Par uopštenih pitanja o C5 X7 (punjenje aku-a, klima, izotermički modul)...

Milosh

Test
Èisto da postavim par pitanja koja su mi se javila kao posljedica čitanja uputstva za auto (koje sam btw pročitao prije preuzimanja auta, geek :grin: ) i kao posljedica korištenja auta..

1. U uputstvu stoji da se prilikom dopunjavanja akumulatora punjačem, aku mora otpojiti od vozila. Da li je to stvarno potrebno i zašto?

Znam da su francuski auti cvjećke što se tiče osjetljivosti na strujne nepravilnosti, ali ionako ne bih spajao aku na vozilu na neki super jaki staromodni ispravljač. Imam pametni punjač iz Lidla koji vjerovatno većina vas zna (nevjerovatno dobra stvarčica) kojem je max struja punjenja samo 3.8A, a kako mi je aku još uvijek zdrav, samo bi ga zapravo održavao trickle punjenjem..

2. Šta je to izotermički modul? To se pominje u uputstvu od auta u dijelu Dodatna oprema -> Komfor.

3. Kako vam radi automatska klima ljeti? Da li hladi i kada se podesi na temp. 23*C ili višu od toga?

Detaljniji opis problema sam napisao u ovoj temi koja se bavi automatskom klimom, pa pogledajte tamo:

https://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/automatska-klima-7552/#post143717


4. Da li klima u autu može i grijati ili samo hladi? Npr. ako sad kad je vani hladno podesim temp. na npr. 22*C a motor je hladan, on upali kompresor i počne jako brzo grijati.

5. Jeste li znali da se u podešavanjima klime u Diagbox-u može birati broj zona klime, pored dvije zone što je podešeno ''po defaultu'', mogu se odabrati i 4 zone. Zna li iko čemu to služi i da li mijenja išta ako se drukčije podesi?



6. Èemu služi prikaz ventilatora na displeju suvozačevog dijela klime, kad se taj prikaz nikad ne može aktivirati? Možda je to samo rezultat korištenja istog displeja na obe strane komandi klime (smanjenje troškova proizvodnje, jelte).

 

visaluteju

Well-known member
Znam nesto samo o prvom pitanju :)
Kada sam ja mjenjao akumulator na svom frenču rekli su mi da strogo moram postovati proceduru uspavljivanja bsi-ja te otkopcati prvo minus pa onda plus a kod ponovnog spajanja obrnuto. Kao i kad hocemo resetovati bsi. Takodjer su mi rekli da nikad niposto ne pokusavam paliti drugo auto sa svojim akumulatorom dok je moje spojeno na isti niti raditi to sto pitas.

E posto sam informaticar po struci to mi je sve zvucalo malo pretjerano pa sam se raspitao detaljnije na netu i forumima i kod jednog elektricara i potvrdili su moje sumnje. Ako se ne postuju pomenute procedure moze doci do brisanja nekih stvari iz bsi-ja npr ne prepoznavanje kljuca prilikom paljenja auta ili u najgorem slucaju ostecenja bsi-ja usljed kratkog spoja, elektrostatickog praznjenja, skoka struje, uduplavanja struje radi nepravilnog spajanja itd. Kao puno je razne elektronike i senzora i sve je to osjetljivo...

E sad sanse za to sve su jako jako male. Isto kao kad kazu nikad PC ne gasi prisilno moze mu "nesto biti" Ili prilikom servisa istog majstori trebaju koristiti uzemljenje radi pomenutog el.statickog praznjenja a malo ko to radi i rijetki su slucajevi belaja...E sad znam za primjer gdje covjek na xsari picasso nije postovaao procesuru mjenjanja akumulatora i bas mu se pobrisali kljucevi iz bsi-ja i morao je slepati auto par stotina KM da mu ih nanovo programiraju... A znam i frenda koji uma novijeg q7 gdje je ono bas bas naglasena procedura mjenjanja akumulatora a on redovno to nesto raskopcava kao divljak i nikad nista...ugl ne bi trebao biti problem u 99% situacija da se zaobidje ta procedura ali nije za rizikovati
 

Wuki

Novi èlan
Mislim da ni jedan C5 nema 4 zonsku klimu,jer da ima svako od putnika bi trebao imati mogućnost podešavanja temperature.Koliko ja znam putnici u C5 na stražnjoj klupi nemaju mogućnost promjene temp.Njihovom zonom upravlja vozač direktno kao za sebe.
Vezano za dispay klime suvozača.Koristi se isti kao kod vozača,ali suvozač nema mogućnost mijenjati brzinu ventilatora svoje zone.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
1. Kolega je objasnio, netreba se zahebavat sa Citro elektrikom. I ako posuđujete drugome struju, minimum ugasite svoj auto...

