Masno oko brtve na motoru

dule

New member
Danas sam dosipavao tekucinu za pranje vjetrobrana i bacio pogled na motor pa me iznenadilo kada sam vidio da je ova gornja brtva i sve oko nje ovako zauljeno.
Prije mjesec dana kada sam zadnji puta gledao motor bio je potpuno suh, ni kapi ulja ili masnoce na motoru i na ovom mjestu.
Zanima me koliko je ovo opasno i treba li mjenjati tu gornju brtvu...imam jos i Renault Scenic 2.0T, a on ima skoro 150 000 Km i kod njega je sve suho i nikada nisam morao mjenjati nikakvu brtvu pa bas nemam iskustva sa tim.
Jos nesto, razina ulja u motoru je normalna, znaci ne gubi ulje, ali neznam moze li ova brtva poceti jace pustati ulje?
Zanima me i koliko je komplicirana zamjena te brtve i dali njezina zamjena vuce za sobom jos neku zamjenu i koliko bi to otprilike kostalo?
Hvala unaprijed na odgovorima.:)

 

AX-ja

èudo jedno
2o minuta posla
skines lijepo sve operes stavis novu brtvu oko 50kn kosta
vratis i gas.
nis posla

i to promjeni sto prije jer jako slini pa ce ti smastit zubcasti remen
 

Automatic

Well-known member
Èovek ti pošteno rekel izvadi ,očisti acetonom podloge na koju liježe dihtung da nije masna,ne maži novu brtvu nićim ,ravnomjerno pritegni i šibaj,nemaš kaj za:cenzura::cenzura::cenzura:at samo gledaj kad buš skidal.Prije svega si ga operi ali ne peri previše usisnu granuili i dok je motor vruć.
 

deda

New member
Zašto problem,pa kaj bi ta brtva trebala trajati sto godina,pa nekad se svakih 15 000km mjenjala,odnosno svaki put kada si moral štelat ventile.Danas bi svi imali auto 20 godina i pol milje km,a da ne moraju ni haubu otvoriti.
 

dule

New member
Zašto problem,pa kaj bi ta brtva trebala trajati sto godina,pa nekad se svakih 15 000km mjenjala,odnosno svaki put kada si moral štelat ventile.Danas bi svi imali auto 20 godina i pol milje km,a da ne moraju ni haubu otvoriti.

Renault 2.0 sedam godina star, presao dvostruko vise, a motor potpuno suh, sve brtve original i nikada mjenjane.
Mozda nije za usporedbu jer je taj 2.0 ipak ozbiljniji motor koji se ugradjuje i u ozbiljnije aute.
Uglavnom nebitno, bitno da je ovo jednostavno za rijesiti...zahvaljujem svima na odgovorima.:)
 

deda

New member
Samo kad ti na tom autu prdne brtva,tolko košta popravak da ili bankrotiraš ili ga prodaš na kile,a i ne rikne samo to nego sve ostalo.Zašto takve aute na zapadu dobiš za kikiriki,zato jer se ne isplatiju održavti,a o popravcima se ni ne razmišlja.Svaki auto male kubikaže i male klase,nakon kusur godina prodaš dok trepneš i to za dobru lovu.
 

dule

New member
Ne sekiram se ja za taj motor jer je on jos daleko od neke kilometraze za koju bi se trebao brinuti, a posto se auto vozi normalno kao sto se normalno i odrzava ne ocekujem neke vece probleme.
U ovih sedam godina na motoru su mjenjani samo nosaci motora, ali to je periferija...da je dci vise bi se brinuo.:)
 

deda

New member
Motor je najmanji problem na današnjim autima,jedino ak si mutav,možeš ga skršiti,ali sve drugo rikava i troši se,a što je veči i skuplji auto to je skuplje održavanje,koje se kod tih auta ne isplati i onda ih skoro nitko ni ne održava kako treba i kad dođe vrag po svoje možeš ga samo hititi.
 

