Nivelacija

pakk1zz

New member
Pozdrav ljudi! Nov sam ovde i ponosan sam vlasnik c5 2011 godiste sa h3+ ovjesom. Moj problem je sledeci. Skoro sam morao da zamenim senzor nivelacije koji se nalazi pozadi, i od tada mi je auto znatno mekse na putu ali to pravdam time je prethodni bio pri kraju i da je slao los signal. Elem, od tada, kad stoji prednji desni kraj je spusteniji za jedno 1cm u odnosu na levi. U toku voznje se vremenom ispravi ali me svejedno nervira. Da li je ta greska nastala prilikom zamene senzora ili je u pitanju mehanicki kvar i kako se resava? Hvala unapred :)
 

mladenbl

New member
Gdje si radio zamjenu senzora nivelacije? Postoji mogucnost da ti je predhodni bio pri kraju i da je samim tim slao los signal, pa ti je samom zamjenom senzora auto znatno mekse na putu.
 

gambler072

C5 enthusiast
Stoji li auto na ravnoj podlozi kada vidis da se nageo na jednu stranu? Ne demantujem tvoj osjecaj da je auto naget, ali 1 cm nije bas najlakse za uociti.Senzor visine / nivelacije odredjuje visinu prednjeg odnosno zadnjeg kraja, u zavisnosti o kojem senzoru govorimo, ali oni nemaju veze za visinom lijeve ili desne strane. Postavljam ti postupak mjerenja visine auta pa uporedi sa vrijednostima koje su date kao normalne. Ako ima odstupanja najbolje otici naad u servis koji je to radio (ako su vicni oko hidraulike) pa da vide sta je problem. Po mom laickom misljenju senzor ne moze biti uzrok, moguce da je nesto oko modula koji upravlja samim ovjesom.

https://nofile.io/f/DMXr7A81eXM
 

Milosh

Test
Slažem se sa ovim što je napisano, takođe ne vjerujem da problem može biti u senzoru, možda prije u nekom od elemenata ovjesa na prednjoj strani.
 

pakk1zz

New member
Gledajuci ovu semu skontao sam da mi nista nije jasno 🤣 na stranu sala, u razgovoru sa jednim majstorom koji radi u C autu u bl pomenuo mi je taj neki saraf cijim se dotezanjem moze regulisati visina u milimetar, a vidim da je to i ovde prikazano tako da je moguce da je to to, jer ovako auto radi kao sat. Jedina je fora sto ovlasteni servis to ne radi jer auto mora biti na tvrdoj podlozi a oni to nemaju, mo's misliti. Jest' ovo auto fantasticno za ove novce, plovi al mi nesto vazda stres oko te hidraulike 😂
 

gambler072

C5 enthusiast
Odleti u neki drugi ovlasteni, tuzla ili vitez, ja sam danas radio korekciju u vitezu, nakon zamjene spone malo se pomjerio nosac na balans stangi, pa je stajao malo vise nego sto bi trebao. Sada je mint, zavrsili ljudi posao za sat vremena, ustiman u milimetar :)
 

gambler072

C5 enthusiast
Ako ti sta ne daj Boze zatreba od dijelova, iz Pavica salju kurirskim sluzbama, platis na racun ili pouzecem, nagodni skroz i jeftiniji malo od ostalih ovlastenih kod nas.
A da se vratim malo i na temu: taj saraf koji si spomenuo je od nosaca na balans stangi, i njegovim otpustanjem i zakretanjem nosaca regulises visinu, ali je to nemoguce to raditi bez dijagnostike kako bi imao tacne podatke sa senzora, jer u protivnom bi stimanje visine bilo "odokativno". Takve nosace imamo na prednjoj i zadnjoj strani auta, ali oni nemaju veze sa naginjanjem lijeve i desne strane, kao sto nema ni senzor.
Ja bih otisao na dijagnostiku i zamolio nekoga da pregleda sve parametre i rad kompjtera zaduzenog za ovjes, ako si promijenio senzor visine bez dijagnostike (plug&play) moguce da je i to razlog, danas mi u servisu rekose da je rekalibracija obavezna nakon zamjene senzora.
 

pakk1zz

New member
Gambler, rekao bih da je to u pitanju. Kad sam menjao taj senzor nisam bio u BL vec u jednom gradu na 60km, a stanje je bilo da nisam mogao ni kilometar da napravim, bio skroz dignut pozadi. Uspem da nadjem majstora preko prijatelja, ali covek mi otvoreno rekao da ne zna da radi C5. Stisla muka, zovi cimaj, skontamo da je taj senzor. Drug mi doveze deo iz BL, zamenimo i to je to. Ne verujem da je radio rekalibraciju, tako da cu to da odradim prvom prilikom (u ponedeljak kad budem menjao amortizer koji je prokapao😝)
 

gambler072

C5 enthusiast
Mijenjat ces samo jedan ili u paru? Ako mozes finansijski podnijeti, ne bi bilo lose da usput promijenis i LDS ulje, svakako ce dio iscuriti kada se skine sfera i amortizer. I ja planiram promijeniti ulje, cisto preventivno. Zamoli ih tada da ti pregledaju i po potrebi koriguju visine. Takodje pogledaj u kakvom stanju je spona izmedju senzora visine i nosaca na balans stangi na zadnjem kraju jer je dosta izlozena vremenskim neprilikama, ja sam nedavno ostao na cesti jer je ona pukla, a kosta 8KM. Unutar spone je plastika koja se takodje vremenom raspadne pa moze spasti sa glave senzora, pa auto ode ili u zrak ili u pod.
 

pakk1zz

New member
Pa jedan cu menjati, malo li je brate, 500km nov... a ulje menjam obavezno jednom godisnje, nije to neki trosak a ne boli glava. Moguce da je ta losa zastita s:cenzura::cenzura::cenzura:ala moj senzor, kad smo skinuli bio je pun soli i peska. Neverovatno kako je lose zasticeno.

Nov je 526km, ja cu ga dobiti za nekih 450km, plus ulje i ruke. Racunam do 600km. Nije ni strasno koliko sam mislio
 

gambler072

C5 enthusiast
a ulje menjam obavezno jednom godisnje
LDS ulje - ulje hidraulike, ne motorno. Sumnjam da iko lds mijenja godisnje :) A moguce da je negdje napukla plasika na senzoru pa su ulazili pijesak i voda u njega, a mozda je i jednostavno dotrajao, nista cudno za senzore, a i nije neka strasna cifra, cca 90KM.
 

pakk1zz

New member
Pa da, LDS... Jbg, ja ga za 3 god 2x menjao... Sta ja znam, nemam poverenje u kvalitet koji dolazi kod nas... To je isto sto je svabo menjao ulje na 30 000 a ja to ovde ne smem ni u ludilu na bilo kom autu
 

pakk1zz

New member
E sad me vec mnogo pitas :/ prvi put uz mali servis i doterivanje tek kad sam ga uzeo, a drugi kad sam radio veliki i jos neke sitnice. Ako ti znaci mogu da pitam ovog svog majstora koliko kosta samo to.

Ja sam ti onaj tip sto voli da ima auto, ne razume se u mehaniku i kad se nesto desi bez puno pitanja platim. Sve u svemu, dobar materijal za sisanje majstorima :D
 
Na vrh