Klima uređaj na Grande Picassu II

Pankoz

Active member
Na mom Grande Picassu ne radi hlađenje kako treba pa sam danas otišao u jedan "viđeniji" servis koji se bavi sa održavanjem i ugradnjom klima uređaja u vozila.
Međutim tu sam se neprijatno iznenadio jer oni nemaju aparaturu adekvatnu za ovaj najnoviji gas pod oznakom R1234yf.Tu mi rekoše da je taj gas 4-5 puta skuplji od ovog koji je najviše rasprostanjen po našim automobilima :mad:.
Da li je neko dopunjavao taj gas u sistem za klimatizaciju i koliko ga je to zadovoljstvo koštalo?
Nešto definitivno ne štima na mom Grandiši jer klima ne hladi,što joj je osnovna funkcija.Da li se već neko susretao sa sličnim problemima sa tim "novim" gasom?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nekako mi se čini da brzo klime popuštaju s tim novim ''eko'' plinom.
Ali koliko sam čitao po netu, moguće se prebaciti na stari plin... samo treba nać majstora koji ima volje, znanja i adaptera
 

Pankoz

Active member
Negde pročitah da prebacivanje na stariji gas može da prouzrokuje štetu na kompresoru i ostalim komponentama sistema.E sad koliko je to tačno,valjalo bi da čujemo iskustva od nekoga ko je to već uradio.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ja baš čitao suprotno, jedino se i ulje obavezno mijenja.
No bilo bi dobro čuti konkretna iskustva, ali još su rijetka s obzirom da su u pitanju noviji auti
 

KPoslon

New member
Evo ja sam prošle godine radio servis klime s tim plinom. Nije jeftino, cca 1200 kuna punjenje. Navodno potpuno nepotrebno, postoje adapteri za stari plin. To su mi naravno kasnije tek rekli :)
 

Pankoz

Active member
Uspeo sam doći do jednog renomiranijeg servisa koji se bavi isključivo rashladnim uređajima.Problem sa klimom je rešen :whistling:.
Naime,da bi se pristupilo defektaži kvara klima uređaja,ceo prednji kraj Picassa je morao biti raskupusan.To je oduzelo majstoru dosta vremena,što će se pokazati na kraju da je vreme utrošeno na sve oko popravke iznosilo tačno pola cifre od krajnjeg računa (takozvane majstorske ruke).
Prilikom dijagnosticiranja sistema,radni pritisak je bio oko 1 bar,pa je majstor odmah posumnjao da je negde u celom sistemu mala "rupica" jer nije komplet iscureo sav freon.Kvar je pronađen i bio je u pitanju semering na kompresoru klime (negde sa unutrašnje strane kompresora).Semernig je zamenjen kao i komplet gumica kvačila na kompresoru.Usput su detaljno oprana oba hladnjaka kad je već sve bilo komplet rastavljeno i moglo se hladnjacima lepo prići.
Na moj zahtev urađen je metrrofit,tj zamenjen je freon 1234yf u freon R134a uz pomoć odgovarajućih adaptera.Samim tim je zamenjeno kompatibilno ulje u kompresoru sa tim "starim" freonom.
Odlučio sam da se klima u Picassu vrati sa tog novog ekološkog i jako skupog freona u freon koji je još uvek mnogo zastupljeniji u auto iondustriji,i mnogo je jeftiniji.Samo punjenje sa R134a freonom je koštalo 35 E za količinu od 450 gr gasa.Da sam ostao na tom "ekološkom" freonu,samo punjenje bi koštalo od 250 E pa naviše.
Nadam se da će sada sve da radi kako treba i da sam miran bar 2-3 godine što se tiče klima uređaja u vozilu.

DA pokušam i da ubacim koju fotografiju:







 

Pankoz

Active member
Ne znam zašto tako misliš?On je to tako obeležio da kad Picasso promeni vlasnika i bude bilo potrebe da se nešto radi oko klima uređaja da se zna da je u sistemu promenjen freon.Sa moje tačke gledišta,vrlo korisna informacija.Kao i što je zapisana kilometraža kada je promenjen zupčasti kaiš.
 

