Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić
Pitanje: Imam Citroen Xsaru 1.4 HDi iz 2003. s prijeđenih 117.000 km. Odnedavno je motor počeo raditi nemirno, a kod dodavanja gasa mijenja zvuk, koji postaje piskutav, te počinje dimiti. Kad se zagrije, problemi gotovo nestanu.
Stjepan V.
Odgovor: Kad se uz nemiran radu praznom hodu i kod hladnog motora mijenja zvuk motora pri naglom dodavanju gasa, riječ je o ozbiljnijem kvaru. Vjerojatno je izgorio jedan ili više ispušnih ventila, te će trebati skidati glavu motora i izmijeniti ventil (ventile). Ovisno o stupnju istrošenosti, trebat će doraditi ili izmijeniti sjedišta ventila. Preporučljivo je izmijeniti i zupčasti remen, zajedno s napinjačem i pratećim valjkom, te očistiti, odnosno izmijeniti brizgalice. Riječ je o osrednje trajnom common-rail dizelašu, kojeg proizvode PSA i Ford.
Pitanje: Imam Citroen Xsaru 1.4 HDi iz 2003. s prijeđenih 117.000 km. Odnedavno je motor počeo raditi nemirno, a kod dodavanja gasa mijenja zvuk, koji postaje piskutav, te počinje dimiti. Kad se zagrije, problemi gotovo nestanu.
Stjepan V.
Odgovor: Kad se uz nemiran radu praznom hodu i kod hladnog motora mijenja zvuk motora pri naglom dodavanju gasa, riječ je o ozbiljnijem kvaru. Vjerojatno je izgorio jedan ili više ispušnih ventila, te će trebati skidati glavu motora i izmijeniti ventil (ventile). Ovisno o stupnju istrošenosti, trebat će doraditi ili izmijeniti sjedišta ventila. Preporučljivo je izmijeniti i zupčasti remen, zajedno s napinjačem i pratećim valjkom, te očistiti, odnosno izmijeniti brizgalice. Riječ je o osrednje trajnom common-rail dizelašu, kojeg proizvode PSA i Ford.