Mogući problem s kontrolom proklizavanja (grip control)

NRNB

New member
Pozdrav svima!

Vlasnica sam Citroen Berlinga XTR 90 HDI, godište 2011, s prijeđenih do sada oko 87000 km, redovno servisiran u ovlaštenom servisu, garancija istekla pred koji mjesec.
Problem koji se je javio nakon isteka garancije i mjesec dana nakon redovnog servisa (osim činjenice da se "kožni volan" počeo ljuštiti) je taj da povremeno tijekom vožnje čujem određen zvuk, poput vibriranja povremeno visokofrekventan, a koji se javi i pri manjoj brzini 40-50 km/h ali i pri bržima, naročito pri ulasku u zavoje ili izlazaka iz njih. Nije u vezi s neravninama na cesti (to napominjem). Grip kontrol mi je uvijek uključen tijekom vožnje. Prije odlaska u servis razmišljali smo sto bi bio uzrok tome, s obzirom na to da u vožnji nemam nikakvih problema (Citroen vozi kao urica osim tog zvuka) i da dnevno radim jako puno km.
Tijekom vožnje sam onda isključila grip control ali nije se isključio! Kasnije tijekom vožnje bi ga ipak uspjela isključiti, ali onda odjednom, nakon nekoliko minuta bi se sam ponovno uključio bez moje intervencije.

Primijetila sam da kad god čujem taj zvuk u vožnji ne mogu isključiti grip control.

Napominjem da zaštitni poklopac motora je čvrsto fiksiran (nije uzrok zvuka).
U servisu mehaničar pri testnoj vožnji u dva navrata nije ništa čuo i naravno ne može pomoći.

Moja pitanja:

1. Da li bi uzrok tog zvuk tijekom vožnje bi ipak bio u vezi s neispravnim ili djelomično ispravnim grip controlom?

2. Da li je netko imao takvih problema ili čuo za njega?

3. Kožni volan. Koliko je zaista kožni? (prije umjetna koža). Mislim da je jako nezgodno platiti toliko cijenu za auto a da se pojedini dijelovi počnu ljuštiti / volan/ očito zbog visokih temperatura. TO je tako, malo bez veze.

4. I da naravno XTR naljepnice su se ogulile ( u servisu su mi rekli da bi trebala koristiti šampon preporučen od proizvođača ali da ga oni nemaju u ponudi i ne mogu ga niti nabaviti, a da oštećenje te naljepnice ne ide pod garanciju?).

OK. Raspisala sam se za prvi dolazak ovdje i puno pitanja/komentara. Ali zaista molim ako itko mi može pomoći savjetom oko tog ZVUKA i moguće veze s grip controlom!

Hvala unaprijed.
 

Vedran

New member
"Grip kontrol" je varijanta ESPa u stvari i automatski se pali iznad 50 km/h (zato ga ne mozes iskljuciti). Nazalost, bezveznije rjesenje u odnosu na stari Berlingo koji ie imao pravu mehanicku speru. Jako je nezahvalno onomatopejski pogadjati preko interneta, a nemam nikakvu ideju iz opisa...
Btw ja imam u familiji XTRa isto staroga sa 70 tkm i nema niti jedan od navedenih problema:confused:volan je isti kao prvog dana, a i naljepnice stoje....
 

Marko

Well-known member
Problem koji se je javio nakon isteka garancije i mjesec dana nakon redovnog servisa
:hm:

Tijekom vožnje sam onda isključila grip control
Kod nekih drugih proizvođača automobila vozilo treba biti u stanju mirovanja i tek tada se nudi mogućnost isključenja pojedinih elektronskih "pomagača", Vedran piše da se ne da isključiti. Jbg, pokušavam pomoći - a kaj o tome piše u uputama za korisnike?

A ni Zmix nije daleko s prognozom - to su ti još prve gume na Berlingu, jesi li ih balansirala koji put? Da li volan vibrira?
 

NRNB

New member
Ovako, hvala na pomoci.
Svjesna sam da onomatopejsko pgađanje "što ne valja s autom" preko neta/foruma je nezahvalno...usprkos tome ipak pitam, jer znam da tu ima ljudi koji znaju ili imaju iskustva vise nego ja, a savjet dobro dodje. :)

Gume. Da, jesu prve, istina, zmjenjene su prednje straga, stražnje sprijeda. Da trap je tri puta balansiran. Naime lani nakon jednog manjeg sudara gdje je auto zadobio udarac u stražnji lijevi kraj, tijekom popravka u servisu su balanisrali trap. e onda je došla zima stavila sam zimske gume, centrirala trap. Niti tri mjeseca potom primjetila sam da su mi prednje gume nejednako potrošene, otišla sam ponovno centrirati trap; da bi ovi koji su i prethodni put centrirali zaključili da je trap bio loše centriran :confused::confused::confused::confused: :confused:Kako god zvučalo čudno...znam. SADA je trap ok. Ali da slazem se za gume.

