Premješteno iz pozdrava
Dobrodosao, mislim da se neces pokajati, za relativno malu lovu dobijes puno auta
1)Na tvom mjestu bih odbacio 1.6 hdi, jer je nejak, i po pricama majstora motor dosta neizdrzljiv, na 150 000 cesto pocne lupati pa mu treba generalka, a i odrzavanje kosta isto ili cak vise nego na 2.0 hdi. Idealan pronalazak bi bio 2.0 hdi sa 120kW, ali oni su rijetki. Sa 2.2 hdi isto neces pogrijesiti, info iz prve ruke, trosi malo vise ali bar uzivas kad das gas
2)Ukoliko budes uzimao primjerak sa hidraulicnim ovjesom (hydractive 3+) obavezno povezi auto nekom strucnom da pregleda kompletan ovjes, dok radi uzivas u njemu kao na oblaku, ali ako ode nesto popravci nisu jeftini. Najbitnije vidjeti da li ima nekog lupanja na neravninama, da li ide bez cudnih zvukova u min i max polozaj, da li pumpa proizvodi neke cudne zvukove, i da li ima nekih znakova curenja na teleskopima (amortizerima), kuglama ili cijevima. Kugle se ne mogu bas provjeriti, ali dok je auto ugasen, prodrmati ga gore-dole, sto je meksi, kugla je u boljem stanju. Isto tako baci pogled na posudu sa lds uljem, da li je masna, tj. da li pusta, uslijed nestrucnog rukovanja hidraulikom na servisima znalo se desiti da ista pod pritiskom pukne, a i vidi ima li ulja u njoj, i koje je boje, lds bi trebalo da bude narandjasto-smedje boje, ako je nesto drugo, radije zaobidji jer se znalo desiti da ljudi naspu lhm ulje (za starije modele, ne odgovara novoj generaciji hid.sistema)
3)Motori su uglavnom bez problema, ali baci pogled na mjenjac, da li ima nekih udara u saltanju, protjeraj ga kroz sve brzine i do 6te i nazad, ako udara, nije bas dobro, kao i na svakom drugom automaticu
4)Pogledaj dobro stanje unutrasnjosti jer ona cesto pokazuje realnu kilometrazu, prvenstveno obruc volana koji na 95% c5 nakon 200 000 izgleda kao nov, ono sto im strada jeste "bubreg" na sjedistu vozaca, odnosno bocna potpora, uglavnom sa lijeve strane vozacevog sjedista, ako je uredna, znas da auto nije izraubovan
5)C5 dizel ima fap filter i njegov aditiv, na dijagnostici bi se trebala vidjeti i kolicina koliko ga je ostalo, 3 litra traju cca 100 000km ako se ne varam, a cesto se izvadi fizicki filter i ugasi preko dijagnostike, nije problem sam po sebi, ali bar mozes na tome obaarati cijenu
6)Jedna od mana za koju sam cuo jeste crkavanje hladnjaka klime, pa vidi kako ista radi
7)Ukoliko ti je ovlasteni servis negdje blizu najidealnije je, ako vec odlucis da pazaris neki auto, da ga vozis po dogovoru kod njih na pregled, kosta 25-30 eura (u BiH), i kazu u kakvom je stanju auto.
8)Svaki hidraulicar ima i elektricnu rucnu, pa vidi da li radi, jer ako npr ode njen motor to nije bas jeftino, 250-300€, vjerovatno i vise, pa da ne nasjedas na pricu prodavca da je samo sajla koja kosta 30€ kao sto je cesto opravdanje prodavaca kada ista ne radi
9)prvi primjerci c5 koji su dolazili sa adaptivnim xenon farovima su imali problem na nosacima xenona, pa su isti na leru podrhtavali, to se rjesavalo u garanciji zamjenom farova, ako podrhtava ne moze se napraviti drugacije nego da se mijenja citav far
10) odrzavanje nije preskupo (bar ono redovno), prica da su francuzi skupi za odrzavanje davno je pala u vodu, prednje i zadnje disk plocice (trw) kostaju 70€, mali servis 75€, veliki servis 250-300€, vandredne zamjene dijelova su kao i na svakom drugom autu malo skuplje (npr pumpa hidraulike cca 250€). Baci pogled i na nosace motora, mada te to ne treba odbiti od auta jer su jeftini i jednostavni za mijenjati (osim donjeg, gdje se vadi poluosovina da se on zamijeni, ali nije i to je gotovo za sat i po)
11) neko ko se razumije u motore neka osluhne kako motor radi, da nema neprirodnih zvukova i da vidi da li prekidaju dizne, ja sam naisao na 2 takva primjerka kada sam trazio svoj
12)kao sto se vec pisalo na forumu, stariji modeli sa navigacijom (uredjaj rt4-rt5) znaju imati problem sa hard diskom, jednostavno ga hladnoce ubiju pa pocne strugati ili bagovati, ali nije glavobolja, ima tutorial na forumu, bitno je samo nabaviti adekvatan hdd
To je ono sto mi na prvu pada na pamet, ganjaj sto jacu opremu ako mozes, a oni su bas nakrcani i u osnovnim varijantama u odnosu na druge proizvodjace. Na forumu ima dosta vlasnika C5, pa ce se sigurno neko pridruziti sa svojim iskustvima i razmisljanjima. Sretno