Tamo početkom stoljeća nas se strašilo da će tekućih dinosaura iliti nafte biti za još cca 10 godina. Do danas smo naučili ta to baš i nije tako.
Danas svi zvone o kraju dizela, ali su još uvijek tu, proizvode se, kupuju... Uglavnom mislim da će priča o nestanku dizel motora završiti kao i ta o nestanku nafte. Dosaditi će ljudima priča i život će se nastaviti.
Kao i priča o EVima... polako i to umire. Norveška smanjuje poticaje, Tesla je u većim govnima svaki dan. A što se VWa tiče i njihovog masovnog prelaska na struju... dajmo im koju godinu pa da vidimo kakvu su prevaru u svom stilu tu upakirali
Kad fuzijom počnemo dobivati struju i kada se nađe neki novi revolucionarni način skladištenja el. energije možemo početi pričati o globalnom prelasku na EV. A to je udaljeno, pa minimalno dva-tri desetljeća, ako ne i više.
Da se vratim na dizele. Odgovorno tvrdim da će ih recimo 2030. biti brdo na cestama.
Za komercijalna vozila nema baš neke alternative. Ali niti kod osobnih auti nije neka bajna situacija.
U prošlih deset godina nema nikakvog gospodarstvenog niti ekonomskog napretka, prosječni auto je star 14-15 godina. Nema nikakvih indikatora koji bi rekli da će biti bolje, tako da je logično pretpostaviti da će i te 2030. biti slično. Auti proizvedeni 2015.-2018. će biti prosjek na našim cestama. Dakle brdo dizela.
Mogu li uopće ti prenapregnuti 1.0 3cyl benzinci istrpiti 15 godina vožnje? Mislim da nemaju neku veliku šansu, možda samo kakve rijetke statističke anomalije.
Benzinci su dobili svoj DPF, dvomasene, imaju turbine, skupe injektore i prokleti DI.
Gdje je sada onda prednost u pouzdanosti i jeftinijem održavanju naspram dizela?
Nigdje. Dizel je u prednosti jer koristi te tehnologije duže pa su sigurno na višem stupnju razvoja i integracije s motorom, ali možda i bitnije - dolaze većinom u klasičnoj konfiguraciji sa 4. cilindra. I uz sve to i dalje troše manje goriva od benzinaca.
Po meni je na današnji dan u većini slučajeva dizelski motor dugoročno bolja kupnja - dakle da, kupio bih opet dizela.
A broj cilindara ne uvjetuje kvalitetu motora, inženjeri uvjetuju.
Ne slažem se. Trocilindarski motor je po svojoj prirodi problematičan i da ga pustiš na tržište moraš riješiti njegove urođene probleme.
Svaki broj cilindara ima neke svoje karakteristike. 3cyl je valjda najgora moguća kombinacija.
Al eto, jeftin je u proizvodnji, idrži dvije tri godine garancije i odgovara jednokratnoj prirodi modernog gospodarstva.