Ne Koristim Klimu

track

Active member
Kako sam naslov kaze, ne koristim klimu u autu. Zimi grijem normalno a ljeti otvorim prozor.

Netko mi rece da bi bilo dobro povremeno koristiti jer moze doc do lisajeva, gljivica, smrada i zaraze u autu.

Je li to istina i ako je, koliko cesto moram paliti klimu?
Auto je Cactus al pretpostavljam da isto vrijedi za sva auta.
 

sir.Oliver

Well-known member
povremeno je treba koristiti . ali .... klima se isključuje 15 - 20 minuta prije dolaska do cilja , kako bi ventilator stigao osušiti sve kanale ... jer zapravo vlaga ( kondenzat ) je hrana za sve te bakterije , bacile i viruse što se drže u vlažnim kanalima . nije na odmet i najmanje jednom godišnje upotrebiti onaj sprej za čišćenje klimatizacije
 

track

Active member
Ako je velika vecina dionica koje se rade izmedu 20 i 40 minuta...onda stvarno nema ni smisla grijati sa klimom?

Koliko cesto je poremeno?
 

Doomsday

U prolazu...
Kako to misliš, ne koristiš, i kako misliš 'grijati sa klimom'...?

Pa čime zimi na brzinu odmagljuješ šoferšajbu, kako uspiješ bez klime...?

Vjerojatno je i razlika u klimi područja gdje živiš od mog podneblja razlog zašto ti klima nije toliko zanimljiva... Meni je klima najbitnija radi odvlaživanja kabine, manje radi samog hlađenja...

A koliko znam, klima u autu samo hladi, nema smisla grijat na kompresor obzirom koliko otpadne topline motor razvija u radu... I baš radi podmazivanja samog kompresora i inače cijelog sustava klime, trebalo bi je upalit barem svako toliko...

Znači, meni zimi treba klima za 'osušit' i odmaglit stakla jer se magle i orošavaju kad je vani visoka vlaga i kad pada kiša... Može se odmaglit stakla i zagrijavanjem istih, bez klime i isušivanja zraka, ali to puno duže traje, i jer temperature vani nisu ekstremno niske, jako brzo u kabini nastane sauna, prevruće...

Zimi koristim i klimu i grijanje, u nekom omjeru, da bi što prije odmaglio stakla, pa čim mogu gasim klimu i ostavim samo lagano grijanje, pa ako se ne krene opet maglit super, ako krene opet malo dodat klimu, pa izgasit, i tako...

Obzirom da se stakla magle radi prevelike vlažnosti toplog zraka u kabini, zimi uvijek dozvoljavam ulaz vanjskog zraka, to najbrže smanji količinu vlage u zraku kabine, neovisno o tome kolika je vlaga vani, jer uvijek se zrak u kabini lakše i zagrije i napuni vlagom, i eto kondenzacije...

Ljeti koristim klimu jer su temperature neizdržive, i vani a i u kabini, pogotovo ako je auto bilo parkirano na suncu... Ni ja osobno ne volim kad mi ledeni zrak puše direkt u lice, pa najčešće bacim zrak na šajbu, ne upalim prejako ventilator, zatvorim vanjski zrak i uključim recirkulaciju zraka unutar kabine... Ne hladim previše, ne uzgajam pingvine, samo toliko da ne umirem...

To daje najbolje rezultate, pogotovo na ekstremnim temperaturama... Naravno, čim upalim auto upalim i klimu sa recirkulacijom i sa puhanjem na šajbu, ali također odmah spustim prozore i prvih pola do jedan km vozim sa full spuštenim prozorima, da komplet izbaci pregrijani zrak i ubaci friški...

Također, malo prije nego znam da će vožnja završit izgasim klimu i izgasim recirkulaciju, još smanjim brzinu puhanja ventilatora na minimum, i polako pustim da se kabina zagrije blizu vanjske temperature... Tako je tijelu manji šok kad izađem iz auta, i barem donekle posušim kanale ventilacije od kondenzata...

Tako da, ja uvijek koristim klimu, najčešće radi vlage i ljeti i zimi, a i da ne dišem na škrge ljeti...

Valjda...

:D
 

Milosh

Test
I baš radi podmazivanja samog kompresora i inače cijelog sustava klime, trebalo bi je upalit barem svako toliko...
Tako je.

