Marušić o starim automobilima: Lijes na kotačima.

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
"Veliki problem je, smatra ovaj stručnjak, starost autobomila na hrvatskim cestama. Tako je bilo i u ovom slučaju.



"Poprište prometne tragedije pokazalo je žalosnu sliku do neprepoznatljivosti smrskanog Fiat Punta druge generacije, uvedenog 1999. Koliko je nesiguran, pokazuje činjenica da je njegov znatno čvršći i sigurniji nasljednik, koji se još uvijek proizvodi, nedavno osvojio nula zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP testu! Dakle, riječ je o automobilu bez bitnih elemenata aktivne i pasivne sigurnosti, 'lijesu na kotačima', kakvi su, po današnjim mjerilima, više ili manje nagrizeni korozijom, i ostali automobili niže klase iz 1990-ih", piše Marušić.

"A zamislimo da je zlosretna osoba, koja je skončala u toj hrpi lima, prethodno odlučila kupiti bilo koji auto niže klase s pet Euro NCAP zvjezdica. Državi bi trebala platiti četiri poreza! Prvo u netto prodajnoj cijeni auta, u koju su, prodajnom maržom, uključena brojna davanja državi: za objekt, režije, osiguranja, plaće djelatnika... Drugo, potom se odrezuje jedan od najvećih PDV-a na svijetu (25%). Treće, usto treba platiti i 'trošarinu', odnosno PPMV. Na koncu i četvrto, nakon kupnje slijedi godišnji porez, koji se, eto, sada može platiti pri registraciji", zaključuje stručnjak u svojoj analizi."

http://autoportal.hr/clanak/tri_vazna_zakljucka_iz_tragicne_nesrece_na_slavonskoj_aveniji_kod_ivanje_reke_53438

Osobno mi je vrh da uvijek isplivaju neki stručnjaci koji će objasniti da je cura, koju je lik, doslovno, smaknuo dok je čekala zeleno, zapravo sama kriva za svoju smrt, jer je bila u - Puntu!
 

diegos

Well-known member
I sve to dok policija mjeri brzinu na nebitnim mjestima, gdje moze najlakse pobrat pare i bavit se slicnim glupostima, a u međuvremenu neki divljaju na opasnijim mjestima...
 

Cutac

Prèkaroš
Nije ni do brzine, da je 200 vozio, vidio bi ju izdaleka i ako ništa, zaobišao, vidjeli bi se tragovi kočenja, itd.
Da bi udario auto koji stoji na crvenom i to tolikom brzinom moraš ga ne vidjeti. Dakle ili da ti mozak ili oči ne funkcioniraju ili da imaš fizičku barijeru(crno ofarbana šajba, mobitel, povez na očima...).

Tragično je kada netko umre, a još tragičnije kada mlada osoba umre radi debila(osim ako je imao neki udar u vožnji, tada se ispričavam).
 

Franz

Well-known member
Tragično je kada netko umre, a još tragičnije kada mlada osoba umre radi debila(osim ako je imao neki udar u vožnji, tada se ispričavam).
Murjacima je reko da je zaspo, jer je teško radio cijeli dan i plako se tamo.
 

Pavel

Lepi™
Nevezano za ovaj slučaj gdje je ispalo dosta krivo (svaljivanje krivnje na vozačicu, dok o vozaču kombija nema ni govora), u globalu mislim da je u pravu.

Zbog raznih nameta i općenito stanja u gospodarstvu, uvoze se automobili koji su stari, ljudi su u stanju radije kupiti Passat il BMW iz '97 nego uzeti novi Peugeot, Renault ili tako nešto. Èesto puta se vode statusom (bolje i isluženi BMW nego novi Renault) i obično to vodi ovome. Nije način ni kriviti ljude koji nemaju za išta već im treba bilo kakvo prijevozno sredstvo ali tu je generalno država kriva (strategija za sigurnost u prometu).

Veći problem su kazne i pravosuđe. U Švedskoj sam bio 6 mjeseci, ograničenja brzina po gradu su smiješna no nitko se ne buni i ne divlja. Statistika za 2016. je bila impresivna. Oko 98% alkotestiranih vozača su imali 0 promila. Imaju malo drugačije koncipiran zakon. Vožnja u alkoholiziranom stanju se čini svjesno (znaš da su ti sposobnosti umanjenje i da ugrožavaš promet), s time prestaju sve olakotne okolnosti. Izazivanje prometne sa smrtnom posljedicom (ako si alkoholiziran) smatra se ubojstvom. Što ide od 20 do doživotne. Efikasno pravosuđe, par slučajeva i dovoljno je da se pojavi strah među ljudima.

Dotičnog stručnjaka sam slušao kratko na studiju, u zrakoplovnoj struci. No nemam nekakvo mišljenje o njemu. Kao profesor je bio korektan, nisam znao da je specijalist za automobile (osim par recenzija za autoportal il tak neki časopis).
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Osobno mi je vrh da uvijek isplivaju neki stručnjaci koji će objasniti da je cura, koju je lik, doslovno, smaknuo dok je čekala zeleno, zapravo sama kriva za svoju smrt, jer je bila u - Puntu!
Nisam shvatio da je on rekao kako je "kriva" što je u Puntu bila, nego da bi imala veće šanse za preživjeti u novijem i sigurnijem autu. To je isto nabacivanje procjenama. Nisam siguran ni da bi u novom C3 ili DS3 preživjela nalet kombija od 100 kmh.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
To je isto nabacivanje procjenama.
Apsolutno. Evo "pet-zvijezdica-golf" kojeg su zabili sa 100 kmh u zid.

Zaključak je da se to "jednostavno ne može preživjeti".

