Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?
I sta smo zakljucili?
BX je jeftin auto za kupiti, najvise zato jer je vec u godinama i zbog naseg mentaliteta.
To zna biti jako pogubna stvar za aute jer se naravno logicki vlasnicima namece pitanje "Zasto uopce ulagati novac u njega kad nis ne vrijedi?"!
A BX stvarno vrijedi!
Zato se treba paziti zapustenih, iako, dok mu je limarija zdrava, vise-manje sve se da rijesiti uz malo truda i malo love.
1. Znaci, po meni prva stvar za gledati je limarija:
BX ima nekoliko slabih tocaka:
- prednji unutarnji blatobrani: najlakse je vidjeti u kakvom su stanju ako zaviris ispod haube i pogledas ih iznutra. nesmije bubriti boja i biti pukotina. Mozes i dignuti auto na najvisu visinu i pogledati kod kotaca.
- prostor ispod prednje haube: onaj dio di se nalaze posude za pranje stakala, tu se zna zadrzavati vlaga i uzrokovati koroziju u samim kutevima
- zadnji blatobrani: otvori zadnja vrata i pogledaj kako izgleda blatobran. Isto tako skini zadnji far i pogledaj dali je na onom spoju fara i branika poceo bubriti lim.
- mjesto hvatanja zadnjeg lonca: znaci, dio di je zavaren nosac za zadnji lonac. Osim zavlacenja pod auto, digni tepih u bunkeru, malo odmakni onu bocnu plastiku i pogledaj zadnji lijevi kut
- jos mi pada na pamet pogledati predio kod donjih kuteva sofersajbe i mjesta di se vrata hvataju
2. motor i mjenjac:
- XU motori znaju sliniti kod poklopca ventila ali ne strasno, samo zaprljanje. I znaju im ventili biti bucni, ali opet nesmije biti lupanje nego lagana zvonjava.
Kod benzinaca pripaziti da je razvodnik ispravan, karburator i automatski cok ako ima. To bi bilo to, uz one opcenito da nesmije lupati, dimiti, mora lagano upaliti...
- mjenjac, pazi da (relativno) lagano ubacuje i prvu i rikverc i da ne rosta kod promjena
3. mehanika:
- sprijeda: kod naglog kretanja, stajanja nesmije lupiti, to znaci da su jabucice otisle. Nesmije ni lupkati preko neravnina, (onako kao da netko salje telegraf
), jer to znaci da trebaju nove uporne spone. Letva volana nesmije imati lufta i nesmije lupati.
- odozada: kotaci nesmiju biti neravnomjerno istroseni iznutra i kotaci nesmiju lezati nakoseni u stilu : / \ ! To znaci da najvjerovatnije treba nove lezajeve zadnje ruke.
4. hidraulika:
- otvori poklopac rezervara LHM, umoci maramicu unutra. ulje bi trebalo biti od svijetlo do tamno zelene boje. Nikako crno, narancasto ili zuto jer to znaci da se LHM ulje ne mjenja redovito. A ono nam je jako vazno da se cijeli hidraulicki sustav ne zacepi i ne istrosi.
- idi do svakog kuta auta, dok je na normalnoj visini. pritisni karoseriju iznad svakog kotaca, sjedni na nju i ostani sjediti . auto bi trebao potonuti pod tvojom tezinom i onda se nakon nekoliko trenutaka SAM vratiti na normalnu visinu dok ti jos uvijek sjedis na njemu. Zadnji kraj bi tako trebao potonuti skoro do poda! Ako auto ne potone, nego je tvrd, znaci da ima praznu kuglu(e). Ne nesjedaj da ju samo treba napuniti plinom i racunaj da moras kugle uvijek mjenjati u paru!
- centralna kugla: cut ces kliktanje svakih nekoliko sekundi ili cak do svakih 30-ak sekundi. sto duze traje interval izmedu kliktanja, to je hidraulicki sustav ispravniji. Ako je kliktanje svaku sekundu dvije, nije dobra vijest! moze biti samo da je centralna kugla prazna ali i da je ostatak hidraulickog sustava istrosen. Ako je kliktanje stalno, probaj auto spustiti na najnizu visinu. Ako se interval produzi, znaci da autu propustaju amortizeri. Probaj stisnuti kocnicu. ako regulator pocne stalno kliktati, znaci da je otisao kocioni ventil.
- servo: mora raditi ravnomjerno, bez trzaja i zapinjanja. Dok zakreces volan, probaj stisnuti kocnicu, nacin na koji regulator klikce se nebi smio promjeniti!
- spusti auto na najnizu visinu. kad se spusto stavi ga na najvisu visinu. trebao bi se dizati tecno, bez trzanja i zapinjanja i ne prespori, nikako ne duze od 30-ak sekundi!
- naravno, malo pogledaj ispod i okolo auta, kaoserija i dijelovi nigdje nesmiju biti mokri od ulja
5. Iznutra:
- bojim se da ces naici na skripuckanje plastike u voznji, ali nesmije biti lupanja. isto tako plastika na armaturi ispod sofersajbe ce ti najvjerovatnije biti ispucana, sta ces...
- Kad palis auto, pazi da se sve kontrolne lampice pale, a kad upalis auto da se i ugase. Pogotovo obrati paznju na (!) i stop, na lampicu od ABS-a ako ga auto ima i na zutu K lampicu ako ima injection.
I to bi bilo to, ako se jos cega sjetim cu sutra napisati!! A mozda ubacim i cijene za navedene kvarove!!