Summa summarum, upali je jednom u 15 dana da radi barem 10 minuta.

I kao što je sir. Oliver rekao, po mogućnosti je ugasi barem 5 min prije gašenja auta a ostavi ventilaciju da radi.
 

Cutac

Prèkaroš
Dooms, zanimljivo mi je da koristis recirkulaciju pod normalno.
Ja ju palim u tunelima i iza auta koji dime, ali ako ju zaboravim ugasiti, nakon 10 minuta mi fali kisika i moram prozore otvoriti jer mi dodje slabo.
Ne znam jesam li ja veliki potrosac kisika, ili? :D
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Izbacivas puno ugljicnog monoksida, al zdravo je to kazu ;)

Ps kod mene je klima uvijek on i automatske postavke i recirkulacije i ventilatora! Bilo ljeto il zima! A gasim je prije nego auto i palim nakon par min vec auto! Filer klime redovno van i sve 5 zasad
 

Doomsday

U prolazu...
Dooms, zanimljivo mi je da koristis recirkulaciju pod normalno.
Yup, pod normalno ljeti, iz nekoliko razloga...

Jedan je taj što su mi relacije većinom kraće, pa je puno lakše ohladit kabinu ako ti ne ulazi stalno izvani 30-40 celzija zrak...

Drugi je što su ljeti miomirisi katastrofa, i sami promet je strava gust i ne trebam toliko ispuha u kabini, nisam suicidalan...

Naravno, obrati pažnju da vožnja uvijek počinje sa ODMAH FULL spuštenim prozorima, i tako do 1 km, kako bi ubacio svježi zrak i izbacio pregrijani i ustajali... Također, ako je duža vožnja i nije pregust promet, recirkulaciju ugasim na neko vrijeme, pa opet upalim malo kasnije, pa opet izgasim ako treba, i sve tako...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Da, da, kuzim te, ali meni recirkulacija smeta kroz 365 dana u godini.
Osobno nisam fan klime, po ljeti nista ne moze zamijeniti non stop spustene prozore. :)
 

Doomsday

U prolazu...
Da, da, dođi malo do mene u špici sezone... :whistling:

Pogotovo na dane kad je 40 u hladu i vlaga blizu 90%... :grin:

Da ne govorim o količini auta na cesti i oko nje, strane table, rent-a-car, autobusi, taxi i uber, i svi, koji voze ili stoje, sa upaljenim motorima... :shock:

Pa ti diši... :mad:

Valjda...

:D
 

Damaj

Active member
i kako misliš 'grijati sa klimom'...?
Tebi na znanje da se klimom i grije i u tom slučaju u auto dolazi topao i suhi zrak, ne topao i vlažni a dokaz tome je da odmagljuješ stakla klimom i to ne recirkulacijom jer je opće poznato da se svježi vanjski zrak puno brže grije ili hladi od ustajalog zraka iz unutrašnjosti, kako vozila tako i stana. A kada vozilo uzima zrak izvana u pokretu temperatura mu pada bar za duplo, možda i više, a u kabini ostaje poprilično visoka. Pa i sam tvrdiš da u početku otvoriš prozore da rashladiš kabinu ali griješiš jer misliš da je niža temperatura zraka zbog "svježine" nego je niža zbog strujanja zraka. Na tom principu ti radi i hladnjak rashladne tekučine koji se hladi strujanjem zraka (ohlađenoga brzinom kretanja vozila) ili najbanalniji primjer jeste da smo svi u potrazi za povjetarcem po vrućini i to ne zato jer je povjetarac "svjež zrak" nego zato jer mu se strujanjem snižava temperatura.

Znači, meni zimi treba klima za 'osušit' i odmaglit stakla jer se magle i orošavaju kad je vani visoka vlaga i kad pada kiša
Ne magle se i ne orošavaju se stakla zbog visoke vlage zraka ili kiše nego zbog toga jer je šajba hladna i dolazi u doticaj sa toplinom tvoga tijela i daha. Dokaz tome jeste taj ako auto hladan duže stoji vani, stakla nisu zamagljena (mogu smrznuti pri niskim temperaturama i to samo izvana), čim si ušao u auto stakla se počinju zamagljivati.
 

