Kad upalim auto i krenem na nekih 15-20km/h cuje se nesto na kvacilu kao da udari u nesto i posle dok je hladan malo se teze ubacuje u prvu brzinu
Iako takvo ponašanje nije do ulja u menjaču (osim da je neko pri prethodnom servisu sipao pogrešno ulje što sigurno nije slučaj sa obzirom na godište) - više puta smo istakli da je dobro promeniti ulje u manuelnom menjaču na polovnom autu jer su namenska ulja zgodna za do nekih oko 100,000 km.
Nakon toga su ona ona uglavnom manje/više degradirana pa je veoma dobro promeniti ga jer to nije skup zahvat.
Samo ulje košta do nekih 20ak evra za 2 L, a majstora treba platiti da odvrne dva šrafa i namaltretira se nekih oko pola sata. Ako ima fino spremljeno crevo i levak za ulivanje, neće se mnogo ni maltretirati.
Kada to budeš radio, zamoli ga da ti sačuva malo starog ulja u providnoj boci - onda ćeš znati zašto je dobro da si ga promenio kada tu crnu tekućinu budeš uporedio sa bojom novog ulja koja je poprilično svetla.
Osim toga, sa starim uljem ume da se izbaci i prilično metalnih opiljaka iz menjača.
Dole je slika ulja koje je prošlo samo nekih oko 30,000 km tj nije bilo za menjanje - odnosno to je druga izmena ulja iz mog menjača a učinjena je jer je menjač imao zvuk brujanja usled (kasnije ustanovljeno nakon rasklapanja menjača) problema sa jednim ležajem.
Dakle pošto sam češće menjao ulje u menjaču nego što je to bilo potrebno (a inače je pri prvoj izmeni čiju sliku nemam zatečeno sasvim crno/spaljeno ulje na c3ojci koja je tada bila stara 5 godina, uvežena iz Francuske), onda bih slikao sadržaj tih ulja.
Na dnu lavora se vide sitni metalni opiljci koje magnet privlači. Ko zna koliko je onda izašlo pri prvoj izmeni ulja.