Klizi lamela?

damvid

New member
Pozdrav,

primijetio sam jucer i danas kad je zahladilo simptome koji mi slice na klizenje lamele. Naime, kad u 5. i 4.brzini lupimo do poda po gasu, okretaji skoce, a brzina ne. Zvuci kao da automatik salta. Ako normalno dodajem gas to se ne dogadja. Zbunjuje me to sto se u 6. brzini to ne dogadja.

Takodjer, probao sam onaj test lamele sa zatezanjem rucne i pokusajem kretanja u 6. ili 5. brzini. Svaki put auto odmak crkne sto bi znacilo da je lamela OK, zar ne?

Radi se o 2.0 HDi u sa 189.000 kilometara.
 

deda

New member
U 5 ili 6 da krećeš i bez ručne auto bu krepal,nemre tak krenuti.Proba se u prvoj pa onda vidiš jel motor ide u turažu,a auto stoji.Najbolje se vidi kada lamela počne klizit,upravo onako kako si opisao,u četvrtoj,kada naglo daš gas,a turaža raste,a brzina niš ili slabo.
 

damvid

New member
Znaci stavim u prvu i zategnem rucnu. Ako nakon pustanja kuplunga do kraja auto jos uvijek radi, znaci da je lamela proklizila, ne?
Negjde sam procitao da je na nekim autima lamela namjerno napravljena tako da pod vellkim opterecenjem (pun auto tereta, naglo dodavanje gasa) proklizi da bi se zastitila. Ima to kakvog smisla?

Jel netko vec imao slican problem na nekom od svoji Citraca? Na kolko to km obicno odlazi? Kak su cijene materijala?
thanks.
 

fullcool

New member
Proklizavanje vrlo brzo uništi lamelu bilo da do njega dolazi jer je već loša ili ti namjero dovodiš do proklizavanja radi testiranja. Ne izvodi nikakve testove jer ćeš je uništiti do kraja pa nećeš moći nikako voziti. Možeš jedino probati naglo startati u prvoj da kotači prokližu, tako je nećeš uništiti a ako je loša nećeš moći natjerati kotače na proklizavanje.
Ako ti već proklizuje u većim brzinama, onda vozi onako kako može bez proklizavanja dok to ne popraviš, i sa lošom lamelom se može dosta prijeći ako je ne spališ proklizavanjem a za spaljvanje je dovoljna minuta i manje.
 

Automatic

Well-known member
Očigledno da se radi o proklizavanju lamele i u vožnji se to hoće osjetiti u večim brzinama jer je jače opterečenje a ipak auto ne može crknuti jer je u vožnji.Ono kaj deda veli je u redu, u 5 i 6 se ne isprobava jel ipak kad bi utom sistemu probanja klizila onda i auto neb išao iz mjesta ,a isprobavajući možete samo skratiti vijek ove potrošene lamele.Znači imate vremena da si nabavite dio a auto vas još uvijek vozi.Nemojte na neko putovanje jer se lamela može odpojit od srca a najvjerojatnije su već zakovice blizu metala (ako već ne stružu) i mogle bi oštetiti zamajac ili potisnu ploču i povečati troškove.
 

Dalibor

Dado Tornado
Takodjer, probao sam onaj test lamele sa zatezanjem rucne i pokusajem kretanja u 6. ili 5. brzini. Svaki put auto odmak crkne sto bi znacilo da je lamela OK, zar ne?
probaj lamelu isprobati na ovaj način: do stojiš sparkiran na ravnici stavi mjenjač u najviši stupanj prijenosa, ručna je spuštena i nemoj dodavati gasa, samo brzo pusti kvačilo, motor se mora odmah ugasiti iste milisekunda, ne smije ostati upaljen ni sekundu.

ako je lamela sasvim pri kraju dok ubrzavaš u 3. ili višem stupnju prijenosa, auto će ubrzavati dok okretaji ne dođu do nekih 3500 okr., zatim će auto prestati ubrzavati dok će se okretaji dalje povećavati.
 

Automatic

Well-known member
Nebi to radil jer postoji šansa da mu prskoči zupčasti remen.I sam vididš da ti klizi i tu nema kemije nek se pripremi za izmjenu i gotovo.Uvijek počne kliziti u višoj brzini radi opterečenja a prestaje onog momenta kad se auto več pokrene i dobije na brzini pa je opterečenje manje(znači mislim na to kad je auto već u vožnji).Stavi u prvu i kreni te ga naglo prebaci u drugu i vidjet češ da li če i tu kliziti ako nema zvuka automatika(proklizavanja) onda se možeš za silu još malo voziti ali sve češče če ti u trečoj počet kliziti i u četvrtoj.U šestoj ne klizi jer auto ima več neku brzinu a u šestoj če početi kliziti na večoj brzini.ZAMJENA:)
 

dohtor

Member
isti motor i isti simptomi... samo sto moj c5 ima tek 100k... i sto sam primjetio je da proklizuje samo u hladnim danima tj za vrijeme zimskog perioda dok po ljeti ne... meni se to desava samo u podrucju od 2000 do 2300 okr, ovisno da li sam u 4 ili 5 brzini...
si poduzeo stogod vezano za to ili se jos uvijek tako vozis? ja sam pitao u servisu za ponudu i s obzirom na moj VIN broj kazu da je cjena oko 6500kn za zamjenu....
 

ante66

Active member
Ove staeinske metode su najucinkovitije ali se sa njima ne igraj , izgorit ces sam sebi lamelu.Mislim ono druga , rucna i kretanje sa mjesta laganim gasom.
Radje probaj 60 km/h , 2000 o/min i naglo gas .Ako proporcionalno raste i broj okretaja i brzina lamela je ok.
Sta znaci 100 k ? 100 000 km ( a onda je vijerojatno lamela) ili 100 km ( onda nema sanse da si spalio lamelu)
 
Na vrh