Ako kome padne još koja ideja nek mi se javi, puno hvala.
pozdrav svima
 

Mrèela

New member
SADA je trap ok.
Kako ste sigurni da je sada trap ok.?
Hvatajte te ''majstore''za vrat,nisu to odradili profesionalno,mora da su gledali u Vas a ne u ono što su trebali.Kume mogu izazivati vibracije,krivi diskovi,loše felne,loš trap,sve ovo pregledati,a ja bih Vam preporučio da ide neko ko poznaje svu ovu problematiku s Vama ili neka Vam pogleda sam ako zna.:cool:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Problem koji se je javio nakon isteka garancije
Da, baš neobično. :D

povremeno tijekom vožnje čujem određen zvuk, poput vibriranja povremeno visokofrekventan, a koji se javi i pri manjoj brzini 40-50 km/h ali i pri bržima, naročito pri ulasku u zavoje ili izlazaka iz njih.
Nekidan smo rješavali problem s identičnim simptomima, a rješenje su bile nove čaše amortizera. Samo kažem, ne tvrdim da je i kod tebe to slučaj.

Osjetiš li išta vibracije na volanu ili dok oduzmeš gas, itd.?

krivi diskovi,loše felne,loš trap
To bi se, mislim, puno intezivnije manifestiralo nego što je opisano.
 

NRNB

New member
@bjelivuk: ne osjetim vibracije. Ponekad u pri samom kretanju ili tijekom voznje u gradu (ono kreni stani uspori) se cuje taj zvuk (tesko mi je opisat ovdje), ili ulaskom u zavoj.
Cuj...ja imam sve vise dojam da kada zena doveze auto na servis da se auto rijesava vise manje nikako. (isprike muskoj ekipi... nisu svi takvi..ali:hm:).

Kako god hvala na pomoci :)

@mrčela: nadam se da je trap ok. :) ( u nadi je spas).o Prije u voznji (prije zadnjeg centriranja) me je znalo lagano zanositi u lijevo i kada sam rekla to na servisu sam ispala cudnovata; kada sam dosla sa izlizanim prednjim novim zimskim gumama su se uhavtili u glavu ali nitko nije preuzeo odgovornost , narano da trosak guma snosim sama):mad: inace ovi u serisu kada me cuju a pogotovo kad me vide na licu im se ocitava blagi uzas. :D
 

Mrèela

New member
S velikom sigurnošću mogu reći da je do ESP i ABS,tu nešto ne štima.
Meni je jedo vreme vibrirala pedala kočnice i nakon nekoliko mjeseci prestlo.
Ako cvili mogle bi biti pločice.
Je li se to dešava od kada je udaren auto?
 

Mrèela

New member
desava se da nakon sudara ali s odmakom od skoro godinu dana!
Ko će ga znati,možda je ''pomogla''neka rupa na putu i senzor drugačije detektuje opasnost,nešto mi govori da bi to trebalo dobro pretresti,nađite majstora od poverenja ,a i da se razume u ovo,neka provoza auto i on vidi jel' normalno da ga aktivira bez da ima potrebu za tim.Iskreno se nadam da će te popraviti auto.
Srećno!:palac-gore:
 

HAL9000

New member
Esp se automatski pali nakon 40 li 50 KM/h i tu nema pomoći.

Naljepnice XTR se svima ogule , evo moje su krenule u propast nakon 1,5 g i 38 K Km i to oni dobro znaju, mom bratiću su ih mijenjali besplatno nA XTR-u , ja ću uskoro tražiti isto. Inače meni još i cijeli ovjes cvili, nešto lupa u vozačevim vratima kada se otvaraju i pukla mi je koža na mjenjaču. Imam još cca 6 mjeseci garancije pa idem uskoro to sve reklamirati.
 

Cruser

New member
Esp se automatski pali nakon 40 li 50 KM/h i tu nema pomoći.

Naljepnice XTR se svima ogule , evo moje su krenule u propast nakon 1,5 g i 38 K Km i to oni dobro znaju, mom bratiću su ih mijenjali besplatno nA XTR-u , ja ću uskoro tražiti isto. Inače meni još i cijeli ovjes cvili, nešto lupa u vozačevim vratima kada se otvaraju i pukla mi je koža na mjenjaču. Imam još cca 6 mjeseci garancije pa idem uskoro to sve reklamirati.

Zvuči ko kakav kinez. :(
 

HAL9000

New member
Imao sam prijašnji model 2007 godinu i dao sam sam ga sa samo 70.000 Km u zamjenu za ovaj , vjeruj mi da mi je sada žao , stari je bio 2 klase kvalitetnije napravljen a to priznaju i majstori u servisu. Sic je bio bolji na starome jer je ovaj sada kraći i uži a auto puno veći a i veći ga je gušt bilo za voziti. Učiš dok si živ i umreš glup.....
 