2. Fensi naziv za frižiderčić

3. Na C3 hladi (ako je vani 10c više jasno)... al na 18 hladi bolje :D

4. Kad je upaljen kompresor i grijanje, plin ide malo drugačijim putem i dodatno grije zrak kabine.
Ima tu nešto o toj temi, stranica 45 i 46:
9780750669559.PDF (kopirat u gugl, otvara mi cjeli PDF tu, neznam to riješit bolje)

5. Planiranje u naprijed i ostavljanje otvorenih opcija... a pošto ti fali hardver, ništa od aktivacije

6. Isto odgovoreno... štednja.
 

Milosh

Test
Kada sam ja mjenjao akumulator na svom frenču rekli su mi da strogo moram postovati proceduru uspavljivanja bsi-ja te otkopcati prvo minus pa onda plus a kod ponovnog spajanja obrnuto. Kao i kad hocemo resetovati bsi. Takodjer su mi rekli da nikad niposto ne pokusavam paliti drugo auto sa svojim akumulatorom dok je moje spojeno na isti niti raditi to sto pitas.

E posto sam informaticar po struci to mi je sve zvucalo malo pretjerano pa sam se raspitao detaljnije na netu i forumima i kod jednog elektricara i potvrdili su moje sumnje. Ako se ne postuju pomenute procedure moze doci do brisanja nekih stvari iz bsi-ja npr ne prepoznavanje kljuca prilikom paljenja auta ili u najgorem slucaju ostecenja bsi-ja usljed kratkog spoja, elektrostatickog praznjenja, skoka struje, uduplavanja struje radi nepravilnog spajanja itd. Kao puno je razne elektronike i senzora i sve je to osjetljivo...
Sve je to ok, generalno sva auta imaju osjetljivu (manje/više) elektroniku i svi proizvođači savjetuju kako se spaja i otpaja akumulator, i eventualno sve dodatne radnje (BSI i slično). I naravno da treba paziti na te neke osnovne stvari da bi se izbjeglo baš to što kažeš, skokovi struje, pogrešna spajanja i tako to.

Meni čisto nije jasno zašto konkretno punjenje može da mu predstavlja problem. Mislim, mogu zamisliti da je tako napravljen da mu stvarno predstavlja problem, ali to je glupo. Isto tako to za paljenje drugog auta, to je stvar koja se uzima zdravo za gotovo i koja se oduvijek radi sa svim autima. A to za brisanje ključeva i drugih stvari, to mi je čisto debilno.
**bo ih BSI kad je tako osjetljiv, kao da su pravili laboratorijski instrument a ne modul za auto industriju. A usput, radi iste stvari koje rade moduli koji se samo drukčije zovu kod drugih proizvođača, a koji nisu toliko nježni.

Mislim da ni jedan C5 nema 4 zonsku klimu,jer da ima svako od putnika bi trebao imati mogućnost podešavanja temperature.Koliko ja znam putnici u C5 na stražnjoj klupi nemaju mogućnost promjene temp.Njihovom zonom upravlja vozač direktno kao za sebe.
Vezano za dispay klime suvozača.Koristi se isti kao kod vozača,ali suvozač nema mogućnost mijenjati brzinu ventilatora svoje zone.
Naravno, to sve znam i sam. :grin: Ne znam samo da li možda C6 ili neki drugi model ima u ponudi 4-zonsku klimu. Možda je opcija u softveru jednostavno ostavljena za sve modele, pa onda hardver odlučuje šta se može aktivrati/podesiti a šta ne.

6. mislim da je točno tako kako si napisao, jednostavno koriste isti displej
:D

1. Kolega je objasnio, netreba se zahebavat sa Citro elektrikom. I ako posuđujete drugome struju, minimum ugasite svoj auto...
1. Kao što sam gore napisao, to mi je baš glupo. Ne vjerujem da ću biti u prilici da palim drugo auto ali sigurno ću pokušati puniti aku pametnim punjačem dok je na autu. Mora se jednom utvrditi šta će mu biti (a vjerujem da neće ništa), za dobrobit zajednice. :D

2. Fensi naziv za frižiderčić

6. Isto odgovoreno... štednja.
:palac-gore:

3. Na C3 hladi (ako je vani 10c više jasno)... al na 18 hladi bolje
.
Znači hladi ako je vani npr. 35*C a ti podesiš temperaturu na npr. 26*C?

4. Kad je upaljen kompresor i grijanje, plin ide malo drugačijim putem i dodatno grije zrak kabine.
Ima tu nešto o toj temi, stranica 45 i 46:
9780750669559.PDF (kopirat u gugl, otvara mi cjeli PDF tu, neznam to riješit bolje)
Hvala za odličan pdf, evo direktan link:
Kod:
http://booksite.elsevier.com/samplechapters/9780750669559/9780750669559.PDF
5. Planiranje u naprijed i ostavljanje otvorenih opcija... a pošto ti fali hardver, ništa od aktivacije
Naravno, nisam ni mislio na aktivaciju ili neki retrofit. :D
 

visaluteju

Well-known member
Meni čisto nije jasno zašto konkretno punjenje može da mu predstavlja problem
Mislim da je to zbog onog: kada spajas 2 baterije od 12 volti SERIJSKI (plus na minus) ostaje ti plus od jedne i minus od druge baterije i ti ustvari dobijes jednu bateriju od 12 volti koja ima dupli kapacitet: https://imgur.com/a/bnsAQ

a kada ih spajas paralelno onda stavis plus na plus a minus na minus i doviješ 24 volta: https://imgur.com/a/luCx7

to predstavlja problem jer se voltaža uduplava. Pa mislim da se boje da punjenjem dok je spojeno i auto na akumulator postižeš upravo paralelni spoj... a isto od toga postoji i šansa kad pališ tudje auto....(ne postoji nego je tako) e sad zašto to ne smeta starijim autim ili "drugim" i da li uopšte ne smeta - e to ne znam tačno :)
čak šta više - punjač stvara veću voltažu od akumulatorovih 12 prilikom punjenja - čak ide i na 14 volti pa je zbir i jači od 24

Uglavnom kada ispitaš
ali sigurno ću pokušati puniti aku pametnim punjačem dok je na autu
javi kako prođe jer imam sličan punjač (ovaj moj ima i onu opciju pulsnog punjenja koje kao regeneriše ćelije tj razbija naslage fosfata) i vjerovali ili ne uspio sam oživiti 2 akumulatora koji su otpisani čak i za okretanje ražnja i rade već godinu dana uredno (bili bačeni)

Onaj električar kojeg sam spominjao ranije mi je rekao da prilikom punjenja samo otkopčam jedan pol (najbolje minus opet zbog uzemljenja)
 

Milosh

Test
@ visaluteju:

Ne, ne, malo si pomiješao pojmove serijski/paralelno i slike ti nisu tačne.

Serijsko povezivanje:

Kod:
+ jedne baterije na - druge
Dobija se napon koji je zbir napona obe baterije a kapacitet cijelog sistema je jednak ili nešto manji od kapaciteta baterije koja ima veći kapacitet od te dvije (jako uprošteno rečeno).



Paralelno povezivanje:

Kod:
+ jedne baterije na + druge
- jedne baterije na - druge
Dobija se napon koji je jednak naponu jedne baterije (opet malo uprošteno) i kapacitet koji je jednak zbiru kapaciteta obe baterije.



A sad da se vratimo na temu:

Kad se radi i paljenje drugog auta i punjenje vrši se paralelno spajanje, dakle, napon ostaje 12V a kapacitet se povećava. To nije problem jer svaki eletrični sklop ''uzima'' sebi onoliko struje koliko mu treba. Npr. ja mogu uređaj koji radi na 12V i troši 200 mA spojiti na adapter (ili bateriju) koji je sposoban da proizvede 12V i 10A. Uređaj će uredno raditi, uzimaće sebi samo onoliko struje koliko mu treba, višak mu ne smeta. Kad se radi o naponu, višak smeta. :D

Ali normalno da niko neće pri spajanju drugog auta ili punjača spojiti dvije baterije serijski i tako dobiti 24V. Ko to uradi treba ga do daljnjeg udaljiti od petljanja sa strujom. :grin:

Druga stvar, izlazni napon punjača je oko 14.4V, ali to je normalno. Izlazni napon ispravnog alternatora je takođe 14.4V, i sistem je napravljen da normalno radi s tim.

Naravno da tu može doći do nekih skokova napona (naročito pri paljenju drugog auta), ali trebalo bi da je sve tako napravljeno da to izdrži. Opšte je poznato da je elektro sistem auta jako negostoljubivo i prljavo okruženje za sve elektronske komponente i sklopove, ali zato se i dizajniraju tako robusno.

I moj punjač ima tu funkciju i vjerujem ti, lično nisam do sada ni jedan aku povratio u život ali sam pročitao nekoliko iskustava o tome od ljudi kojima vjerujem, a i poznat je taj metod oživljavanja (ali ni on ne može pomoći u svim slučajevima).
 

visaluteju

Well-known member
:oops: stvarno sam pomiješao serijsko sa paralelnim.... za amperažu i uzimanje struje koliko treba znam ista je stvar sa adapterima tj punjačima za laptope i telefone, voltaža se mora podudarati ali amperaža može biti veća, čak se i preporučuje....

ali ni on ne može pomoći u svim slučajevima
e i to sam se uvjerio jer jedan akumulator jer konstanto prepoznavao kao akumulator za motor od 6V.... ali taj je baš baš bio star :)

Ne znam onda, biće da su se oni ogradili ljepo sa tim u uputstvu ako šta use*emo da ne možemo tražiti garanciju i slično
 

Milosh

Test
e i to sam se uvjerio jer jedan akumulator jer konstanto prepoznavao kao akumulator za motor od 6V.... ali taj je baš baš bio star :)
Iz nekoliko razloga. Ti punjači obično imaju auto detekciju napona baterije (da li se radi o 6V ili 12V akuu) i granica napona za detekciju im je oko 7.5V. Zato ga je detektovao kao aku od 6V. Mogao si ga pokušati malo dopuniti klasičnim ispravljačem i onda brzo spojiti na ovaj, u trenutku dok mu je napon između 7.5 i 10V. Vjerovatno bi ga nastavio puniti.

Drugi faktor koji određuje uspjeh je da li je aku "otišao" samo zbog naslaga na pločama ili zbog gubitka materijala sa ploča, u kojem slučaju mu nema pomoći.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 
Na vrh