Kako koristiti/uključiti tempomat (cruise control)?

Marko85

New member
Kako uključiti cruise control, odnosno kako se točno koristi tempomat?

Postoji dugme ON i OFF, koje nakon što pritiskanjem uključim na ON održava željenu brzinu. To je OK.

Međutim, zanima me zbog čega mu se tempomat pomera gore-dole, odnosno napred-nazad?

Auto je C5, 1.8 16v iz 2002. godine.
 

Randy5

Active member
Bok. Pretpostavljam da je tempomat ispravan; jedna od funkcija je "resume", tj. kad ga jednput podesiš na odr.brzinu i isključiš s tom funkcijom (najčešće prema sebi) ga ponovno uključiš na istu brzinu vožnje. Gore - dolje je najčešće fino podešavanje brzine za jedan km više ili manje bez dodirivanja nožnih papuča a pretp. da ga s "od sebe" isključiš.Naravno, isključi se iz sugurnosnih razloga ako stisneš kočnicu ili kvačilo. To su iskustva iz kamiona ali svi tempomati imaju iste funkcije.

Mali ispravak. Jedna je funkcija "set". S tom ga funkcijom podesiš na trenutnu brzinu vožnje bez obzira kako je bio prije programiran
 

Randy5

Active member
Nema veze.Svaki tempomat radi na isti princip.Ima "+,-,set i resume".Nekad su plus i set odn. minus i set na istoj tipki.Najbolje je to probati na autocesti. Konkretno za C5 ne znam.
 

Profiler07

Well-known member
meni od nedavno izbacuje gresku i na tempomatu i na limitatoru...radio sam skoro kalibraciju esp senzora da nije zbog toga ovo prestalo da radi!kad hocu da ukljucim bilo koji od ova 2 izbaci gresku speed cruise control fault...sta da radim?
 

Automatic

Well-known member
Imal sam sličan problem kad sam naglo zakočio mercedesom ond ami se upalio BAS system,a automatski mi prestao raditi limitator itempomat.E sad kod toga postoji problem u prekidaču štopa,ako je automatic ima još možda koji el prekidač na kočnici,ili jedan ventil u ABSu.STVAR može biti i u žarulji od štop svijetla .MAlo prekontrolirati te stvarčice i probati lagano kvrcnut nečim metalnim po ABSu.Ako ste mijenjali žarulje ili prekontrolirati da nije štop žarulja pregorila
 

Profiler07

Well-known member
nisam mijenjao zarulje nego sam bio sklizno sa ceste sa autom i tad mi se upalio ASR-ESP fault i onda sam promjenio glavcinu,diskove i disk plocice i radio kalibraciju esp senzora i poslije toga ne mogu da upalim tempomat...nije automatski mjenjac
 

Profiler07

Well-known member
u subotu isao na dijagnostiku i daje gresku prekidaca stop svjetla,promjenim njeg i nema vise da pise cruise control fault ali sada nikako ne reaguje kad ukljucim cruise...jednostavno ja kad ga upali i hocu da podesim brzinu nista se ne desava...jel neko imao slican problem???
 
Da ne otvaram novu temu.

Ugradio sam ručicu za tempomat kod volana.
Nabavio sam prekidač koji bi trebalo da ide pored prekidača štop svetla. Ovaj prekida za razliku od prekidača štop svetla koji spaja vodove...

Na netu se spominje varijanta sa jednim (samo prekidač štop svetla) i sa dva prekidača na kočnici.
Prvi problem je što ispod volana nema kablića za taj dodatni prekidač.
Možda na ovom modelu ne treba taj prekidač. Ne znam.
Jedino sumnjivo što pronađem kod osigurača su odsečene 4 žice. Sve iste, sa brojem 6914.

Na netu se takođe negde spominje aktiviranje tempomata dijagnostikom na jednom mestu, a negde na dva mesta...
Navodno Injection i BSI

Sa Lexijom jedino što uspevam je uspešno testiranje tastera na ručici. Ona je prepoznata i ispravna.
A aktiviranje tempomata ...... nigde ni za lek..... :(
 
Na vrh