Khm, khm...
c3 1.4 HDi postoji u verziji sa 8 i sa 16 ventila (dakle motori DV4TD i DV4ATED4)
Kodne oznake (koje se mogu pročitati iz VIN-a, tj. broja šasije) motora sa 8 ventila mogu biti 8HX i 8HZ dok motor sa 16 ventila nosi oznaku 8HY.
Kod sve tri varijante je zapremina kartera (tj. ukupni kapacitet ulja, sa filterom ulja) 3,75 L - ali nisu iste razlike od minimuma do maksimuma.
8HZ ima razliku min. i max - 1.5 L
8HX do RPO 9884 - ima razliku 1.8 L
8HX od RPO 9885 (pa na dalje) - ima razliku 1.5 L
8HY do RPO 9884 - ima razliku 1.8 L
8HY od RPO 9885 - ima razliku 1.5 L
Inače, dole prenosim svoje pisanije sa CFS-a, za namensku temu o meraču C3ojki:
Pravi merač, originalni i zamenski - su (jedino) oni koji se prijavljuju po određenom VIN (broj šasije) na citroenovom servisnom sajtu (dakle to treba proveriti )
Kod mog C3 1.4 HDi - pominju se sledeći kataloški brojevi merača, originalni i zamenski respektivno (dakle to je ono što se pojavljuje za moj 8HZ, a trebalo bi da važi za sve 8HZ)
1174 E7, RP 1174 G3 - odnosno LONG 452/488 (što je najverovatnije dužina u mm, a ona je ista za oba)
Neke informacije
http://citroenc3owners.com/diesel-citroen-c3/1-4hdi-engine-oil-dipstick-two-part-numbers-t1181.html
kažu da postoje dve različite dužine merača, u zavisnosti da li je auto predviđen za interval od 30000 km ili za interval od 20000 km.
Druga dužina merača, tj LONG 488/502 nosi katalošku oznaku 1174.85
U vezi prethodnog, a na osnovu kontradiktornih informacija sa c3owners - uopšte nisam sasvim siguran koji je kataloški broj tog mog merača sa donjih slika
Liči da je dužina 488/502, ali bi prema mom VIN trebalo da bude 452/488, pa je možda zamenjen merač ili eventualčno ima veze sa intervalom zamene kako se navodi na tom forumu.
***
U vezi korišćenja merača predviđenih za 1.6 HD, a u motor/karter 1.4 HDi - na sledećoj slici se vidi takav merač za 1.6 HDi
ali je na donjoj slici prikazan merač koji je identičan gornjem, kupljen kao neoriginalan za oko 3 evra, samo kojeg je moj majstor obrusio (pošto mu je došla jedna C3ojka sa puknutim meračom na servis a mušterija donela pogrešan, dakle za 1.6 hdi), pri čemu je moj merač poslužio kao model gde bi trebali da se obeleže minimum i maksimum. Kao što se vidi odesečeno je na gornjoj granici plastike (min i max su kasnije obeleženi postojanom farbom), odnosno na 48.5 cm od crne gumice na čepu originalnog merača.
Btw, ubdeljivo najbolja varijanta bi bila ( u slučaju korišćenja ovako neoriginalnog merača) da se prilikom malog servisa, kada se zavrne filter - sipa 2.8 L ulja (dakle praktično 1L manje od maksimuma) upali motor da povuče ulje pa ugasi i sačeka desetak minuta pa da se obeleži taj nivo, ispod koga ne bi bilo pametno da se nivo spušta (bez obzira što je minimum pola litre manji). Nakon toga dodatkom još (maksimalno) litre (uz čekanje od par minuta da se ulje slije) se obeleži maksimum, pa preko toga ne dodavati.
Naravno, prilikom malih servisa u sistemu uvek zaostane neka količina starog ulja i ona može biti značajna (i preko pola litre) ako su majstori nestrpljivi. Kod 1.4 HDi ako je ulje zagrejano, i ako se sačeka slivanje ulja od petnaestak minuta - ne ostaje više od 0.2-0.3 starog ulja. Generalno uzevši, dodatak od 3.5 L ulja u C3 1.4 HDi koji je dobro oceđen - dovodi do toga da se prikaže maksimum na meraču tj. šipki. Dole je slika mog merača kada je prilikom poslednje izmene ulja uliveno tačno 3.5 L ulja.
Hvala na pažnji i doviđenja
P.S.
Prema onome u što sam se ja osvedočio - pucanju su sklonije iste šipke koje njihovi korisnici ređe izvlače, odnosno ređe proveravaju nivo (PSA kaže da se to čini svakih 2000 km). U zimskom periodu kada je razlika između zagrejanog i ohlađenog motora veća - plastične šipke su sklonije uvijanju u spiralu. Izvalačenjem i vraćanjem šipke se postiže da deformacija bude u znatno manjoj meri. Na grnjim slikama sa metrom je šipka iz moje c3ojke koja je od 2011. godine prolazila oko 12000 km godišnje (dakle nekih 60000 km do sada) a šipka najverovatnije potiče iz fabrike (2006. godište je c3ojka).
Kada sam preuzeo auto šipka je bila bitno više izuvijana, u spiralu sa dva veća uvrtanja. Mojim čestim merenjem nivoa očigledno je dobila oblik koji je na slikama, dakle sa nevelikim deformacijama.
Inače, viđao sam neoriginalne šipke za jeftinije pare (koje bez problema vrše posao) da su načinjene od savitljivije plastike koja je manje sklona pucanju.