dule

New member
To sto ti pises bi vrijedilo za nekakav rijedak primjerak americkog automobila sa nekim ogromnim motorom...po cemu je to jedan koncepcijski relativno star motor od jednog od najmasovnijih proizvodjaca automobila "uzasno" skup i neisplativ za odrzavanje?
Pa odrzavanje tog motora nije nista skuplje od odrzavanja npr. Renaultovog 1.6 16V motora, cijene velikog servisa su iste, cijene potrosnih dijelova takodjer sa izuzetkom jedino svjecica jer u ovaj moj motor idu svijecice kao i u Renault Sport...mjenjaju se svakih 60 000 Km pa me na kraju ispadne trosak kao i na Saxu na kojem ih treba cesce mjenjati.
Podvozje isto ne kosta nesto strasno, mjenjao sam nedavno lijevu kuglu i platio TRW oko 200 Kn...bila je neka no name i za 120 Kn...spone isto oko 300 Kn...to su uglavnom dijelovi koji se trose, a ovi drugi tipa akumulator su univerzalni i kostaju za sve jednako.
Po tome bi svi trebali valjda voziti Saxo 1.1...Scenic nije nista posebno skup za odrzavanje u odnosu na druge aute te klase i slicnih motora, a u odnosu na Saxo normalno da je nesto skuplje...to je isto ocekivano jer voznja Scenica i Saxa je nebo i zemlja u svakom pogledu pa mi iskreno nije ni zao potrositi nesto vise za njegovo odrzavanje.
 

deda

New member
Ma da,kupi originalne svječiće za Saxo,koje se isto mjenjaju na 60 000km.O cjenama dijelova za aute masovne serije kao saxo i auto kao što je Senic,Megan ili C4 ,su baš iste,možeš mislit.Samo pgledaj kolko koštaju gume,distribucija,kvačilo,kočnice....za jedne i druge ,pa će sve biti jasno.Kada bi to bilo isto koja :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a bi vozila neki mali autić,a ne neki srednje i više klase.Nabavna cijena nije upitna,jel za manje love možeš kupiti ove veće,nego ove manje,pa zašto onda se ovi mali i skuplji prodaju,a ovi veći i jeftinij se obilaze u širokom luku,ni ne gleda ih nitko.Kad ćeš prodavat taj tvoj R 2,0 budeš vidio kak će ti tel. stalno zvonit od kupaca.
 

Automatic

Well-known member
Ma da,kupi originalne svječiće za Saxo,koje se isto mjenjaju na 60 000km.O cjenama dijelova za aute masovne serije kao saxo i auto kao što je Senic,Megan ili C4 ,su baš iste,možeš mislit.Samo pgledaj kolko koštaju gume,distribucija,kvačilo,kočnice....za jedne i druge ,pa će sve biti jasno.Kada bi to bilo isto koja :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a bi vozila neki mali autić,a ne neki srednje i više klase.Nabavna cijena nije upitna,jel za manje love možeš kupiti ove veće,nego ove manje,pa zašto onda se ovi mali i skuplji prodaju,a ovi veći i jeftinij se obilaze u širokom luku,ni ne gleda ih nitko.Kad ćeš prodavat taj tvoj R 2,0 budeš vidio kak će ti tel. stalno zvonit od kupaca.
Istina je ovo o velikim autima imao sam ih dosta i na kraju više poklonio nego prodao.Dovoljno je samo reć da sam za corsu 2002 god dobio više nego što sam dao za c5 v6 . Auto takve male klase se ne može uopće uspoređivat sa automobilom veće klase jer je prema velikom autu kanta u svakom pogledu.Ali nekom ne treba veliki auto i takvi mali autići su ekonomičniji a sa obzirom na stanje u lijepoj našoj drže cijenu radi siromaštva ljudi.Nitko ne gleda da za svoje četiri gume i felge kupim manji auto ili da isti takav zavozim za tri mjeseca.Veliki auto je puno skuplji za održavanje od manjeg,ali se manje kvari jer je kvalitetnije napravljen pa ljudi ništa ne ulažu jer misle da to nije potrebno i tu se varaju.Redoviti srvis treba svakom autu bez obzira o kojoj klasi se radi.Ali kad prodajete veći auto onda gubite sve jer ne da narod nema za takav auto. Ima ,ali nema za održavanje i točenje pa nebi više komentirao da je održavanje isto za male i velike aute ,razlika je velika u svakom pogledu.
 

