Objašnjenje greške P0120?!

perojug2

Member
JPozzz posjedujem citroen xsaru 2000g 1.4 i . Nepali mi se lampica chek engine al mi je dijagnostika izbacila greške P0120 . Ja sam nešto našao pa mi molio znalce da mi pojasne šta to znači . P0120 Senzor pozicije leptira(TP) A/senzor pozicije papucice gasa (APP) A - kolo neispravno radi P0120 Prekidac pozicije leptira (TP) A/prekidac pozicije papucice gasa (APP) A - circuit malfunction .hvala i lp

ili ovo. P0120 Throttle valve potentiometer short to earth
P0120 Throttle valve potentiometer open circuit/
positive short
 

Automatic

Well-known member
Problem potenciometra ,e sad ima potenciometar i na leptiru na usisnoj grani a na nekim autima ima i potenciometar na papučici gasa ili ima gas sajla vezana na dio na kojem se nalazi potenciometar.Najvjerojatnije se nekad dogodi krivo očitanje pa kompjuter stavi grešku u pomočni program i ako se ne ponavlja nakon nekog vremena ju briše,onda opet zabilježi itd.Može biti da se garež nabrala na leptir pa ne zatvara do kraja.Znači objašnjavam ti stvari koje si gore naveo da sad ne idem tražit u auto dati.Problem je kod svih ljudi koji su kupili dijagnostiku što sa njom mogu samo resetirati grešku ali za otklanjanje stvarnog kvara ipak treba znanje i kak sve to funkcionira jer dijagnostika izbaci kvar i moguče kvarove pod kodnim brojem ali ipak treba znanje i nači uzrok kvara.Dvadesest posto dijagnostika koje kupujemo iz kine i nekad ne pokazuju pravi kvar jer nemaju takav softver već prilagođen većini vozila.Lexia je jedan od boljih uređaja za peugeot i citroen i može se nabaviti za male novce.Ove dijagnostike po 300 kuna preko bluetuta su tak tak nekad i netočne ali večinom samo za pobrisati MIL.Kolo neispravno znači senzor kuta volana zbog kojeg se isto hoče i lampica upaliti
 

Konrad

New member
potenciometar leptira je za zamjenu, trebalo bi ga ispitat ali vjerojatno je klizna staza istrosena pa se gubi

broj 6

 

Automatic

Well-known member
Treba provjeritijoš da nemaš senzor na pedali gasa(TP Throtle position),ili ima neku drugu oznaku.Provjeri ako imaš sajlu da sajla nije spojena na jedan elektronički sklop(isto senzor TP),tu možeš da ispitaš multimetrom tako da kad ga spojiš ručno okrečeš osovinicu i onda ti se brojkr vrte,onog momenta kad padnu tu prekida kontakt.Mamalo je teško to preko foruma ali svaki električar bu to znal napraviti.Ako ti auto ne pali žutu lampicu(MIL),i ako se ne zaletava te dobro radi nemaš potrebe da mjenjaš ili diraš bilo kaj jel tu grešku koju je zapamtil ,to može biti da je izgubil kontakt na milisekundu ,neprimjetno ali ju je zapisal pa kasnije sam pobrisal,ne zamaraj se sa tim dok ne pali lampicu ,a i kad ju upali možeš se voziti.Probaj samo WD40 malo nažpricati leptir gasa da se makne garež i vozi.99 posto auta ima u podmemoriji stalno neku grešku za koju ljudi ni neznaju i komp ju sam nakon nekog vremena briša.Ja se sa tim nebi zamarao ako je sa autom sve u redu .KAd će ju u 24 sata zapamtit 8 puta onda će upalit lampicu ,a dok ju ne pali znači da ju sam briše i da se ta greška samo kad kad pojavi a to je neprimjetno
 

perojug2

Member
kada iskopčam đek od motorića ler gasa onda motor luduje sl.4. a kad iskopčam đek od tog potenciometra gasa sl.6 dolazi tek do lagane promjene motora u smisllu trokiranja i nemirnog rada a ovaj na pedali gasa i neznam gdje je i kako bi trebao izgledat ( a možda ga ni nemam ) :confused: a leptir gasa je očišćen pa sad :doh: lp
 

Automatic

Well-known member
To kaj si odpajal je normalno da motor tak reagira i tak nemreš niš videti .Ako i prekida potenciometar to možeš vidjeti samo preko dijagnostike ili da ga izvadiši(čak ga ne moraš ni izvaditi već samo odpoji đek i spoji kontakt sa multimetrom i onda ručno okreči leptiir i vrijednosti će rasti i onog momena kad dođe do prekida t u ti prekida.
 
Na vrh