Je li bi opet kupili dizelski motor?

Je li bi opet kupili auto s dizelskim motorom?

  • Da, svakako.

    Votes: 16 64,0%
  • Ne, ne bih.

    Votes: 5 20,0%
  • Ne znam.

    Votes: 4 16,0%

  • Total voters
    25

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Jedna mala anketa za sve vozače na dizelski pogon. :)

Što znamo?
- Dizel je postao skuplji od benzina;
- dizelski je motor i dalje učinkovitiji motor i troši manju količinu goriva;
- ispušta manje CO2, ali 4x više NOx (dušikovih oksida) od benzinca.

Što ne znamo?
- Buduće kretanje cijene dizela.
- Stav EU i nacionalnih vladâ oko možebitnog uvođenja "eko poreza" zbog emisije NOx na dizel.
- Stopu pada vrijednosti automobila s dizelskim motorom u odnosu na benzince.

(slobodno nadopunite gornje stavke kroz odgovore dolje u temi, pa ću ih dodati u svoj post)

Glasujte i u anketi na vrhu teme. ;)
 

La Marche

Iskreni optimist
Ne znam. Ovisi kakvi će biti motori u automobilu koji mi bude tada odgovarao.
Prednost bih dao hibridu. Benzin ili diesel, svejedno.
 

sir.Oliver

Well-known member
a mislite li da je hibrid ili čak elektro " čistiji " od klasičnih motora ?

ja mislim da nije , da su " prljaviji " .... jer , koliko se štetnih materija ispusti u atmosferu dok se dobije jedan kW el. energije ? koliko se " prljavštine " produkuje dok se napravi jedan akomulator ? o čemu je onda sve ovo ? naravno o lobiju i o lovi .... ništa drugo , samo lova ... kako što lakše i što više zaraditi .....
što mislite , zašto se postavljaju nerealni uvjeti , takozvane " Euronorme " ....
 

Phantom

Drajver
modna muha i mediji sa ekologijom, najnoviji dizeli ispuštaju manje štetnih tvari nego benzinere, imao sam i bencinera ali više se ne skidam sa dizelaša
 

Cutac

Prèkaroš
a mislite li da je hibrid ili čak elektro " čistiji " od klasičnih motora
Hvala :)
Rijetko kada netko zapravo zna činjenice.

Proizvodnju auta na stranu(tvornice, vlakovi, brodovi, postrojenja koja izvlače rudu i prerađuju, ...), samo da se proizvede struja, zagadi se poprilično.
Jedan Prius od kada diler vidi uplatu do kada kupac prvi puta upali auto zagadi više nego prosječan turbobenzinac u 100 tisuća kilometara.
Još onda proizvodnja struje nije baš ekonomična, ali naravno, to paše "gazdama".

Da se po svijetu postave solarni kolektori i vjetrenjače(i neka naprednija rješenja koja mogu koristiti toplinsku energiju ili morske struje), druga bi priča bila. Kad već nemamo ljudi, zamislite da se Slavonija popuni solarnim kolektorima, Velebit i Dinara vjetrenjačama i recimo da se stave sol. kol. na Pag.
Pa bokte hebo, di bi nam kraj bio? Proizvodili bi više električne energije nego što se konzumira. I da svaka država to napravi, da se napravi mreža skladištenja i dostave električne energije, pa živjeli bi kako su to zamišljali ljudi u 80-ima da će biti 2020.
Ali, naravno, di je tu zarada? Svakako se treba uložiti u to, ali ne može se onda stanovništvu nabiti ogromna cijena el. energije. A isto tako ne može se uložiti i ništa ne vidjeti od toga, otkud onda Kolindi lova za osobnog trenera? :)

Da su električni auti zaista čisti i da imam love, imao bih barem gradski električni. A kad "pravi" auti budu imali domet veći od 700 kilometara i kada brze punionice budu dostupne kako bog zapovijeda, onda bih dobro razmislio o "Tesli".


A do tada, jel bih uzeo dizela?
Jedino ako je džaba, pa da ga prodam :)
 

Doomsday

U prolazu...
Jaaaako dobra rješenja praktički već postoje, možda nije 100% dovedeno do kraja, ali može se...

Kao recimo ovo rješenje...

http://www.solarroadways.com/

Ne treba tražiti površine za postavljanje panela, iskoristi se već postojeća površina cesti i auto puteva, koja je inače beskorisna za bilo što drugo...

Osim što proizvodi struju, uštedi se na održavanju horizontalne signalizacije, sve je LED, nema potrebe za bojanjem... Održavanje je jednostavno, kad rikne jedan modul zamijeni se novim...