deda

New member
Sad kad smo već ovu temu zaje... da još nekaj velim;to kaj kod nas nema novci i koji se auti kupuju ni baš tak kak veliš,jer recimo u Njemačkoj itd,veliki auti još manje vrijede nego kod nas i mali su skuplji nego kod nas,tamo ljudi makar imaju više love itekako dobro kalkuliraju kaj kupuju i kolko košta,nisu oni više željni auta i ne predstavlja im fetiš kao kod nas i to već odavno_Onaj koji ima love,boli ga briga,kupi veči dobar auto i kad ga izvozi sigurno se ne za:cenzura::cenzura::cenzura:ava sa servisima i održavanjem,kolko dobi za njega dobi i uzima novi,a ti "pravi" auti se za drek lovu lifraju u ovakve zemlje kao naše i onda naivci kupuju to,jer za manje novaca dobije veči,bolji,itd,a nitko ne misli kako će taj auto održavat,pa kad treba nekaj onda im je sve skupo.Svi auti odprilike prođu jednaku kilometražu,bio mali Saxo ili veliki C5,čak su mali u prednosti,jer to su velike serije i proizvođać ne smije napraviti za:cenzura::cenzura::cenzura:,inaće sve propada,a na velikim autima ionako ne zarađuju puno,nisu velike serije,ne ulaže se toliko u razvoj,ti se auti ne popravlaju,ne servisiraju jer je manja potražnji i ti ljudi ne paze te aute,jer im on ništa ne znači i takvi auti upravo zato na tržištu vrijede malo i uopće se u njih ne isplati niš ulagati,jer se ni u snu to ne može vratiti.
 

dule

New member
Ma da,kupi originalne svječiće za Saxo,koje se isto mjenjaju na 60 000km.O cjenama dijelova za aute masovne serije kao saxo i auto kao što je Senic,Megan ili C4 ,su baš iste,možeš mislit.Samo pgledaj kolko koštaju gume,distribucija,kvačilo,kočnice....za jedne i druge ,pa će sve biti jasno.Kada bi to bilo isto koja :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a bi vozila neki mali autić,a ne neki srednje i više klase.Nabavna cijena nije upitna,jel za manje love možeš kupiti ove veće,nego ove manje,pa zašto onda se ovi mali i skuplji prodaju,a ovi veći i jeftinij se obilaze u širokom luku,ni ne gleda ih nitko.Kad ćeš prodavat taj tvoj R 2,0 budeš vidio kak će ti tel. stalno zvonit od kupaca.

Kao sto sam napisao u predhodnom postu, veca cijena dijelova je potpuno opravdana ako se uzme u obzir kako se vozi u jednom, a kako u drugom autu...s tim da odrzavanje Scenica nije pretjerano skupo.
Meni Saxo kao jedini auto ne dolazi u obzir pa zato i imam Scenic pored njega tako da je bezpredmetno u mojem slucaju uopce usporedjivati ta dva auta...drugo je ako je netko samac...u tom slucaju bi i ja vozio nesto tako jednostavno...sto se tice gubitka vrijednosti, o njemu ne razmisljam jer sam Renaulta kupio novog i mislim ga voziti sve skupa oko 10 godina pa mi gubitak vrijednosti ne igra neku ulogu kao nekome tko kupi takav auto pa prodaje nakon 3-4 godine.

