Na što gledat i pripaziti prilikom kupnje

Ice Man

New member
Pošto vidim da BX-evi nemaju nikakve cijene po oglasima, a meni se čini to ok auto, po veličini, opremi i sl. za tu godinu zanima me na što pazit kod njih? Prvenstveno me strah ovog hidrauličnog ovjesa, pošto se s njim još nisam susreo nigdje. Limarija il mi se čini ili je na njima jako dobra jer nisam vidio još ni jednog BX-a da ga je hrđa pojela, možda malo načela da, al ništa strašno. Motori benzinski kakvi su i kakva im je potrošnja, makar mi je prioritet nač 1.9 dizelaša. Kaj imate za reč o 1.9d? I tak uglavnom lijepo molim da uzmete minutu-dvije i da se malo raspišete bit ču vam zahvalan :stovanje:
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

bx je zahvalan auto, i jedina stvar na koju bi morao obratiti pažnju je starost. u oglasu ima dosta dobrih primjeraka, a cijene su koju tisuću povoljnije jer je to auto kojeg treba održavati sada kada je ušao u godine.
recimo prije 10tak i više godina jaguar xj je kod nas bio dosta povoljniji nego negdje vani, iz razloga što se taj auto trebalo i održavati, a kod nas je jaguar bio nešto slabo poznato. danas kada ima predstavnika i cijena mu nešto porasla kod starijij modela.
s bxom je slično, jer je to auto koji je nešto kompliciraniji od ostalih iz tog vremena, i iako ti hidraulika neće uzet novca na budeš bankrotirao, u narodnu se kolektivnim misaonim procesima razvije kolektivna svijest kako je taj auto neko veće ulaganje kao stariji rabljen.
obrati pažnju kao i na svim autima, a kod hidralike kao na svim hidrauličarima. znači da nema metalnih i zveketavih zvukova prilikom vožnje, da volan stoji ravno kod ravnog pravca, da ulje na štangici nije svježe, kada staviš ruku na kraj auspuha da motor radi ravnomjerno, da gume nisu prestare i da papučica kočnice i volan ne tresu, pumpa za hidruliku da napravi klik u razmacima večih od 20tak sekundi, da kod čovjeka na dvorištu nema mrlja ulja tamo gdje se bx parkira, da auto nije pretvrd prilikom vožnje...
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Prvenstveno me strah ovog hidrauličnog ovjesa, pošto se s njim još nisam susreo nigdje.
Recenica zbog koje citroeni kod nas jako brzo propadaju!

Slusaj BX ti je u osnovi isti auto kao Peugeot 405.
BX je izasao prije, P 405 je preuzeo njegovu sasiju, motor, prijenos, sve osim hidraulike.
Tako da, ako te auto zanima samo zato sto je jeftin, radije uzmi 405. BX je auto koji se mora voljeti i paziti.

Motori? Radi se o dobroj, staroj XU familiji. Nepoderivi motori, samo nesmiju ostati bez ulja i vode (jebiga) ;) !

Benzince imas 1.4 (8v), 1.6 (8v), 1.9 (8v/16v)
Benzinci ti trose od 9 litara pa navise, ali i idu. Primjer u Rijeci, 1.6 motor, 11 lit/100. Ovi motori su robusni, imaju momenta ali i ne brinu za stedljivost!
Ako si u nekom ravnijem predjelu bi ti cak preporucio 1.4 umjesto 1.6, nekako je zivahniji i mrvicu manje trosi.
1.9 su pile koje idu! Na starijima su karburatori, na novijima monopoint injection.
Dizelasi su jos izdrzljiviji i XUD su po meni jedni od najboljih dizel motora starije generacije! Golfovi se mogu pokopati pored ovih!
Imas 1.8, 1.8 turbo i 1.9. 1.8 trosi uzasno malo ali zato nis ne ide, ali i ne dajie nikakve muke! 1.9 je puno bolji po pitanju brzine ali malo vise trosi.
1.8 turbo je jednostavno odlican ali je jako rijedak!

Mjenjac je BE3, standard iz PSA, malo sporiji i neprecizniji od konkurencije ali ne prestrasno. Treba samo paztit da sinhroni nisu istroseni...