Doomsday

U prolazu...
Tako mi je super čitat kad netko objašnjava, a niti sam ne zna što govori... :grin:

Inače, interpunkcije, novi paragraf, sve te sitnice služe lakšem čitanju i razumijevanju teksta, toplo preporučam... :weeabooface:

...da se klimom i grije i u tom slučaju u auto dolazi topao i suhi zrak...
Nope, klimom se u autu ne grije, nego samo hladi, i odvlažuje... Kad upališ grijanje, grije te otpadna toplina motora, kad dodaš klimu, ona te HLADI i ujedno ODVLAŽUJE, ali kako grijanje ima puno više Joul-a nego hlađenje, ako je ujedno upaljeno i grijanje tebe će ipak grijat, ali u manjoj mjeri jer i klima hladi u isto vrijeme, te odvlažuje/suši zrak...

...jer je opće poznato da se svježi vanjski zrak puno brže grije ili hladi od ustajalog zraka iz unutrašnjosti...
Ovo nema apsolutno nikakvog smisla, i ustajalost zraka nema apsolutno nikakve veze sa grijanjem ili hlađenjem istog...

Zimi se ne koristi recirkulacija jer se malecki volumen kabine auta puuuno brže zasiti vlagom iz ljudskog daha, ili od isparavanja mokre odjeće, nego što će se zasititi vanjski zrak, a cilj je što prije smanjiti udio vlage u zraku kabine...

...A kada vozilo uzima zrak izvana u pokretu temperatura mu pada bar za duplo, možda i više, a u kabini ostaje poprilično visoka...
Ukoliko govoriš o ljetu, temperatura u zatvorenom vozilu na parkingu se penje do nevjerovatnih visina, i taj zrak treba što prije izbaciti van...

Ne samo zato jer će se tako prije ohladiti unutrašnjost, zrak u kabini neće se ohladiti jooš neko vrijeme i zbog toga što su sve površine i svi elementi unutrašnjosti zagrijani i dok ih se ne ohladi griju zrak u kabini...

Bitno je jer se na tako visokim temperaturama svašta u kabini počne isparavat, plastike, ljepila, razni otrovi, i to treba što prije izbaciti van... Zato ODMAH FULL otvoriti prozore, upaliti klimu, i dok klima počne hladit, za jedno km, taman lijepo zatvoriš prozore i počneš se hladit...

...najbanalniji primjer jeste da smo svi u potrazi za povjetarcem po vrućini i to ne zato jer je povjetarac "svjež zrak" nego zato jer mu se strujanjem snižava temperatura...
Snižavanje temperature u kabini auta strujanjem tj. bolje reći 'feniranjem' zrakom koji je preko 40 celzija, ne hvala, ti samo naprijed, meni je klima zaaakon...

...Ne magle se i ne orošavaju se stakla zbog visoke vlage zraka...
Da, apsolutno se magle i orošavaju stakla zbog visoke vlage zraka u kabini, koji je ujedno i topliji nego zrak vani, i definitivno topliji nego recimo šoferšajba koja je hladna i obično je na vanjskoj je temperaturi (ako nije atermička), pa se topli i vlažni zrak iz kabine KONDENZIRA na hladnim površinama stakala...

Dokaz tome jeste taj ako auto hladan duže stoji vani, stakla nisu zamagljena
Kakav crni dokaz, kad se apsolutno i to jako često događa da nevožena auta budu full zamagljena iznutra...

Kiša, jugo, u zraku jako puno vlage, auto u kabini zadržalo takav supervlažan zrak, sutra lagana bura i sunce, sunce ugrije unutrašnjost kabine, time i zrak u kabini, koji je supervlažan, zbog relativno niske vanjske temperature iako je sunce i pothlađivanja od bure stakla na autu budu jako hladna, i eto ti ga, skoro sva stakla u autu FULL zamagljena, iznutra...

Ja osobno vidio X auta u baš takvom stanju danas na parkingu...

Ma ne da mi se više... Mislim kako je sad jasnije onome ko čita sa razumijevanjem...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
Već jedno 2-3 lita nije tako i ne sjećam se da je bilo takvih dana... Ali, malo više unazad, bio je period, ljeto za ljetom, straaašna vlažnost zraka u sred ljeta, na jako visokim temperaturama...

