Kako ukloniti ENC nosač sa vjetrobranskog stakla?

Jose

predsjednik države
Na autu mi je došao zalijepljen nosač za TAG (za elektronsku naplatu cestarine).
Nalazi se iza retrovizora, pa mi nije toliko smetao dosad.
Međutim, nedavno sam kupio BH verziju, pa mi sad smeta da stoje nalijepljena 2 nosača jedan do drugog (nisu isti).
Ima li neko sredstvo za skidanje toga, a da ne vučem na silu, da ne bi puklo staklo?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, stakloper... i najlakše onda namočit s tim i žiletom
dole. Neće ništa bit staklu ;)
 

Cutac

Prèkaroš
Da, staklo-folija-staklo, a to staklo je kaljeno.
Kad kalis nesto, povecavas mu tvrdocu, a staklo kada se kali, dobije se visa tvrdoca nego sto je tvrdoca skalpela.
Neces ga ogrebati, osim ako je neko kinesko za 150, kuna.

A folija sluzi tome da se staklo ne raspe, nicemu drugome.

Kaljeno staklo je otporno na ogrebotine i udarce(tj. Kaljenjem se poveca otpornost), ali mu pada cvrstoca, dakle kad ga savijas lakse pukne.

Staklo na mobitelu ti je kaljeno i laminirano. Kaljeno da se teze grebe, laminirano da te ne posijece ksd pukne.

Ako staklo brutalno izmasakriras predmetom vece tvrdoce(i to znatno vece, poput dijamanta), onda ce popucati.
 

visaluteju

Well-known member
Potvrdjujem Cutacovu pricu, kada sam mjenjao sajbu na svom c4 momci su mi rekli da mogu sve naljepnice skidati žiletom, pod što otrijim kutom, skoro pa da ga priljubim uz staklo.

Kada sam ih pitao mogu li tako izgrebati šajbu demonstrirali su mi da joj ništa ne može biti i počeli grebati po njoj nožem za silikon na šta sam se sasr*ao i uhvatio za glavu jer su to baš radili divljački i bezosjećajno :) Naravno ništa joj nije bilo, kasnije sam tako i poskidao sve stare naljepnice bez problema
 

tomica0308

Well-known member
Inace radim u firmi koja se bavi staklom. Imamo laminirano i pec za kaljenje al nikad nismo culi da se laminirano staklo kali jer bi se folija otopila. Pec doseze temp do 600stupnjeva. Ovisi dal kupac oce tvrdo staklo ili bas kaljeno sigurnosno(tamo di se rastepe u miljun komadica).
Nije tocno da lakse kaljeno puca. U firmi isprobavamo svaki dan testove i kaljeno izdrzi da se izvine kao vrba i nis joj nije a obicno staklo malo jace trzni kad nosis i puca.
 

Cutac

Prèkaroš
laminirano staklo kali jer bi se folija otopila.
Koliko ja znam, staklo zakališ i onda laminiraš.
Ovisi dal kupac oce tvrdo staklo ili bas kaljeno sigurnosno(tamo di se rastepe u miljun komadica).
Koja je razlika između tvrdog stakla i kaljenog sigurnosnog? Ja koliko znam staklo kada kališ, postane tvrdo, a nuspojava je to "rasipanje".
Jer laminirano staklo može biti i kaljeno i ne kaljeno, laminirano staklo je staklo od više slojeva stakla. Sad jesu ti slojevi kaljeni ili nisu, manje je bitno.
Nije tocno da lakse kaljeno puca.

Da, moja greška! :)
 

tomica0308

Well-known member
Tvrdo staklo mozes stavit na vrata od kamina (vatrostalno) i recimo staklo 1x1m nesmije puknut na vise od 5 il 6 komada. A kaljeno staklo dobijes tvrdocu,čvrstoču i kad se staklo razbije i stavis jedan okvir ko za slike 10x10cm na razbijeno staklo i nesmije bit manje od 30komadica u tom okviru. Ima tu caka. Ali za:cenzura::cenzura::cenzura:ano je to. Za svako staklo se test radi. I da su laminirana stakla kaljena dok ti doleti kamen nebi ti ostala samo rupica nego bi cijela ispucala ili dok se vjetrobransko razbije samo crta, a to je nemoguce ak je kaljeno. :)
https://automobili.hr/novosti/clanak/razlika-izmedu-kaljenih-i-laminiranih-stakala.
 

goranpo

Member
Vjetrobran NE SMIJE biti od kaljenog stakla ni u kom slučaju. Kaljenjem se dobiva višestruko čvršće i tvrđe staklo, a u slučaju prometne nesreće kad dođe do udarca glavom o staklo cilj je da pukne staklo a ne glava.
 

Blaster

New member
Nije teško kako se čini. Uzmi nosač i povlači lagano, ali ne sasvim okomitom osom prema staklu. Lagano ga okreći lijevo desno, i vuci prema dolje. Ja sam skinuo tako, pa mi je ostalo i ljepilo na nosaču a ne na staklu.
 
Na vrh