Limarija?
Jednostavna i zahvalna.
Rekao si da nisi vidio trulih? e ja jesam! BX ti je specifican po tome sto su mu haube (zadnja svima, nekima i prednja) od plastike tako da one nikako ne ruzinave. Plasticni su i branici! Ni vrata, ni blatobrani ne trule.
Ali zato ruzinave unutarnji blatobrani! sprijeda i odozada. To je jedna od stvari koja se mora paziti. Za prednje, dignes haubu i gledaj dal je boja pocela bubriti po unutarnjem blatobranu! Odozada, Otvori zadnja vrata i pogledaj dal boja bubri. Isto tako skini zadnji far i pogledaj dal bubri boja ispod fara.

Hidraulika :eek::eek::eek:

Relativno jednostavan sistem. ALI!! Ovo su vec auti u godinama i ako nisi spreman ponesto nauciti o samom hidraulickom sustavu nebi ti preporucio ovaj auto. Jer ignoriranje malih kvarova more dovesti do velikih troskova. I jako malo servisa zna popravljati ove sustave i umjesto da se stvari jeftino repariraju, narucuju se novi skupi dijelovi. Da ne kazem da najcesce ni neznaju prepoznati i otkloniti kvar.
Ali, da nastavim, radi se o jednostavnom i pouzdanom sustavu ali uz jedan uvijet! Mora biti redovito odrzavan. Redovita izmjena ulja, ciscenje filtera, ispravnost svih hidraulickih kugli. To znaci svakih 2-3 godine 700-ak kuna za servis hidraulike.
hidraulika ti je zaduzena za ovijes i mozes mjenjati visinu auta, za kocnice i ako auto ima, i za servo.

Ako te jos uvijek zanima kupnja BX-a, reci, pa cu ti napisati sto sve tocno i di trebas gledati!
 

deda

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Hidraulika je najmanji problem na Citraču,a pogotovu BX ,je bio najbolji hidrauličar ikada napravljen.
 

Ice Man

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Hvala na detaljnim odgovorima. Nisu me vaši savjeti udaljili od kupnje bx-a tak da ču se sad lagano bacit u potragu, pa šta bude - bit če. I slobodno napišete ak znate za kojeg dobrog da je na prodaju. :D
 

Zlatan

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Istina je sve što govore Deda i Laki. BX je jedan od najboljih automobila koje sam vozio. Ali ne smije biti zapušten. Star da, ali ofucan i neodržavan ne.
 

ExOduS442xb

Racing
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Kao Laki i nekolicina vlasnika mogao bi 'dopisati' svoj doprinos kupnji BX-a jer eto, radost je vidjeti kolegu koji ima BX-a na cesti ;)
Doprinos nije samo da ga kupis pa da na cesti bude više citrača, mislim debilizizam, nismo fauveovci jel:D
Kao vlasnik BX-a koji je proizveden relativno davno (vi koji ste 'proizvedeni' tih godišta nemojte se uvrijediti:D), pa jos koja godina i imat ce 30g mogu reći puno pozitivnih ali i par negativnih stvari.

Ono što je veliki + na tome autu je mehanika i hidraulika koja ako se pravilno i redovito održava može ići narednih 100 godina i što se tiće toga nema problema.

Ono što je minus je plastika koja nije napravljena da traje duže od 20-25g max. Kod sebe vidim naznake slabljenja i pucanja. Plastika se doslovno mrvi i lako puca. No moj model je u koliko vidim jedan od starijih na forumu a ostali su bliže 90tima +/- koja godina pa se mozda jos nisu susreli sa tim problemom.

Ja u svome imam 1.9 motor sa dvogrlim Solexovim karburatorom koji ide boli glava, potrošnja i nije toliko velika no moj stil vožnje je malo žešći pa litre idu gore, ali to i ocekujem, zato tako i vozim. Snage ima dovoljno, žilav je i agilan, od reakcije na papučice skače, za dizele i ostatak benz necu govorit, nisam probao.
Što se tice kocnica, auto serijski dolazi sa sva 4 diska što puno brže zaustavlja/ukopava auto. Model dolazi sa ili bez ABS-a, modeli sa ABS-om su odlicni i brže staju, dok modeli bez ABS-a nisu puno lošiji, stvarno je teško zablokirati sva 4 točka, ja ne znam jel mi se to jedanput dogodilo, ako je onda samo jedanput.
Auto zahtjeva ulaganje kao svaki polovni auto, mislim da je potrebno provjeriti sva crijeva, kako gumena tako i hidraulicna jer je lako moguce da su oboje u lošem stanju, treba provjeriti kugle, zamjeniti ulje u motoru, remenje, sva 4 diska itd itd.
Auto zahtjeva ulaganje kao svaki, ali kad se jednom utegne, malo koji mu može parirati iz tog doba. Uostalom, jucer sam se vozio u Audiju A4 TDi 2004-5, neusporedivo je tvrđi od BX-a.

