Maksimalna brzina

Vlasnik

New member
Pozdrav. Za C4 II (1.6 110hdi) sam svuda pronašao da je maksimalna brzina 189 km/h. Prije nekoliko dana sam ovo testirao i fakat je doslovno blokiralo na 189 km/h, ali nisam imao priliku stisnuti gas do kraja. Mislio sam da je to to. Ipak, pokušao sam na sljedećoj ravnici i došao do 201 km/h, a ostalo je još prostora za stisnuti papučicu. Padala je kiša, ostao sam bez pravca, pa nisam imao priliku da do kraja testiram. Koja su vaša iskustva i na šta se odnosi ovaj zvanični podatak od 189? Je li mjeren u nekim određenim uslovima ili...?
 

Franzg

New member
ono šta piše u autu na brojčaniku gotovo nikad nije točno, najbolje je uzeti Garmin ili neku tako navigaciju koja mjeri brzinu preko GPS-a i tamo ce ti pisat točna brzina. Primjera radi dok sam isao kroz Njemačku sa peugeotom 508, brzinomjer je pokazivao 223kmh a GPS je pokazivao 216, što je bila točna brzina kojom sam iso. Dakle GPS unutra i deri, samo probaj to isprobat negdje di neces zavrsit na sudu ako te uhvate :grin:
 

tacumi

New member
Malo je off-topic ali evo jedan primer kako se određuje odstupanje prikaza stvarne brzine.

Za moj auto je Citroen deklarisao odstupanje stvarne (Vr) i prikazane brzine (Vd) formulom
Vd > Vr + 0,1Vr + 4 {km/h} .
Znači, ako je stvarna brzina vozila na primer 100km/h , najveće odstupanje prikaza brzine će biti do 114km/h. Ili , prikazana brzina ne sme biti veća od stvarne za zbir od 10% + 4km/h pri svakoj brzini. Na primer, pri 50km/h prikazana brzina će biti od 51 do 59km/h .

A najtačnije brzinu meri policijski radar, đavo ga nosio...:disgusted:
 

ZlatkoC4

Well-known member
Koliko sam ja shvatio čovjek priča o prikazanoj brzini na brzinomjeru a ne pita za odstupanja prikazane brzine. u prosjeku auto pokaziva 4-6kmh više od stvarne brzine.
kod mene se to vrti večinom na 4kmh.
 

tacumi

New member
Da. Franzg je naveo prikazane brzine na navigaciji i brzinomeru. Brzinomer pokazuje više od navigacije i prema gornjoj formuli (ako predpostavimo da je brzina po navigaciji 100% tačna), odstupanje dve brzine je prema onome što sam naveo (i kod tebe i kod njega u P508) sukladna definiciji proizvođača. Drugim rečima - to je to :).
Hoću da kažem da je brzina koju očitamo po pravilu veća od brzine kojom se krećemo, tako da i maksimalna brzina koju nam prikaže brzinomer je veća od stvarne. Koliko? To ne možemo znati, osim da je u gore navedenim granicama.

Koliko bilo koji eksterni navigacioni uređaj tačno meri brzinu i da li taj podatak možemo uzeti kao referentan?
 

ZlatkoC4

Well-known member
Proizvođaći automobila moraju po zakonu staviti da sat prikaziva veču brzinu od stvarne takva je regulativa i to ti dođe u prosjeku da ti voziš 55kmh u stvari ideš okruglih 50kmh. provjereno i sa policot uređajima da je tako.
gsp nije mjerodavan što se tiće preciznog mjerenja . ali je u nekim granicama normale. :grin:

kad bazne stanice i druge sat lokatore kvalitenije umreže onda će i gps biti precizniji.
 

La Marche

Iskreni optimist
Prema mom dvanaestogodišnjem iskustvu s raznim mjernim uređajima s atletike i nautike gotovo mogu biti siguran da za automobil na ravnoj cesti koji se vozi konstantnom brzinom neko vrijeme (recimo minutu) podaci o brzini kretanja sa bilo kojeg gps uređaja mogu se uzeti kao točniji od automobilskog brzinomjera, dok se za prevaljeni put na većim udaljenostima ne bih baš kladio.

Tko ima vremena i živaca može vrlo točno izračunati točnu brzinu kretanja.

Laserskim mjeračem, ili pouzdanim metrom odmjeriti stazu za baždarenje, dužine 200 m.
Na biciklu montirati brojač okretaja kotača (ne brojač kilometara, nego baš breojač okretaja kotača) i na toj stazi izmjeriti koliko točno okretaja kotača treba za 200 m. Na temelju toga točno označiti na cesti dužinu od 1000 m.
Proći autom s tempomatom na određenoj brzini taj kilometar i precizno štopericom utvrditi potrebno vrijeme prolaska. Napraviti tri do pet prolaza i izračunati prosjek.
Iz tog podatka (broj sec za 1000 m se lako izračuna brzina - tko to ne zna neka ni ne radi ovaj posao, nije za to) vrlo lako je izračunati brzinu kretanja.

