle u vozilima kojima je proizvođač propisao da antifriz na bazi tog odobrenja može da se koristi do 5 godina (ili više). Kod citroena tj PSA je drugačija priča prvenstveno zbog specifičnih ugovornih obaveza koje on ima sa nemačkim BASF-om, kao i sa Totalom - pa zato ovaj antifriz i nema citroenovo odobrenje.

Ipak, iskustveno je poznato da je CoollElf/ClacElf odlično rešenje za novije citroene - a ja sam sve ovo pisao iz razloga da iako sa tim antifrizom može da se zaboravi na njega za nekih oko par godina, ipak je zgodno nešto ranije ga promeniti, ako se želi auto zadržati u dobrom stanju duže vreme.

Servisna procedura provere antifriza najpre podrazumeva proveru pH jer ona opada vremenom pa je bitno da antifriz ne bude kiseo jer bi to značilo da su potrošeni inhibitori korozije.

Suština priče - posle oko 4 godine bi mogao i bez detaljnijeg ispiranja da ponovo zameniš sa novim rastvorom Supra, naravno ako i tada postojeći ratsvor bude bistar a kakav će najverovatnije i biti. Nekih 6 godina bi već moglo da bude eventualno problematično.
 

Citraš

New member
Hvala svima na savjetima.
Razmislit ču dali isprati sistem i ulit supru ili nastavit sa klasikom uz izmjenu svake 2-3 godine.
Bojim se da prilikom ispiranja zagrijanog motora hladnom vodom dolazi do lošeg djelovanja na strukturu materijala pa je bolje izbjegavat.
 

Lix

Active member
nema potrebe da motor bude zagrijan dok se ispire, može samo naštetit, nije to ulje da je potrebno zagrijat motor da bi se dobio veći viskozitet i da se lakše ispusti :)
 
Na vrh