Moja preporuka je nadji sto boljeg modela jer zahtjeva manje ulaganja i vozi ;)
 

deda

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

BX,Žabac,Gs I svi ti stari hidrauličari jako teško proklizavaju kotače kod žestokog kočenja,a i kad blokiraju idu ravno i teško da će se zanosit u stranu jer upravo zbog hidraulike se pokazao kao da ima ABS i nevjerojatno su stabilni kod kočenja.
 

Sale123

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Evo da se i ja kao ponosni vlasnik jednog bx uključim u raspravu, moj prvi auto je bio bx 1.9trd prve generacije i od njega imam samo dobre uspomene.:wub:
Nije me nigdje ostavio, udoban do bola, imao je brdo opreme za auto iz '85 god malo je trošio a išao je solidno, jedini problem sa prvim serijama je bila korozija jer nisu podcinčani.
Sada vozim bx-a 1.5 (motor je u biti 1.6 ali sa slabijim karburatorom) što se tiće udobnosti i pouzdanosti nema neke veće razlike u odnosu na dizela jedino je potrošnja dosta veća od dizela i svakako bi preporučio kupnju dizela i po mogučnosti atmosferskog bez turbine (manje komplicirano i pouzdanije:palacgore:).

Također nemoj kupovat bx-a koji nije redovito održavan ili je stajao neregistriran duže vrijeme...

Sretno sa kupnjom :D
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

I sta smo zakljucili?

BX je jeftin auto za kupiti, najvise zato jer je vec u godinama i zbog naseg mentaliteta.
To zna biti jako pogubna stvar za aute jer se naravno logicki vlasnicima namece pitanje "Zasto uopce ulagati novac u njega kad nis ne vrijedi?"!
A BX stvarno vrijedi!
Zato se treba paziti zapustenih, iako, dok mu je limarija zdrava, vise-manje sve se da rijesiti uz malo truda i malo love.

1. Znaci, po meni prva stvar za gledati je limarija:

BX ima nekoliko slabih tocaka:
- prednji unutarnji blatobrani: najlakse je vidjeti u kakvom su stanju ako zaviris ispod haube i pogledas ih iznutra. nesmije bubriti boja i biti pukotina. Mozes i dignuti auto na najvisu visinu i pogledati kod kotaca.

- prostor ispod prednje haube: onaj dio di se nalaze posude za pranje stakala, tu se zna zadrzavati vlaga i uzrokovati koroziju u samim kutevima

- zadnji blatobrani: otvori zadnja vrata i pogledaj kako izgleda blatobran. Isto tako skini zadnji far i pogledaj dali je na onom spoju fara i branika poceo bubriti lim.

- mjesto hvatanja zadnjeg lonca: znaci, dio di je zavaren nosac za zadnji lonac. Osim zavlacenja pod auto, digni tepih u bunkeru, malo odmakni onu bocnu plastiku i pogledaj zadnji lijevi kut

- jos mi pada na pamet pogledati predio kod donjih kuteva sofersajbe i mjesta di se vrata hvataju

2. motor i mjenjac:

- XU motori znaju sliniti kod poklopca ventila ali ne strasno, samo zaprljanje. I znaju im ventili biti bucni, ali opet nesmije biti lupanje nego lagana zvonjava.
Kod benzinaca pripaziti da je razvodnik ispravan, karburator i automatski cok ako ima. To bi bilo to, uz one opcenito da nesmije lupati, dimiti, mora lagano upaliti...

- mjenjac, pazi da (relativno) lagano ubacuje i prvu i rikverc i da ne rosta kod promjena

3. mehanika:
- sprijeda: kod naglog kretanja, stajanja nesmije lupiti, to znaci da su jabucice otisle. Nesmije ni lupkati preko neravnina, (onako kao da netko salje telegraf :D ), jer to znaci da trebaju nove uporne spone. Letva volana nesmije imati lufta i nesmije lupati.

- odozada: kotaci nesmiju biti neravnomjerno istroseni iznutra i kotaci nesmiju lezati nakoseni u stilu : / \ ! To znaci da najvjerovatnije treba nove lezajeve zadnje ruke.