OK, nisam mjerio u % detaljno, ali sam baš tih godina govorio kako se ne sjećam da je u mojim mlađim danima bilo tako... Bilo je vruće, ali čim dođeš u hlad odma bude lakše, suha vrućina... Dok je tih godina bilo gadno, i u hladu nisi mogao disat, znojiš se a ne može se znoj nikako isparit, nikako se osušit...

Tih ljeta sam po prvi put rekao kako bez klime ne bih mogao, niti u stanu, niti u autu, i to ne radi prevelikog snižavanja temperature, to ionako nikad ne radim, nego isključivo radi odvlaživanja...

Tako da, imam i takvih iskustava, nadam se što manje ubuduće...

Valjda...

:D
 

track

Active member
Ok, pitao sam jer sam u par navrata iskusio oko 40 stupnjeva i oko 80% vlaznosti u nekim drzavama. To je katastrofa i tako nesto nikad u nas u hrvatskoj nisam vidio. Zato pitam. :)
 

Doomsday

U prolazu...
OK, možda službena mjerenja koji stupanj manje, i koji % manje, ali kad mjeriš recimo na verandi, u hladu, pa je skoro 40, a ne možeš disat, onda je gadno...

To što je 1 metar iznad zelene površine u hladu izmjereno recimo 33 ili 35, malo mi znači, jer ja nisam tamo, na metar od trave... :grin:

A da je bila visoka vlaga više od nekoliko lita za redom, definitivno jeste...

Mislim da su u pitanju bila najviše 2011. i 2012. godina, sa najtoplijim ljetima ikad...

https://www.crometeo.hr/2012-druga-najtoplija-od-pocetka-meteoroloskih-mjerenja/

Valjda...

:D
 

Damaj

Active member
Cisto znatizelja, di kod nas postoji ova vlaznost i temeratura ljeti?
Nikada nisi doživio ili čuo za ljetne sparine u Slavoniji, čudno. Jer kada sunce priprži na vlažnu zemlju ne možeš disati od sparine, isto je i prije ljetnog pljuska.


Doomsday preporučujem natrag u školske klupe i dobro proučiti fiziku. Neda mi se objašnjavati stavku po stavku ali ako malo bolje pročitaš svoje izlaganje uočit ćeš mnogo proturječnosti u istim dijelovima svoga teksta tipa -
Kako to misliš, ne koristiš, i kako misliš 'grijati sa klimom'...?
I onda iza toga
Zimi koristim i klimu i grijanje, u nekom omjeru, da bi što prije odmaglio stakla, pa čim mogu gasim klimu i ostavim samo lagano grijanje, pa ako se ne krene opet maglit super, ako krene opet malo dodat klimu, pa izgasit, i tako...
I siguran sam da u toj kombinaciji klimu ne prebacuješ na hlađenje nego ostaje na grijanju. Dakle klima ti i grije, uostalom isto kao i kućna klima, do prvih hladnijih zimskih dana stan GRIJEM isključivo klimom ;)
 

Doomsday

U prolazu...
Kućna klima sa grijanjem i hlađenjem, i auto klima samo sa hlađenjem, nemaju baš puno veze...

Nekoć je bilo moguće, a možda se i još uvijek može, kupiti kućnu klimu koja samo hladi, i ne grije... Tako nešto je u autu, iako ima još određenih razlika između kućne i auto klime, ali nećemo sad o tome...

Zato se ne možeš 'grijat' na klimu, na kompresor i isparivač itd. u autu... Nema nikakve veze sa fizikom, neko sa samom izvedbom klima uređaja... Nema svaka klima koja hladi i mogućnost grijanja...

Da, točno kako sam rekao, zimi u autu koristim i klimu (koja hladi i odvlažuje) i grijanje (koje grije putem otpadne topline motora), tako da dobijem nešto manje topao zrak nego da klima nije upaljena jer ga ona dijelom ohladi, ali dobijem isušen zrak, jer klima i hladi i odvlažuje... Šta ti tu nije jasno...?

A netko tko ne razumije koncept kondenzacije, ne bi trebao drugome preporučivati da dobro prouči fiziku... :whistling:

Valjda...

:D
 
Na vrh