Milosh

Test
Vjerujem da je bijelivuk mislio na to što je kilometraža od velikog servisa napisana markerom, što jeste seljakluk.

Ovo za plin je i po meni profesionalno obilježeno, čak me iznenađuje što ima naljepnice za to. Sad da li je retro ili metro, u to nećemo. Možda i jeste baš metro. :)
 

nedimsel

New member
Pozdrav,
na svome c4 GP 2014 godina bi trebao dopuniti klima uredjaj. Cini mi se da slabije hladi nego inace. U jednom citroen servisu su mi rekli da je nadopuna cca 140EUR-a, jer se radi o novome skupljem plinu 1234yf . U drugome citroen servisu su mi rekli da imaju mogucnost putem adaptera da izvuku taj plin u ubace "stari R134a" plin ukoliko to ja zahtjevam, i to kosta cca 25EUR. Stim da su napomenuli da ta zamjena nije standardna procedura ali da rade na zahtjev. posto sam vidio da ste radili zamjenu na stari freon, interesuje me da li je bilo problema sa klimom u radu sa starim freonom?
hvala
Nedim
 

Pankoz

Active member
Imao sam cirkus sa klimom i to 3 dana pred put na godišnji odmor sa porodicom u Grčku.
4 dana pred odlazak na odmor sam se vratio sa posla i sve je bilo ok,klima hladila i radila kako treba.Treći dan pred put trebao sam do grada u nabavku pred put, rekoh sebi da doduvam pneumatike iako gđa reče ajmo njenim lakše ćemo sa parkingom.Ipak odlučih da odemo sa Picassom i nakon par minuta vožnje shvatimo da klima ne radi i da se čuje neko šištanje iz predela ventilacije.Oko 18h popodne,Četvrtak a u Nedelju ujutro krećemo na godišnji (1100 km puta u jednom pravcu).Situacija da me šlog strefi.Zovem lokalnog majstora koji mi je bio najbliži ali on mi kaže da samo može da mi dopuni klimu freonom i da nema vremena da radi bilo šta drugo jer je u gužvi.Zovem majstora Boru koji mi je radio prethodnu popravku klima uređaja (sa zamenom,odnosno metrofitom freona) kažem situaciju,on reče dolazi odmah.Prikopča automobil na onog svog "robota" i izađe podatak da ima svega 50 gr freona od 450 gr koliko treba da bude.Objasnim situaciju,iako ima gomilu posla čovek reče zovi nekoga da dođe po tebe,auto ostaje u servisu i odmah će početi da traži zbog čega je iscureo freon.
To veče oko 21h majstor Bore me izveštava da je našao razlog zašto se desio problem.Freon je iscureo na semeringu kompresora usled neispravnog reostata (otpornika ventilatora klime)i da se zbog toga stvorio veliki pritisak u sistemu i tako isterao semering na kompresoru.Trebalo je sada naći taj deo,a vremena malo preostalo.Ipak uspeo ga je u Petak naći iz trećeg pokušaja,tako da sam u Petak popodne preuzeo auto.
Na kraju ispade da smo imali ludu sreću što smo poslednju nabavku pred put krenuli da odradimo sa Picassom,a ne ženomobilom,jer bi u protivnom tek to jutro kada bismo krenuli na put shvatili da klima uređaj ne funkcioniše :eek:.
Jedino što majstora buni je razlog zašto se ona gornja (debela cev) kojom ide freon greje više nego što bi trebalo.
Krenuli smo na put (poprilično zabrinut da li će klima raditi ispravno),ali nakon ukupno pređenih 2500 km,klima uređaj je radio upravo onako kako treba.
I naravno,veeelika zahvalnost majstoru Bori na razumevanju i rešavanju problema u tako hitnom slučaju i vrlo kratkom vremenskom periodu za rešavanje problema.

Pitanje za ostale drugare sa foruma je da li je i kod Vas ta "debela" cev isto vruća?
 

Prilozi

Na vrh