E, sad ću malo da obradujem sve vas sa hidraulikom na C5. :grin:
Ako ste pratili, znate da sam nedavno kontrolisao nivo LDS-a na preporučeni način (spuštanje auta u najniži položaj i kontrola nivoa) i da sam zaključio da mi nedostaje ulja. Zatim sam dosuo 1 litar i nakon toga je nivo i dalje bio ispod minimuma, pa sam zaključio da trebam još dosuti.
Nakon toga sam vidio ovu proceduru u service-u kako se pravilno provjerava nivo i odlučio da tako provjerim.
Prvo se u Diagbox-u odabere ''Delivery of vehicle to customer'' pa onda ''Check the level of LDS fluid''. Nakon toga, Diagbox postavi pitanje da li da ispusti pritisak iz sistema:
''Do you wish to depressurize the system now? Depressurization will take 3 minutes. Click OK to proceed.''
Ja sam misleći da gore navedenu proceduru iz service-a znam napamet odmah kliknuo OK, a prvo sam trebao odvrnuti čep od posude. :whistling: Ali to ipak nije bio problem, jer se desilo sledeće..
Kad se klikne na OK, auto se maksimalno spusti. To nije ni blizu onog normalnog najnižeg položaja koji se može zadati preko prekidača u kabini, već puno niže. Nisam mogao vjerovati koliko se spustio, jedva da ruka može stati između poda auta i tla. Dovoljno je prostora da se samo poljski miš može provući.
To spuštanje je trajalo tri minute a za to vrijeme se čulo nešto kao blago šištanje u predjelu posude i pumpe za LDS. Tek na pola tog procesa sam primjetio da LDS izlazi kroz čep posude, a toliko ga je već izašlo da je procurio na pod garaže. Stavio sam na čep neku staru krpu koja je na kraju bila skroz natopljena LDS-om.
Kad je procedura gotova, Diagbox kaže da se isključi kontakt, pričeka par minuta pa otpoji akumulator. Tako sam i napravio.
Odvrnem zatim čep od posude, kad ono nivo ulja do vrha, do čepa.
Vratim čep, spojim akumulator, dam kontakt, ništa se ne dešava. Upalim auto, on se normalno digne u položaj za vožnju. Probam ga dići i spustiti, sve radi normalno. Pogledam greške pomoću Diagbox-a, nije ih bilo.
Onda sam još jednom ponovio postupak da bih ga snimio. Ovaj put sam prethodno odvurnuo čep i onda snimio ovaj video dok se on spuštao.
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=1gnMe1YskSo[/ame]
U principu je isti postupak kao na ovom drugom videu sa starijim C5.
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=pom6S1tU3uQ[/ame]
Moj zaključak je da je onaj način provjeravanja, bez dijagnostike, nepravilan, jer se auto ne može dovoljno spustiti da bi se nivo provjerio. Ako u najnižem položaju koji se može odabrati iz kabine, nivo bude u preporučenim granicama, onda će u najnižem položaju kad se radi pomoću dijagnostike biti previše LDS-a.
Ja sam nivo ostavio ovako jer nisam imao čime izvući ulje, ali planiram ga korigovati tako što ću špricom izvući višak.
Pretpostavljam da se čep prije postupka odvrće da ne bi došlo do prevelikog pritiska u posudi ako je odušak na čepu začepljen, jer bi time moglo doći do pucanja boce. Ja sam imao sreću da nije bio začepljen pa je kroz tu rupicu izašao dio viška LDS-a.
Takođe pretpostavljam da taj eventualni viši nivo ne šteti, sve dok višak može izaći kroz čep, ali to je samo moja pretpostavka.