Motorić ler gasa (step motor)

Lakii

Well-known member
To ti nije step motor nego elektro-ventil.
Isto kontrolira ler-gas.
Na starijim modelima je bio step-motor - koracni elektromotor.

Na kasnijim modelima je stavljen taj elektroventil.
Kuciste mu nije predvideno za rastavljanje. Mozes ga probati naspricati nekakvim sprejom za suho ciscenje (ciscenje kocnica) ako mislis da je prljav. Ako je istrosen i zaglavljuje zbog toga, trebao bis ga zamjeniti. Nije pretjerano skup (jeftiniji je od prije spomenutih step-motora).
 
Danas zamenih elektro vntil. Pošto me je opet zazao ler (neki put obrtaji veliki ,a nekad neće da radi na leru ) , 2-3 dana šljka dobro aposle 1 dan zeza.
Našao sam u auto delovima "TOPRANOV" (1920 4X) za 13 € ,kada sam ga mamontiro bio ja uvučen kada sam prvi put ualio ler je bio prilicno veliki .Drugi put pri paljenju ler je bio ok.
Rasklopio sam stari bio je čist bez crnih naslaga , u njemu se nalaze dva kalema - crveni i zeleni magnetni rotor koji ima 1 mali kuglični ležaj a sa druge strane prema konusnom ventilu naleže (na rekao bi ) bakelitnu podlošku .Ležaj ima mali aksijalni luft (zazor) pa je verovatno tu kočio i lepip za stator . Otpor na starom između 1-4 pina bijo je 52Ω a na novom 46Ω ,isto tako je i između 2-3 pina stari 52Ω a novi 46Ω. U autodati sam pročitao da treba da bude ""otprilike"22Ω i jedan i drugi.
Da li treba da kačim na dijagnostiku zbog novog elektro ventila? Ovo zasad radi normalno pa ako bude nekih problema pisaću.
Kod:
 
Na vrh