4. hidraulika:
- otvori poklopac rezervara LHM, umoci maramicu unutra. ulje bi trebalo biti od svijetlo do tamno zelene boje. Nikako crno, narancasto ili zuto jer to znaci da se LHM ulje ne mjenja redovito. A ono nam je jako vazno da se cijeli hidraulicki sustav ne zacepi i ne istrosi.

- idi do svakog kuta auta, dok je na normalnoj visini. pritisni karoseriju iznad svakog kotaca, sjedni na nju i ostani sjediti . auto bi trebao potonuti pod tvojom tezinom i onda se nakon nekoliko trenutaka SAM vratiti na normalnu visinu dok ti jos uvijek sjedis na njemu. Zadnji kraj bi tako trebao potonuti skoro do poda! Ako auto ne potone, nego je tvrd, znaci da ima praznu kuglu(e). Ne nesjedaj da ju samo treba napuniti plinom i racunaj da moras kugle uvijek mjenjati u paru!

- centralna kugla: cut ces kliktanje svakih nekoliko sekundi ili cak do svakih 30-ak sekundi. sto duze traje interval izmedu kliktanja, to je hidraulicki sustav ispravniji. Ako je kliktanje svaku sekundu dvije, nije dobra vijest! moze biti samo da je centralna kugla prazna ali i da je ostatak hidraulickog sustava istrosen. Ako je kliktanje stalno, probaj auto spustiti na najnizu visinu. Ako se interval produzi, znaci da autu propustaju amortizeri. Probaj stisnuti kocnicu. ako regulator pocne stalno kliktati, znaci da je otisao kocioni ventil.

- servo: mora raditi ravnomjerno, bez trzaja i zapinjanja. Dok zakreces volan, probaj stisnuti kocnicu, nacin na koji regulator klikce se nebi smio promjeniti!

- spusti auto na najnizu visinu. kad se spusto stavi ga na najvisu visinu. trebao bi se dizati tecno, bez trzanja i zapinjanja i ne prespori, nikako ne duze od 30-ak sekundi!

- naravno, malo pogledaj ispod i okolo auta, kaoserija i dijelovi nigdje nesmiju biti mokri od ulja

5. Iznutra:
- bojim se da ces naici na skripuckanje plastike u voznji, ali nesmije biti lupanja. isto tako plastika na armaturi ispod sofersajbe ce ti najvjerovatnije biti ispucana, sta ces...

- Kad palis auto, pazi da se sve kontrolne lampice pale, a kad upalis auto da se i ugase. Pogotovo obrati paznju na (!) i stop, na lampicu od ABS-a ako ga auto ima i na zutu K lampicu ako ima injection.


I to bi bilo to, ako se jos cega sjetim cu sutra napisati!! A mozda ubacim i cijene za navedene kvarove!!
 

ExOduS442xb

Racing
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

U mome motoru se cuje jedan specifican zvuk lupkanja? Mislim da su ventili ali nisam siguran, tako je oduvijek. Stari je prije 15g bio na servisu pa je priupitao majstora, on mu je rekao da je to ništa, da je to normalno na svakom i da se nikaj ne brine :S

btw: rijesio svijetla! vražiji konektor se rasklimo, ispao malo iz ležišta i pinovi su se rasklimali, sad je sređeno ;)
 

jurapz

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Ako misliš kupovati bx-a moraš misliti da je to auto +20 godina i da treba biti jako oprezan, onaj što stoji negdje iza šupe u blatu i tip ga daje za 200-300 eura bježi što dalje od toga, ja bi ti prije preporučio da si pogledaš xantiu jer ih imaš več za 1000 eura do 2000 eura u super stanju i to je ipak auto star 15 godina koji je jako dobar, pouzdan i imaš dijelove na svakom koraku, ako misliš auto voziti svaki dan onda svakako xantia, bx je po meni kao xm auto za entuzijaste koji vole te aute i razumiju se da mogu sami šarafati po tome, bez 2000 eura nećeš imati dobrog bx-a sigurno
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Auff, pa di si bas 2000 odrezao, za toliko para od BX-a sastavis auto koji ce bez kvarova voziti iducih 10 god!

Ugl. glavna misao kroz cijeli thread je, BX se ne kupuje jer je jeftin, nego zato sto je BX!