U hladnijim područjima nema nikad problema sa snijegom i zaleđivanjem kolnika, nema uopće potrebe za zimskim gumama...

Što je zemlja razvijenija i ima veće potrebe za strujom, ima i veću mrežu cesta koje ju mogu proizvodit...

Jedini problem, početno ulaganje je ogromno, nema šanse brzo obrnit lovu, nema profita...

Ja osobno samo na takav način vidim mogućnost da uistinu zažive električna auta u količini koja se najavljuje kao potrebna i dobra, jer bez tako nečega nema ni blizu dovoljno el. energije za pogon svih tih el. vozila...

A i svima bi bilo bolje tako...

Valjda...

:D
 

sir.Oliver

Well-known member
ja osobno imam i benzinca i dieselaša .... ipak , diesel je bolji ( iako je 15 god stariji ) ... ide ko mina , 271000 aktualnih ( obrisane neznam )... 10 god je kod mene i jedino što sam na motoru uradio je zamena grejača . ( ulje i filtere ne računam - potrošni materijal)
 

Cutac

Prèkaroš
Dooms, da, postoji koncept, ali problem je sto se ne provodi u praksi. A niti nece jer, bas kako si rekao, tesko je brzo obrnuti lovu.

Vase visocanstvo, auto jel ide ili ne ide je relativno. :p
Vozio sam svasta, ali nista ne ide kao 540i. Atmosferski V8 koji puca od snage, pogotovo na nizim okretajima.
Usporedio bih ga sa W211 420CDI koji isto trga cestu ispod sebe, ali zbog turbine mu fali tog osjecaja sirove snage.
Ovaj 540 od 280 konja ostavlja dojam jacega motora nego 2.0 TFSI sa 390.
Da usporedim dva auta koja su mi friska. Moj dragi VTS i burazov 2.0 163 konja iz Insignije. Opelijander ide, nema dileme, ali od pritiska na gas do pokretanja prodje previse vremena. U normalnoj voznji mi je ljepse voziti atmo benzinca, pa makar na 3000 okretaja umjesto 2000 dizelskih.

A turbobenzinci... E tu dolazi problem turbo rupe. Prednosti TB nad TD su okretaji i zvuk.

No ono gdje bih dobro razmislio o turbo dizelu umjesto atmo benzinca je kategorija 70-90 konja. Ti benzinci se stvarno moraju derati da bi isli. Koliko god da dizel ruznije zvuci, barem se ne dere toliko.
Recimo 1.2 Panda i 1.4 dizel Fiesta. Fiesti dajem prednost.

Ali nista ne moze nadmasiti atmosferski motor(osim ako pricamo o S2000 i VTEC ekipi) u svakodnevnoj voznji.

Jedini dizel koji ima podnosljivu turbo rupu(malu) je V6 TDI(2016.), ali to je vec velika riba.
 

bbozak

Active member
Sad je prijelazno razdoblje, mislim da neće dugo trajati, u međuvremenu, nadrapat će obični korisnici jer mi sve smrdi da će kroz dvije tri godine, nestati i klasičnog benzinca, nego će sve bit hibrid il neka kombinacija sa strujom, pa eto novih zanimacija za servisere...

Dizel će se vjerojatno ipak zadržati, jer ko zna kako će se trendovi razvijati i kad opet može "biti u modi" i zbog čega, ionako svi ovi sad Euro 6 i noviji nisu sporni, dosta se kod nas napuhava oko toga, ne vidim kako će tipični švabo svoj Audi dizel mijenjat za neki mlinac za kavu, ako mora radit veliku kilometražu...

Vrlo vjerojatno kroz koju godinu, entry level modeli će bit krš s tri cilindra i 80ks, a svaki jači će imat nekakav elektro sistem nadodan, ko što se krenulo trpat sve one eko dodatke na dizel, filter ovaj, onaj, pa UREA sistem, tako će nabijat elektromotore na sve, od Fabije do Dacie.... Hoš Golf benzinca? E nema više čisto na benzin....
 

Cutac

Prèkaroš
mlinac za kavu, ako mora radit veliku kilometražu
Tako je i 1.6D u Golfu 2 bio mlinac u odnosu na tada velike motore sa više cilindara, a eno ga besmrtan je :whistling:

Ja osobno nemam ništa protiv 3 cilindra, samo ako je motor dobar. A broj cilindara ne uvjetuje kvalitetu motora, inženjeri uvjetuju.
 

bbozak

Active member
Ma i na njih će počet trpat struju ko što sad svaki auto ima start stop, sutra će imat i elektromotor...