Cruser

New member
Imao sam prijašnji model 2007 godinu i dao sam sam ga sa samo 70.000 Km u zamjenu za ovaj , vjeruj mi da mi je sada žao , stari je bio 2 klase kvalitetnije napravljen a to priznaju i majstori u servisu. Sic je bio bolji na starome jer je ovaj sada kraći i uži a auto puno veći a i veći ga je gušt bilo za voziti. Učiš dok si živ i umreš glup.....
Ja imam isti taj dojam iako sam ga gledao u salonima i sjedio nekoliko puta. Sic sam domah vidio golim okom da je uži i kraći i na zavojima kad sam ga probao imao sam osjećaj da ću ispasti. Nema logike zašto su to radili.
 

Automatic

Well-known member
Pozdrav svima!

Vlasnica sam Citroen Berlinga XTR 90 HDI, godište 2011, s prijeđenih do sada oko 87000 km, redovno servisiran u ovlaštenom servisu, garancija istekla pred koji mjesec.
Problem koji se je javio nakon isteka garancije i mjesec dana nakon redovnog servisa (osim činjenice da se "kožni volan" počeo ljuštiti) je taj da povremeno tijekom vožnje čujem određen zvuk, poput vibriranja povremeno visokofrekventan, a koji se javi i pri manjoj brzini 40-50 km/h ali i pri bržima, naročito pri ulasku u zavoje ili izlazaka iz njih. Nije u vezi s neravninama na cesti (to napominjem). Grip kontrol mi je uvijek uključen tijekom vožnje. Prije odlaska u servis razmišljali smo sto bi bio uzrok tome, s obzirom na to da u vožnji nemam nikakvih problema (Citroen vozi kao urica osim tog zvuka) i da dnevno radim jako puno km.
Tijekom vožnje sam onda isključila grip control ali nije se isključio! Kasnije tijekom vožnje bi ga ipak uspjela isključiti, ali onda odjednom, nakon nekoliko minuta bi se sam ponovno uključio bez moje intervencije.

Primijetila sam da kad god čujem taj zvuk u vožnji ne mogu isključiti grip control.

Napominjem da zaštitni poklopac motora je čvrsto fiksiran (nije uzrok zvuka).
U servisu mehaničar pri testnoj vožnji u dva navrata nije ništa čuo i naravno ne može pomoći.

Moja pitanja:

1. Da li bi uzrok tog zvuk tijekom vožnje bi ipak bio u vezi s neispravnim ili djelomično ispravnim grip controlom?

2. Da li je netko imao takvih problema ili čuo za njega?

3. Kožni volan. Koliko je zaista kožni? (prije umjetna koža). Mislim da je jako nezgodno platiti toliko cijenu za auto a da se pojedini dijelovi počnu ljuštiti / volan/ očito zbog visokih temperatura. TO je tako, malo bez veze.

4. I da naravno XTR naljepnice su se ogulile ( u servisu su mi rekli da bi trebala koristiti šampon preporučen od proizvođača ali da ga oni nemaju u ponudi i ne mogu ga niti nabaviti, a da oštećenje te naljepnice ne ide pod garanciju?).

OK. Raspisala sam se za prvi dolazak ovdje i puno pitanja/komentara. Ali zaista molim ako itko mi može pomoći savjetom oko tog ZVUKA i moguće veze s grip controlom!

Hvala unaprijed.
Pozdrav.Da li je netko razmišljao da se problem nalazi u samom diferencijalu u satelitima(limenim šalicama iza zupčanika) .Takav problem se zna javit na prijenosu između keglerada i telerada jer kad auto ide u zavoj osovine se ne vrte ravnomjerno već sateliti obavljaju svoj dio a oni hoće dobit lufta na šalici iza zupčanika(šalica se podere).Pošto se problem javlja u zavojima a tad oni najviše trpe jer su za to namjenjeni,a i ako getriba ima sustav koji može automatski šperat to se događa u diferencijalu.Treba pogledat da se getriba u sama od sebe ne špera jer time auto gubi smjer kretanja (ide ravno,i kad ga motate preskače ko kad je špur neispravan).I naravno prekontrolirat da li ima dosta ulja u getribi.
Na ovo obratite pažnju tek kad ste sigurni da nije do guma ,ležaja,ili neke vibracije karoserijskog dijela ,te da nije nešto otpušteno u ovijesu i sa su seleni prednjeg kraja u redu.
 

Dalibor

Dado Tornado
Imao sam prijašnji model 2007 godinu
vjerojatno je taj 2007 je bio samo uljepšan stari berlingo (još od prve verzije berlinga),

rađen na platformi iz 90tih (koja korijene vuče još iz 80tih) na kojoj su temeljili sve svoje tzv. kompaktne aute...

ovaj novi berle je skoz druga filozofija i generacija
 
Na vrh