I da, kantija je dobra ideja, ima kvalitetniju unutrasnjost (iako je vise-manje sve ostalo na strani BX-a :D )!
Nek se mane BX-a ljudi koji ih zele jeftino kupit', potrosit' i bacit'! Steta ovo malo preostalih primjeraka za to...
 

jurapz

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Auff, pa di si bas 2000 odrezao, za toliko para od BX-a sastavis auto koji ce bez kvarova voziti iducih 10 god!

Ugl. glavna misao kroz cijeli thread je, BX se ne kupuje jer je jeftin, nego zato sto je BX!
Je to mora biti glavna misao, ako misliš imati bx za svaki dan onda ti nije više tako jeftina investicija, ako ga kupiš za 700eura i dok motor, hidruliku središ ode 300-400 eura onda dok limariju 300-400 eura i još neke sitnice i evo ti 1600 eura a za to kupiš xantiu u ok stanju ako uzimaš 1.9d to je dobar motor ali to je prešlo preko 500000km sigurno, benzinci su manje prelazili pa su možda i isplativiji. Sad da sam pretjerao sa 2000eura mislim da nisam jer to možda tebe lakii košta toliko kada se razumiješ i znaš sam popraviti ali nekom tko nije u tome naši majstoji će ga oderati sam tak. Kao i kod mene uložio sam sigurno 1500 eura u svoj xm i kada sam vidio da se nisam skoro pomakao od početka vidio sam da nema sreče davati našim majstorima novce. Evo na cfs-u je bio tip sa xm-om koji je imao 100000km i ove godine ostavio kod našeg uvaženog majstora(neću imenovati jer je tu na forumu) oko 5000 eura da bi auto nakon toga išao iz problema u problem i na kraju će završiti na prodaji, bx nije jeftin za vožnju i ne treba gledati svaku kunu koja se uloži u njega ulaže se koliko treba jer je to bx.
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Pa da, to su vec stari auti, lagano zalaze u podrucje youngtimera!
Zato je najbitnije dobro nauciti osnovne stvari o autu.
Jos je vaznije naci dobar primjerak koji se bar malo odrzavao. Nazalost, vecina ih je samo krpana, da izdrze do kraja registracije.
Treba napomenuti da su svi poslovi (osim limarije) koje bilo koji BX trazi ustvari stvari redovitog odrzavanja koje se nazalost uvijek odgada, i to zato jer je BX u onom vakumu: nije dovoljno star da bude klasika ali je prestar da nesto vrijedi.

A radi se o ful dobrom autu (napominjem, jako je puno godina proslo od BX-a, standardi voznje i kriteriji su se promjenili), koji jednom kad se sredi je neunistiv!

Zadnjih par godina gledam po gradu BX-eve koji su bili ful dobri i ocuvani ali su se prodali svakakvim tipovima za male pare. I onda ih takvi ljudi jednostavno pokopaju kroz par godina. Svaki put kad vidis neki takav BX, malo je vise razbijen, prljav, dimi, auspuh mu visi ili pak neka kugla je probijena, steta, samo nestaju...

I, da se vratimo natrag na temu, na engleskom je ali ima slika!

http://www.bxclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=12641
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Kvragu, sta mi to pokazujes! Sad me svrbi...

Odlicno izgleda, iako je slikano romanticno, u sumrak...
 

Grga

New member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Lakii i ekipo zvao sam danas onaj oglas za GTi-a http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-bx-1.9-gti-oglas-2645313 i prodan je......u neki EKO OTPAD...:( ode i još jedan
Sad ne znam jel bio tak loš da se nije isplatio održavati(što po slikama ne bih rekao) ili fakat nije nitko bio ozbiljan potencijalni kupac. Uglavnom, čak sam i ja pikirao nešto pošto starom istiće rega pa da si uzme ovog regaonog godinu dana, a onog ima za dijelove.
 

Lakii

Well-known member
Re: Kupnja BX-a - na što gledat i pazit?

Pa, sad se moze dobiti 1500 kad ga dajes u staro zeljezo.
Mog je prosle godine osiguranje procjenilo na vrtoglavih 1400 kn. Ono registriran i tehnicki ispravan auto, katastrofa! Grawe osiguranje = lopovi!

Steta, odlaze, i to nelosi primjerci, kad su vec ovoliko dugo izdrzali, znas da su relativno dobri...
A ovaj je imao i plin, stvarno steta...
 
Na vrh