Sad kad smo već ovu temu zaje... da još nekaj velim;to kaj kod nas nema novci i koji se auti kupuju ni baš tak kak veliš,jer recimo u Njemačkoj itd,veliki auti još manje vrijede nego kod nas i mali su skuplji nego kod nas,tamo ljudi makar imaju više love itekako dobro kalkuliraju kaj kupuju i kolko košta,nisu oni više željni auta i ne predstavlja im fetiš kao kod nas i to već odavno_Onaj koji ima love,boli ga briga,kupi veči dobar auto i kad ga izvozi sigurno se ne za:cenzura::cenzura::cenzura:ava sa servisima i održavanjem,kolko dobi za njega dobi i uzima novi,a ti "pravi" auti se za drek lovu lifraju u ovakve zemlje kao naše i onda naivci kupuju to,jer za manje novaca dobije veči,bolji,itd,a nitko ne misli kako će taj auto održavat,pa kad treba nekaj onda im je sve skupo.Svi auti odprilike prođu jednaku kilometražu,bio mali Saxo ili veliki C5,čak su mali u prednosti,jer to su velike serije i proizvođać ne smije napraviti za:cenzura::cenzura::cenzura:,inaće sve propada,a na velikim autima ionako ne zarađuju puno,nisu velike serije,ne ulaže se toliko u razvoj,ti se auti ne popravlaju,ne servisiraju jer je manja potražnji i ti ljudi ne paze te aute,jer im on ništa ne znači i takvi auti upravo zato na tržištu vrijede malo i uopće se u njih ne isplati niš ulagati,jer se ni u snu to ne može vratiti.

Ti ocito ne shvacas da se veci auto ne kupuje zbog fetisa vec zbog potrebe.
Meni Saxo ili bilo koji auto u toj klasi nije bio opcija jer imam dvoje male djece i jednostavno najrazumnije rjesenje mi je bio auto poput Scenica ili nesto slicno.
Pa nisam kupio Mercedes S klase da sad ovdje raspravljamo o basnoslovno skupom odrzavanju...odrzavanje Scenica, C4, Focusa ili neceg drugog u toj klasi je jos uvijek razumno i mene je ovaj Scenic u 7 godina vrlo malo kostao nekog extra troska...svega nekoliko potrosnih dijelova.
Uglavnom ova rasprava nema nikakvog smisla...to je kao da uvjeravas 4 clanu obitelj da im je bolje zivjeti u garsonjeri jer ce im rezije biti manje.:doh:
 

deda

New member
Teško da bi mi netko mogao objasnit da jedna četveroćlana obitelja sa dvoje male djece nema mjesta u Saxu,pa mora imati još jedan veči auto,ili da održavanje jedne garsonjere košta isto kao trosoban stan.
 

Automatic

Well-known member
Teško da bi mi netko mogao objasnit da jedna četveroćlana obitelja sa dvoje male djece nema mjesta u Saxu,pa mora imati još jedan veči auto,ili da održavanje jedne garsonjere košta isto kao trosoban stan.
Imaš pravo moraju imat mjesta ako nemaju para za veći auto.Ja sam auto kupio isključivo radi funkcionalnosti jer nas je petero.A funkcionalnost većeg auta mi se pokazala već nakon par dana kad sam imao sudar ,jer da sam tad imao corsu najvjerojatnije bi svoju malu posječivao u bolnici.(znam da sad ispada da bi bilo najbolje vozit autobus ili tenk ali eto imam sreće što je auto velik i čvrst)Što se tiće održavanja dijelove za nekadašnju corsu sam platio ko da vozim ferarrija.A sad su na te male auteke počeli stavljat i gume 15i 16 cola sa divljim mjerama tak da guma dojde koliko pol auta.Za cijene nebi komentirao jer cijena nije dokaz kvalitete auta.Kod nas u lijepoj njihovoj je problem novac,i ljude su jednostavno primorali da kupuju manje aute radi potrošnje jer danas svi gledaju samo potrošnju a tek onda auto.Nažalost 80 posto ljudima već i diesel puno troši.Ali to nisu krivi ljudi već oni koji su upropastili ovu državu i narod u njoj.Svi zakoni evROBSKI a plaće ni balkanske.Inače ja si moram kupit još jedan manji auto jer mi jeftiniji auto nego ugrađivat plin a i kad se vozim sam mali auto mi je dovoljan za moje potrebe .Èak mi ga po ovim našim sporednim cestama ljepše vozit nego veliki.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh