1. Sve ne vjerujem da još nitko do sada nije spomenuo da je to uobičajeni marketinški trik.
Navedeš cijenu za nešto najjeftinije što uopće nemaš namjeru prodavati, da u startu na plakatima i konfiguratorima djeluješ konkurentan.
Kad ti dođu privučeni cijenom kupci u trgovinu, ili će:
-kupiti ono što već imaju na lageru, a to su sve neke "posebne" opreme (npr. Medveščak) koje imaju većinu dodataka (a klima uređaj obavezno! pa nemaju na lageru C1 bez klime, kakav DS3 bez klime), ali su jeftiniji nego što bi bile da ih kupuješ kao standardne pakete i čekaš tri mjeseca, a tek su neznatno skuplji, ili nekad čak i nisu skuplji nego te cijene po konfiguratorima.
-naručiti neke posebne varijante, a to će onda biti skuplje, a ne jeftinije varijante.
-neće kupiti ništa.
Vjerojatnost da će netko naručiti taj najjeftiniji paket opreme je jako mala.
2. A svijet je velik, sve je moguće osim drvene peći, uvijek postoji mogućnost da je netko u svijetu nekad negdje naručio neke čudno složene aute, pa se odustalo, pa onda proizvođač ponudi takve i tako opremljene aute (neće ih sad baciti u smeće), pa će se za takvim jeftinim autima pomamiti netko iz gore navedenih ili još i puno siromašnijih zemalja nadajući se da će ih ipak netko kupiti, pa takvi čudni auti (kako Deda veli, Berlingo bez serva, ili C3 bez ESP) na kraju i završe negdje na cestama, jer svaka roba ima kupca.
No, mislim si dalje... tko bi u Hrvatskoj DS3 nekom želio prodati bez klima uređaja, taj bi se morao zaista dobro potruditi ili imati veliku sreću.
A istina je i da zaista ima ljudi koji nikad, ali nikad (čak ni radi odmagljivanja) ne uključuju klima uređaj. Stara prijateljica je među takvima. Pa je, nagađam, njen suprug sav sretan kad ljeti nekamo na put ide bez nje. Baš ću ga pitati. Nju neću pitati da li joj je suprug sretan kad ide na put bez nje.
Primijetili ste da su i rezervni kotači postali dio takvih doplata? Ne samo kod VW. (VW je samo marketinški generaciju ispred svih ostalih, pa je prvi uveo navođenje cijene za praktički nekompletne aute i svi su se tome smijali, a generaciju kasnije su i ostali tako počeli raditi.) A to je sjajno s tim sprejevima umjesto rezervnog kotača, posebno ako ti se guma raspara udarcem uz rubni kamen (prije godinu dana i na mom C4II). Onda uzmeš sprej i što točno napraviš s njim?