Napraviti to svakako za 60 km/h, 80, 100, 120 i vidjeti na koji način se razlikuju stvarne brzine od brzina na gps i od brzina na brzinomjeru i iz toga bi se mogla dobiti dovoljno dobra slika odstupanja brzinomjera.

Jasno da ovo nitko neće raditi, pa se i dalje držimo gpsa.
 

vborovic

C5 modifikator
@ tacumi - forumula koju si ti iskoristio je za toleranciju na mjerenjima brzine od strane policije (laser, multanova, travimo i sl), dakle, ako se voziš 66 km/h, 10% od toga ti se automatski skida, što se tiče policije, voziš se 60 km/h

Više o brzinomjeru i toleranciji (koja je po nekom industrijskom standardu opet +/- 10%): https://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer_Error#Error

Što se tiče najpreciznijeg mjerenja, GPS Doppler oprema.
 

tacumi

New member
vborovic, hvala za link na Wikipedia. Sad sam ga detaljno pročitao. Podatak koji sam izneo je iz fabričkog/tvorničkog uputstva za C3 i apsolutno se poklapa sa evropskom regulativom kako je na Wikipediji navedeno. To znači da se isti obrazac primenjuje na sva vozila homologovana za evropsko tržište. Eto, naučili smo nešto što možda nismo znali :) .

Inače, koliko sam uspeo nezvanično da saznam, saobraćajna policija u Srbiji "šteluje" radare da ne beleže prekoračenje u naselju do +10% (55km/h), u naselju na deonicama koje su prometnije i sa dve trake u jednom smeru +10km/h (60km/h) , van naselja tolerancija je +10km/h (zavisno od ograničenja na deonici) i na autoputu +20km/h (140km/h) . Preko navedenih brzina odnosno tolerancija kažnjavaju.

Kakva je praksa prometnika/saobraćajaca u Republici Hrvatskoj, ima li nekih iskustava?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Do 100kmh toleriraju 10kmh, a preko 10%.

Meni je pak brzinomjer najtočniji sa novim novcatim Savama Eskimo gumama. možda +-1kmh, mislim da su mrvu veće od deklariranih dimenzija pa valjda zato... a sa ljetnim druge dimenzije da ne pričam :D nabirem kilometražu a nigdje nisam bio hahha
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Je. A ja to još uvijek čujem par put godišnje uživo od tulipana :D Zadnji put pred kojih mjesec dana u ZG.
72 mjereno - 10kmh = 62kmh u ograničenju 50
A presretač koji me je na proljeće haltao... 127 mi je skinuo na 115, ograničenje 100.

Tako da ja još uvijek računam na tu toleranciju.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Presretać što snimi nema brisanja niti oduzimanja to je stvarna brzina. Ako je ogranićenje 100 on snima sve od 115 pa dalje. Moji rade na presretaću. A u gradu sa rućnim laserima i onima na stalku snimaju 60 i 60 zaustavlja i kažnjava. Ako te je zaustavio u gradu i oćito ti 60-61kmh znaći da je tebi u autu bilo cca 65kmh. S tim da je auto na propisanim gumama. Kod ogranićenja 70 zaustavljaju na 85kmh s tim da ima pojedinaca koji će te i na 80km kaznit. Kod ogranićenja 90kmh zaustavljaju na 105kmh.
Na autoputu na ogranićenje 100kmh zaustavljaju 115. 120kmh ogranićenje zaustave 140kmh. Na 130kmh zaustave na 155kmh :D
 

deda

New member
gps je mjerenje bez veze i brzine i pređeni km.Svaki auto novije generacije ima precizniji kmh.Odstupanje u brzini ne ovisi toliko o preciznosti koliko o uvjetima podloge,tj stanja na cesti,pritisak u gumama,točnoj dimenziji guma,proklizavanju koje je uvjek prisutno,,itd
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A jbga... opet vjerujem onome što sam doživio uživo. I sljedećem sa mupove stranice:

Sigurnosna razlika, prema Pravilniku o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“ brojevi 38/01, 43/01 i 19/02), definirana je kao vrijednost brzine izražene u km/h ili postotak koja se mora odbiti od izmjerene vrijednosti brzine kako bi se učinio ispravak zbog pogreške mjerila brzine, odnosno, mjerne metode. Sigurnosna razlika kod mjerenja brzine vozila za brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10 posto izmjerene brzine.
 
Na vrh