Kočiono ulje...

Doomsday

U prolazu...
Nisam siguran jesam li stavio u dobar PDF, ali valjda će bit OK...

Dakle, razmišljate li ponekad i o tom dijelu kočionog sustava, što staviti, koliko često mijenjati...?

Zbog ulaska vlage, kočiono ulje ima sve niže vrelište, a kad padne ispod cca. 150 celzija postoji mogućnost isparavanja vode, stvaranja mjehura zraka i propadanja kočnice, hrđanja kočionih cilindara...

Kako imam i starije vozilo bez ABS/ESP, i novije vozilo sa istim, nakon određenog njuškanja, zaključih kako je za starija vozila jedan od ponajboljih izbora ATE Typ200, a za novija ATE SL.6...

Oba su DOT4 kompatibilna, s tim da je Typ200 kompatibilan i sa DOT3, a SL.6 sa DOT5.1 uljima, i sa njima se mogu miješati...

Bit Typ200 jest da ima poprilično visoko vrelište, i duže će biti u radnom rasponu tj. rjeđe će ga trebati mijenjati... Nažalost, dosta je gusto, što usporava reakcije ABS/ESP/ESR i ostalih elektronskih sustava koji manipuliraju kočnicama, pa je SL.6 odličan izbor obzirom da je cca. duplo rjeđe, ali nažalost i nešto malo nižeg vrelišta iako još uvijek većeg od 'klasičnih' DOT4, što znači i češće mijenjanje nego Typ200...


Kakva su vaša razmišljanja, ako ste uopće razmišljali o tome...?

:)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mjenjam svake otpr. 3 godine tekućinu. .. za Citrać ne gledam toliko, nekao “obična” Valeo je nutra.
Citrać mi je redovno pregrijavao kočnice, ali je riješeno tek sa većim ventiliranim diskovima... ne pomogne nkakva tekućina ako je hardware slab.

Ali recimo na Alfi sam išao za time, stavljen je Typ200 Racing u kombinaciji sa pletenim crijevima. Kod ABSa nisam primjetio razliku, na pedali je malo tvrđe i preciznije.
No nisam ju baš na Grobnik furao da u ekstremnim uvijetima pratim razlike :D

Uglavnom, smatram da je bitnije da se redovno mijenja, nego da je neki posebni model, barem kod svakodnevnih automobila...
 
Posljednje uređivanje:

Doomsday

U prolazu...
Ma nisam ni ja previše o tome razmišljao, sad su mi na tehničkom rekli da moram mijenjat, znači dugo nisam, pa reko kad već mijenjam da se i malo obrazujem o tome, kad već kupujem i mijenjam da stavim što mi je najkorisnije i što će me najduže ostavit na miru, pa zato Typ200... :D

A to za novija vozila, mislim da ABS manje, a ESP više mogu profitirat od rjeđeg ulja, i možda nije loše koristit SL.6 koji je tu negdje kao i propisani VW 50114 standard za auta VW grupe...

Valjda...

:D
 

Dalibor

Dado Tornado
Kako imam i starije vozilo bez ABS/ESP, i novije vozilo sa istim
za auto bez ABS je DOT4, a sa ABS i još drugih stvari je DOT5.1, nisam još čuo o SL.6 ili Type2000. za kočiona ulja nema potrebe gledati karakteristike, bitnije je mijenjati prije nego ostare, kako je ivan napisao, a kupovati ono koje je tog trena na akciji
 

Doomsday

U prolazu...
Evala...

Kako napisah, Typ200 i SL.6 su oznake firme ATE, koja uopće recimo ne nudi DOT5.1...

http://www.ate-brakes.com/products/brake-fluids/technical-data-sheets/

Recimo, iz ovog promo materijala od firme Textar može se vidit usporedba...

Kod:
https://textar.com/wp-content/uploads/2018/05/Textar_BRO_BrakeFluid_ENG_WEB.pdf
Stvar je u tome da je suho vrelište od ATE Typ200 jako visoko, 280, a vlažno vrelište također jako visoko, 198, tako da za auta koja su starija, samo sa ABS ili bez, koji su imali propisan DOT3 ili DOT4, ovo je odlično rješenje...

Novija auta traže nešto rjeđe kočiono ulje zbog ABS/ESP, pa je tu DOT5.1 primjereniji... Međutim, neki proizvođači automobila traže još nižu gustoću, kao recimo VW sa svojim VW 50114 standardom, i tu bi onda trebala ići DOT4 LV (Low Viscosity) ulja još klasificirana kao Class 6, kao što to recimo ATE SL.6 i jest, a ima za LV jako dobra vrelišta, 265/175...

Znači, Dalibor je definitivno u pravu, ali sa većim početnim vrelištem, kasnije će isto past ispod mislim 155 kad na tehničkom kažu da nisi prošao, nisam 100% siguran ali mislim da je to granica...

A po svemu što ja pročitah ATE je najbolji izbor, Typ200 za starija, a SL.6 za novija vozila koji traže još rjeđe od 5.1...

Valjda...

:D
 

Memphis

Active member
Ja sam prije 2 godine promijenio ulje u kočnicama i stavio ATE DOT4. Napravio u te 2 godine 40000 km i sad prije tehničkog sam primjetio da je ulje potamnilo (po crnio) i spremno je za izmjenu.

Inače DOT 4 i 5.1 su kompatibilni iako 5.1 ima veće vrelište jako puno navlači vlagu na sebe za razliku od DOT4 pa ga je obično potrebno prije mijenjat.

Bitno je da je ulje svježe a sad hoće biti dot4 ili 5.1 ili neka verzija dota je manje bitno ....

Doživio sam da mi je propala kočnica zbog lošeg ulja ... iako nije bio moj auto al nije baš ugodno.
 
Na vrh