Ok je mlinac, za te lagane aute, što je s ovima preko tone i po? Više nikog ne zanima potrošnja, mislim SUV je sve samo ne aerodinamičan. BTW Mazda radi zanimljive nove benzince!
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Tamo početkom stoljeća nas se strašilo da će tekućih dinosaura iliti nafte biti za još cca 10 godina. Do danas smo naučili ta to baš i nije tako.

Danas svi zvone o kraju dizela, ali su još uvijek tu, proizvode se, kupuju... Uglavnom mislim da će priča o nestanku dizel motora završiti kao i ta o nestanku nafte. Dosaditi će ljudima priča i život će se nastaviti.

Kao i priča o EVima... polako i to umire. Norveška smanjuje poticaje, Tesla je u većim govnima svaki dan. A što se VWa tiče i njihovog masovnog prelaska na struju... dajmo im koju godinu pa da vidimo kakvu su prevaru u svom stilu tu upakirali :)

Kad fuzijom počnemo dobivati struju i kada se nađe neki novi revolucionarni način skladištenja el. energije možemo početi pričati o globalnom prelasku na EV. A to je udaljeno, pa minimalno dva-tri desetljeća, ako ne i više.

Da se vratim na dizele. Odgovorno tvrdim da će ih recimo 2030. biti brdo na cestama.
Za komercijalna vozila nema baš neke alternative. Ali niti kod osobnih auti nije neka bajna situacija.

U prošlih deset godina nema nikakvog gospodarstvenog niti ekonomskog napretka, prosječni auto je star 14-15 godina. Nema nikakvih indikatora koji bi rekli da će biti bolje, tako da je logično pretpostaviti da će i te 2030. biti slično. Auti proizvedeni 2015.-2018. će biti prosjek na našim cestama. Dakle brdo dizela.
Mogu li uopće ti prenapregnuti 1.0 3cyl benzinci istrpiti 15 godina vožnje? Mislim da nemaju neku veliku šansu, možda samo kakve rijetke statističke anomalije.

Benzinci su dobili svoj DPF, dvomasene, imaju turbine, skupe injektore i prokleti DI.
Gdje je sada onda prednost u pouzdanosti i jeftinijem održavanju naspram dizela?
Nigdje. Dizel je u prednosti jer koristi te tehnologije duže pa su sigurno na višem stupnju razvoja i integracije s motorom, ali možda i bitnije - dolaze većinom u klasičnoj konfiguraciji sa 4. cilindra. I uz sve to i dalje troše manje goriva od benzinaca.

Po meni je na današnji dan u većini slučajeva dizelski motor dugoročno bolja kupnja - dakle da, kupio bih opet dizela.

A broj cilindara ne uvjetuje kvalitetu motora, inženjeri uvjetuju.
Ne slažem se. Trocilindarski motor je po svojoj prirodi problematičan i da ga pustiš na tržište moraš riješiti njegove urođene probleme.
Svaki broj cilindara ima neke svoje karakteristike. 3cyl je valjda najgora moguća kombinacija.

Al eto, jeftin je u proizvodnji, idrži dvije tri godine garancije i odgovara jednokratnoj prirodi modernog gospodarstva.
 

charllie

Active member
Neznam dali inzinjeri razmisljaju o hibridnom parnom stroju:angel:,recimo plinom grijes vodu i eto snage netreba ni getriba, a na struju kratke relacije.Znam da je u njemackom Autobildu pre nekih 10 let pisalo oliku koji je u Opel stavil parni stroj.Imal je do posla 60km a veli da je nalozil vatru 15 min prije.Jos su mu na slici virila drva iz gepeka.:D
Inace nalukavam C 5-ice s 1.6 thp motorom,zna lineko iz prve ruke kak se pokazali motori i potrosnja.
 

Franz

Well-known member
koliko se štetnih materija ispusti u atmosferu dok se dobije jedan kW el. energije ? koliko se " prljavštine " produkuje dok se napravi jedan akomulator ? o čemu je onda sve ovo ? naravno o lobiju i o lovi
Kao i kod većine stvari koje poznajemo, pitanje je koncentracije, odnosno omjera. Nije isto jel imaš industrijsku zonu koja ispusti toliko i toliko tona u zrak 20 km od stambenih četvrti, tj. naselja ili 50 tisuća auspuha koji isto toliko u X vremena izbace drito među ljude u gradovima.

Evo jedan banalan primjer, kad smo živijeli na periferiji grada, bijele zavjese u stanu su nam bile čiste i po sedam-osam mjeseci. Sad živimo u centru, praktički, i zavjese posive, da posive, (!) u dva mjeseca. Ne kažem da mi zastore prljaju dizelski motori. :) Samo navodim relaciju koncentracije smoga i zagađenja.
 
Na vrh