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE[/ame]
 

Memphis

Active member
Ovdje nije stvar jačine auta već jakog udarca pri kojem obično puca vrat pogotovo ako naslon za vrat nije dobro podešen. Možeš imat 5 zvjezdica ali jednostavno to nije garancija da netko neće stradat. Prizor je još gori jer su vatrogasci razrezali pola auta.

Inače NCAP test je takva muljaža neki auti koji su prije par godina dobili 5 zvijezdica sad su im neke oduzete.

Sad je lako biti pametan ali cure više nema. Nije kriv auto već nekultura i nepažnja vozača u prometu. Svaki drugi tipka na mobitel dok se vozi.

Sličnu sitaciju sam doživio prije 10tak godina kad sam putovao sa kolegama. Zaustavili smo se na crveno, stajali na semaforu. Odjednom je kolega ubacio u prvu i naglo krenuo kroz raskrižije, prebacio se u traku do a neki talijan iza je samo proletio. Nije pazio ili skužio te je kasno počeo kočit. Da kolega nije gledao u retrovizor pitam se šta bi sa nama danas bilo. Nas troje u Cliu II. Identična situacija ovoj.

btw. evo primjer za Grande Punta kad je izašao imao je 5 ncap zvijezdica sada ima 0

https://www.euroncap.com/en/results/fiat/grande-punto/15665

https://www.thesun.co.uk/motors/5123211/fiat-punto-scored-zero-stars-in-euro-ncap-crash-test-the-first-car-ever-to-be-rated-so-badly/

A gore predmetni Punto je u svoje doba ostvario 4 ncap zvijezdice. Toliko o doktorovom baljezganju.

https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/fiat/punto/15514
 

markan1000

Well-known member
Kod svake prometne u kojoj sudjeluje krš od auta Marušić priča o istom. I to nije nužno loše, jer činjenica je da je prosječna starost auta ogromna, jednim dijelom i zbog toga što su novi skuplji od nekakvog europskog prosjeka, pa su samim time i malo rabljeni auti skuplji, pa onda ljudi idu za prilično starim autima. Nisam ni ja primijetio da on negdje curu optužuje izravno ili neizravno za bilo što. Istovremeno, osim o starom voznom parku tip uvijek priča i o žešćim kaznama za nesavjesne vozače i nesposobnom i neefikasnom prvosuđu, koje je glavni uzrok divljanja na cestama i pogiblji. Ne branim ga, ali da su nam nesposobno pravosuđe, preblage kazne i stari vozni park problem na cestama, jesu.
 

Doomsday

U prolazu...
Staro auto ne mora nužno značiti neispravno i nesigurno auto...

Pričate o Citroen gremlinima u elektronici... Samo čekaj...

Sva auta idu na sve više elektronike, drive-by-wire, inteligentno LED osvjetljenje...

Nažalost, teško da će nam standard ići toliko gore u skorije vrijeme da ćemo moći svako 3 godine kupiti novo auto...

Pa čekaj kad uhvati 5+ godina, a recimo, baterija malo oslabi ili greškom kupimo inferiornu u zamjenu za tvorničku... Ili izgubi masu negdje blizu centralnog procesora...

Pa kad sve kontrolirano elektronikom počne ludit... Još ako samo prestane radit bit će dobro... Ali ako bitni moduli nastave radit, samo neispravno, da vidiš igranke...

Ja osobno, opet kažem, young old timer sa minimum elektronike, sređen i restauriran što više i bolje, moj bi bio izbor za neko auto koje bi vozio na srednje i dalje ture...

A za po selu i gradu, uskoro se nadam vidit povoljne male električne automobile, kinezi su krenuli udarnički u tom smjeru...

Dok sav ovaj elektronski preserans, uključujući i neke napredne 'safety features' koji se polako preljevaju iz premium u srednju pa i nižu klasu novih automobila, svaka čast, ali u meni izazivaju samo strah i odbojnost...

Možda previše radim i sa računalima i sa autima...

:whistling:
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ma, hajde... Čudim se. Možda još poreze treba povećati na uvoz.

tportal.hr

Ne pomlađuje se vozni park Hrvatske: Petina vozila neispravna na tehničkom, prosječna starost više od 14 godina

Petina vozila lani pregledana na tehničkom pregledu bila je neispravna, najčešće su pokvarene bile kočnice i svjetla, a prosječna starost vozila u Hrvatskoj je 14,2 godine, izvijestio je u utorak Centar za vozila Hrvatske (CZV)
Prošle je godine prema podacima CZV-a na redovnom tehničkom pregledu bilo 2.195.588 vozila, od kojih je 446.410 odnosno 20,3 posto na prvom pregledu bilo neispravno.

Najčešće su neispravni bili uređaji za kočenje (25,8 posto) i uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (23,8 posto).
Prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj lani je u odnosu na 2019. godinu povećana s 13,8 na 14,2 godine. Pritom je 68 posto vozila staro deset i više godina.

Što se tiče kategorije M1 - motornih vozila za prijevoz putnika koja osim sjedala vozača imaju još najviše 8 sjedala, tu je postotak starih deset i više godina 67 posto.

Takvih novih vozila lani je registrirano 36.417, što je 43 posto manje nego 2019. kad ih je bilo 64.348. Rabljenih vozila u toj kategoriji prošle je godine registrirano 59.190, odnosno 25.723 manje.
Lani su u kategoriji M1 registrirana 1.343 vozila na električni i 8.080 na vozila na hibridni pogon.
 

dinko1981

Well-known member
Po meni starost nije razlog za tehnicki neispravan auto. Moze i 15g star auto biti 100% ispravan ali je zalosno sto je prosjecnom hrvatu i to tesko financirati a kamoli kupiti novi(ji) auto
 
Na vrh